اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

مقایسه کاشت مو به روش FUT با کاشت مو به روش FUE

مقایسه کاشت مو به روش FUT با کاشت مو به روش FUE

مقایسه کاشت مو به روش FUT با کاشت مو به روش FUE

 تفاوت عمده بین روش کاشت مو و روش های دیگر ترمیم مو در دوام و نتیجه است. یک روش کاشت مو باید به گونه‌ای ثمر بخش باشد و احساسی ایجاد کند، که نتوان تشخیص داد یک فرد عمل کاشت مو انجام داده است. پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی پزشکی، نه تنها رویای ترمیم مو، بلکه رویای داشتن مو با ظاهر طبیعی را به واقعیت تبدیل کرده.

امروزه پزشکان پیوند مو، قادر به استفاده از تکنیک‌های مختلف برای استخراج و پیوند گسترده فولیکول‌های مو (واحد های فولیکولی مو) هستند. در حال حاضر دو تکنیک اصلی برای کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد:

            این تکنیک‌ها اساساً در نحوه استخراج مو از ناحیه اهدا کننده تفاوت دارند.


روش FUT

کاشت مو به روش FUT شامل برداشتن نوار کوچکی از پوست از پشت سر  و از ناحیه اهدا کننده می‌شود، که به واسطه آن فولیکول‌های موی اهدائی را می‌توان استخراج کرد. این فولیکول‌های مو پیش از این که به طور جداگانه در ناحیه دریافت کننده تراکاشت شوند توسط  تیم متخصص در کلینیک جداسازی و برداشت می‌شوند. در بیشتر موارد، به خصوص در مورد ریزش مو و طاسی پیشرفته، FUT روش مناسب برای کاشت مو است. زیرا به پزشک اجازه می‌دهد کاشت مو به طور یکپارچه و با توجه به انتظار بیمار صورت پذیرد. FUT معمولاً اجازه می‌دهد بیشترین تراکاشت در هر جلسه صورت پذیرد.

کنترل درد

برخی بیماران به دلیل ورم احتمالی در ناحیه برداشت پوست، گزارش ناراحتی بیشتر در روش FUT نسبت به FUE داده اند. اما هر دو روش زمان بازیابی کاملاً قابل کنترلی دارند و در صورت نیاز و تشخیص پزشک، میتوان دارو برای کنترل و تسکین درد تجویز کرد. هر دو روش بسیار ساده هستند و در زندگی عادی اختلالی به وجود نمی‌آورند و بیمار روز بعد از تراکاشت به زندگی عادی و کار خود باز می‌گردد.

زخم

روش برداشت نوار پوستی در FUT معمولاً یک زخم خطی بسیار باریک (به طور معمول حدود 1 میلیمتر یا کمتر) در پشت سر را نتیجه می‌دهد. از آنجا که این زخم بسیار نازک است، توسط مو پوشانده می‌شود. با گذشت زمان و محو شدن تدریجی زخم، رفته رفته این زخم کمتر قابل تشخیص خواهد بود.

هزینه‌ها

معمولا هزینه بندی این روش بر اساس میزان پیوند می‌باشد. این به اشخاص مختلف اجازه می‌دهد تا با توجه به میزان پیوند مورد نیاز خود هزینه پرداخت نماید و نه یک نرخ ثابت که ممکن است نهایتاً منجر به هزینه بیشتری نسبت به انتظارات فرد شود. معمولا هزینه پیش از پیوند عمل FUT به طور عمده کمتر از روش FUE است. هرچند اخیراً با توجه به افزایش محبوبیت FUE و تقاضای فزاینده، برخی از کلینک‌ها هزینه‌های پیوند برای روش FUE را کاهش داده اند. بنابراین اختلاف هزینه دو روش خیلی چشمگیر نیست. هزینه روش‌های پزشکی همیشه با توجه به شرایط و نیاز‌های بیماران مختلف متفاوت است.


روش FUE یا FIT

در کاشت مو به روش FIT بر خلاف FUT، نوار پوستی برداشته نمی‌شود و فولیکول‌های مو و واحد‌های فولیکولی به طور جداگانه و کاملاً تصادفی مستقیماً از پوست سر استخراج می‌شوند. این کار می‌تواند تراکم کمتر مو در ناحیه اهدا کننده را نتیجه دهد که البته این تراکم کمتر قابل تشخیص نمی‌باشد. این عمده ترین تفاوت کاشت مو به روش FUT و FUE می‌باشد. همچنین از آنجا که فولیکول ها یکی یکی استخراج می‌شوند، تعداد فولیکول‌های کمتری در یک جلسه معمولی به نسبت روش میگر برداشت می‌شود. در نتیجه این روش برای کاشت مو با تراکم کمتر و موارد کوچکتر بسیار مناسب تر است. هرچند که این روش همواره در حال پیشرفت است و با این که زمانی فقط برای موارد کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گرفته، امروزه برای موارد گسترده تر نیز به کار می‌رود.

کنترل درد

 از آنجا که این روش مانند روش FUT زخم خطی یا بخیه بر جای نمی‌گذارد، بنابراین مراحل بازیابی سریع تر، درد کمتر و احساس ناراحتی بعد از عمل به مراتب کمتر است.

زخم

با توجه به این که در روش FUE فولیکول‌های مو و واحد های فولیکولی به صورت جداگانه استخراج می‌شوند و نه به صورت برداشت خطی پوست، زخم خطی پشت سر بر جای نمی‌ماند.اگرچه زخم‌های کوچک به قطر کمتر از یک میلیمتر در نقاط برداشت ایجاد می‌شود که به سرعت محو می‌شوند. این زخم‌های کوچک معمولاً ظرف سه تا هفت روز بهبود می‌یابند.

هزینه‌ها

بدین دلیل که پزشک ناچار است فولیکول‌های مو را به طور جداگانه و تک به تک برداشت نماید، این روش سخت تر و زمانبر تر بوده و در نتیجه هزینه بیشتری نسبت به روش کاشت موی FUT دارد. البته هموانطور که پیش تر نیز اشاره شد، با توجه به پیشرفت روش FUE و تقاضای روز افزون این روش، هزینه‌ها نیز تا حد ممکن کاهش داده شده اند، تا جایی که تفاوت هزینه چشمگیری بین روش FUE و FUT مشاهده نمی‌شود.


انتخاب روش کاشت مو

در طول جلسات مشاوره با پزشک، با توجه به تراکم مو، میزان ریزش مو، کیفیت و کمیت موی ناحیه اهدا کننده و ... پزشک تصمیم مناسب را برای انتخاب روش مناسب کاشت مو می‌گیرد.

21 نظر

مجتبی زارع پور

بسیار ممنونم بابت مدیریت فعال سایت موسسه دی. مطالب بسیار مفیده ومتقاضیان خدمات شما رو از هر مشاوره ی احتمالا غیرتخصصی توسط افراد سودجو بی نیاز میکنه! بهروز باشید

6 مرداد 1396

پاسخ

مدیر سایت

خواهش میکنیم از شما . نظر لطفتون هست

6 مرداد 1396
keyvan

Salam sare man taggriban dare tas mishe va kolan ye chan sali hastesh az tah mizanam ba mashine sefr vali dore saram por posht hastesh.4 million migire? Ya balatare hazinash? Lotfan haminja vasam benvidid mersi.ya ke be hem email bedid.

23 شهریور 1396

پاسخ

مدیر سایت

با سلام . از طریق ربا تلگارم کلینیک تصاویر سر خود را ارسال کنید تا مشاورین ما شما را یاری نمایند .

23 شهریور 1396
آريا

سلام . ميبخشيد هزينه كاشت مو معمولا از چقد تا چقد براورد ميشه؟

7 آبان 1396

پاسخ

مدیر سایت

سلام. هزینه حداقل 1.500.000 تومان و حداکثر 3.200.000 تومان می شود .

8 آبان 1396
ali

سلام ببخشید هزینه ی کاشت ریش توی چه بازه قیمتی هست

20 آبان 1396

پاسخ

مدیر سایت

با سلام . از حدود 1.000.000 تومان الی 3.500.000 تومان میتواند تغییر کند .

24 آبان 1396
علی سلطانی

سلام من دوبار تا حالا عکس سرم از طریق رباط تلگرام فرستادم ولی خبری نشد ممنون میشم پیگیری کنید

3 آذر 1396

پاسخ

مدیر سایت

سلام . حتما شماره ای که ارسال کردید اشتباه بود . مجدد ارسال کنید . ممنون

16 آذر 1396
محمد

باسلام سرما که کچله حدودا چقدر پر پشت میشه

17 بهمن 1396

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. باید عکس بفرستید یا حضوری ویزیت بشید.

23 بهمن 1396
Mohamad

سلام خسته نباشيد مهمترين دقدقه ى من درد عملِ؟ ميخوام بدونم چطوره عملش دردش چطوره؟؟ ممنون ميشم

11 اردیبهشت 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. میزان درد بستگی به بدن فرد داره و به طور کلی درد غیر قابل تحملی نیست. از هر 100 نفر شاید یک نفر نتونه این درد رو تحمل کنه.

11 اردیبهشت 1397
محمد

برای کسی که فقط جلو موش کم پشت شده چقدر هزینه میشه راسته میگن هفت روز باید نشسته بخوابی میگن سردرد میگیری درسته؟

5 مرداد 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. باید عکستون رو ارسال کنید تا بتونیم هزینه رو تعیین کنیم. نیازی به نشسته خوابیدن نیست و از همون شب اول می تونید راحت سرتون روی بالش بذارید.

7 مرداد 1397
Shima

سلام براي خانومي كه جلو سرش كم پشت هست براي كاشت مو حتما بايد موهاشونو بزنن؟

2 آبان 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. بله، موها باید تراشیده بشه. البته در نظر داشته باشید که ما کاشت مو رو به خانم ها پیشنهاد نمی کنیم.

3 آبان 1397
کاویان

سرمن کاملا تا پشت سر تاس می باشد ولیمخزن موی خوبی دارم آیا در یک جلسه میشه سرم را طوری کاشت که پربشت بشه

16 آبان 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. عکس از جلوی سر، بالای سر، پشت سر و دو طرف پشت سر به همراه اسم و فامیل و سن خودتون رو از طریق شماره های زیر در تلگرام یا واتساپ برای ما ارسال کنید تا مدت زمان لازم برای کاشت مشخص بشه: 09176090290 09378787431 09338490911

19 آبان 1397
داود همتی

سلام هزینه در کرج با شیراز برابر است

22 آذر 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. تنها شعبه کلینیک دی در شهر شیراز واقع می باشد.

24 آذر 1397
حسین ع

سلام هزینه کاشت ابرو حداقل و حداکثر چقدره؟

26 آذر 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. هزینه کاشت ابرو از 3.5 تا 5 میلیون تومان هست، ولی با توجه به اینکه نتیجه کار طبیعی نمیشه، کاشت ابرو رو پیشنهاد نمی کنیم.

27 آذر 1397
سروش

با سلام موهای من هنوز کاملا نریخته ولی جلوی موهام کم پشت شده و میخوام حدودا 14000 تار مو به روش FIT بکارم امکانش هست که بفرمایید هزینه کاشت 14000 تار مو در تاریخ چقدر است؟ و یک سوال دیگر : من باید صبر بدم تا ریزش موهایم کاملا متوقف بشه و بعد بکارم و یا اینکه الان میتونم اقدام کنم؟ و نوبت دهی برای عمل چطوری است منظورم اینه که چند روز باید منتظر باشم تا نوبتم بشه برای عمل؟

4 دی 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. بهتره صبر کنید تا ریزش موهاتون متوقف بشه و بعد عمل کاشت رو انجام بدین، البته با مسئولیت خودتون امکان کاشت مو هست، منتهی ممکنه موهای کاشته شده بریزن. هزینه کاشت 14هزار تار مو حدود 3.5 میلیون تومان هست. برای گرفتن نوبت هم باید ابتدا عکس سرتون رو از همه جهات بفرستید تا مشاوره بشید و بعد از اون حضوری تشریف بیارید تا نوبتتون برای کاشت مو مشخص بشه.

5 دی 1397
محمد خ

سلام چه جوری میتونم عکس بفرستم و نظرتونو در مورد کاشت مو بپرسم؟؟؟

2 اردیبهشت 1398

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. باید عکستون رو از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره های زیر بفرستید: 09176090290 09378787431 09338490911

4 اردیبهشت 1398
Ali gholami

سلام هزینه کاشت مو چقدره

17 مهر 1398

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. بیشتر از 7000 تار مو، تار مویی 250 تومان و کمتر از 7000 تار مو، تار مویی 300 تومان

20 مهر 1398
Shahram Fatahi

سلام چند سوال داشتم ١-من ٣٠سالمه آيا الان زمان مناسبي برا كاشت مو هستش يا چندسال ديگه بايد صبر كنم كه ريزش موهام قطع بشه؟ ٢-جلوي سر من به اندازه٣انگشت و پشت سرمم به ابعاد٥-٦سانتي متر مربع خالي شده حدودا چقدر هزينش ميشه؟ ٣-بهترين و جديدترين روش كاشت موي كه پيشنهاد ميكنيد چيه؟ ممنونم

30 مهر 1398

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. با توجه به اینکه ریزش مو دارید، بهتره کاشت انجام ندین و صبر کنید تا ریزش مو به اتمام برسه. هر زمان که شرایط مساعد شد، در مورد روش کاشت مو و هزینه اون اطلاعات لازم رو در اختیارتون قرار خواهیم داد.

30 مهر 1398
حمید.ی

سلام.من عکسهایی از جهت های مختلف از موهام فرستادم به واتساپ مربوط به کلینیک برای مشاوره.دیده شده ولی هیچ پاسخی داده نشد و این یک نوع بی احترامیه.چون از شهرستان میخوام بیام واسه کاشت امکان مشاوره حضوری ندارم.

14 دی 1398

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. با توجه به اینکه با تأیید پزشک باید پاسخ داده بشه و تعداد تصاویر ارسالی زیاد هست، کمی زمانبره.

18 دی 1398
امید

هزینه کاشت مو با روش های مختلف چقدر هست ؟؟ لطفا بهترین روش رو هم با خط رویش طبیعی و بدون به جا موندن زخم بگید.

28 اسفند 1398

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. روش کاشت موی ما SUT هست و هزینه بسته به شرایط تار مویی 250، 300 یا 350 هست.

28 اسفند 1398
رضا کریمی

سلام ببخشید بنده ماه دیگه نوبت دارم در حال حاضر توی وضعیت الان کاشت انجام میشه چون تردد ممنون.از بوشهر

20 فروردین 1399

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. احتمال داره که از اردیبهشت شروع به کار کنیم. با این حال حتماً دو سه روز از قبل از نوبتتون با شما تماس گرفته میشه و هماهنگ میشه، حتما پاسخگو باشید. همچنین، شماره های موبایل کلینیک در اختیارتون هست، می تونید از اون طریق هم پیگیری کنید.

24 فروردین 1399
mostafa

با سلام لطفاً نشانی بات تلگرام رو بدهید ممنون

7 مهر 1399

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. به قسمت ویزیت مجازی در سایت مراجعه کنید

22 مهر 1399
فردین شفیعی

باسلام فرایند کاشت مو چندروز طول میکشه؟ آیا وسط موهای سر هم مو کاشت میشه درصورت کم پشت بودن منظورمه؟

19 مهر 1399

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. مدت زمان کاشت مو بسته به تعداد تار مو از 1.5 روز تا 3 روز طول می کشه. باید عکس هاتون رو از طریق واتس اپ یا تلگرام برای ما بفرستید تا ببینیم قسمت وسط سر امکان کشات داره یا نه

22 مهر 1399