اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

درمان ریزش مو با لیزر LLLT

درمان ریزش مو با لیزر LLLT

درمان ریزش مو با لیزر LLLT


 

ریزش مو یکی از مشکلات نسبتا شایع در میان بسیاری از جوامع محسوب می شود که هر روز، روش های جدید و متنوعی برای مقابله با آن به دنیای پزشکی ارائه می شود.

لیزر هم یکی از این روش های البته پرهزینه اما پر طرفدار است که افراد زیادی بنا به دلایل متفاوتی آن را برای درمان ریزش موهای خود انتخاب می کنند.

این روش، اقدامی غیر جراحی بوده و برای درمان ریزش مو، نازک شدن موها و طاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش، با افزایش جریان گردش خون در پوست سر، موجب جذب بهتر و سریعتر مواد مغذی از طریق فولیکول های مو شده و منجر به رشد موهایی سالم تر و مقاوم تر خواهد شد.


لیزر درمانی سطح پایین (LLLT)

این لیزر نتایج سریعی را به دنبال دارد.این روش، نه تنها منجر به رشد موهای جدید می شود، بلکه موجب سلامت و بهبود شرایط موهای تازه رشد کرده خواهد شد و به دلیل قابلیت ترمیم پوست این لیزر، از آن برای درمان های پوست سر پس از انجام بسیاری از عمل های پیوند مو استفاده می شود.

تحقیقات نشان داده است که اشعه ی قابل مشاهده لیزر قرمز با طول موج 630-670 نانومتر به وسیله ی یک آنزیم درون سلولی (cytochrome c) جذب می شود. واکنش های فوتو بیولوژیکی تحریک شده در cytochrome c سیگنال هایی در طول
سلول های فولیکول مو می فرستد که با تحریک و افزایش فعالیت ژن ها موجب کاهش آپوپتوز (مرگ سلول های تنظیم کننده ی ژن) و تغییرات دیگر می شود و بدین طریق باعث افزایش فعالیت و طول عمر سلول می شود.
LLLTE رشد مجدد مو در هر فردی را تحریک نمی کند. اگر مولکول های داخل سلولی قادر به جذب اشعه ی لیزر نباشند یا به مقدار کافی به اشعه ی جذب شده پاسخ ندهند ، هیچ تحریکی در رشد مجدد مو اتفاق نخواهد افتاد.
تجربه نشان داده است که تحریک رشد مجدد مو به وسیله ی LLLT زمانی بیشتر احتمال دارد رخ دهد که ریزش مو کم تا متوسط است و زمانی کمتر احتمال دارد رخ بدهد که ریزش مو زیاد است.
متخصص ترمیم مویی که از LLLT برای الگوی ریزش موی بیمار در یک برنامه ی درمانی استفاده می کند به این نکته واقف است که LLLT زمانی موثرتر است که همراه با دیگر درمان های پزشکی مانند minoxidil یا finasteride استفاده شود. برخی از متخصصان پیوند مو گزارش داده اند که LLLT ممکن است رشد مو را افزایش و تورم بعد از پیوند مو را کاهش دهد.

درمان به وسیله LLLT در رشـد موهای افـرادی که دچار الگـوی ریزش موی مـردانه هستند مؤثر است. همچنین مشاهدات علمی نشان می دهد که سلامت عمومی و قدرت موها در ناحیه ای که تحت درمان با لیزر کم توان (LLLT) قرار گرفته، بهبود می یابد.

 رشد موها با روش LLLT در زمان کوتاه صورت نمی گیرد. این روش باید برای کسب نتیجه با فواصل مشخص تکـرار شود. معمـولاً درمان به صورت ۳ تا ۴ جلسه در هفته و هـر جلسه ۲۰ تا ۲۵ دقیقه پیشنهـاد می شود. مشاهـده ملمـوس نتیجه نیـز معمـولاً ۴ تا ۶ ماه به طـول می انجامد. پس از حصـول نتیجه نیـز درمان ۱ تا ۲ جلسه در هفتـه برای حفظ نتیجـه و رشـد مـوهای جـدید پیشنهـاد می شود.

 

0 نظر