اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

لیزر رفع موهای زائد

لیزر رفع موهای زائد

لیزر رفع موهای زائد

متخصص پوست برای از بین بردن فولیکول موهای ناخواسته در قسمت مورد نظر بیمار، از لیزر استفاده می‌کند. این روش با احساس ناراحتی کمی برای بیمار همراه است و در مقایسه با سایر روش‌های کاهش مو، عوارض کمتری دارد.
بیشتر لیزرها یک دستگاه خنک کننده دارند که گرما و سوزش ناشی از تابش نور به بدن بیمار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به علاوه باعث می‌شود تا لایه رویی پوست از گرمای زیاد در امان بماند و از تغییر رنگ احتمالی پیگمنت‌های (رنگدانه‌های) پوست نیز جلوگیری شود.
دستگاه‌های لیزر میزان کنترل شده‌ای از پرتوهای نور را به پوست می‌تابانند. این پرتوها توسط ملانین که پیگمنت‌های موجود در ساقه مو هستند، جذب می‌شوند و گرمای زیادی را به سلول‌های مولد مو منتقل می‌کنند. در نتیجه این عمل، سلول‌های مو تخریب شده و فولیکول‌های مو دیگر رشد نخواهند کرد.
از آنجا که چرخه رشد مو تکرار پذیر است و فولیکول‌ها بعد از مدتی دوباره شروع به رشد می‌کنند، لازم است در فواصل زمانی معین لیزر درمانی نیز تکرار شود.


عوارض لیزر

شایع‌ترین عارضه جانبی لیزر درمانی احساس سوزش، تورم و قرمزی سطح پوست است که حداکثر تا 3 روز بعد از بین می‌رود و نیاز به صبر و شکیبایی فرد دارد.
از عوارض نادر دیگر می‌توان به تاول، تبخال پخش شونده، عفونت‌های باکتریایی و تیره یا روشن‌تر شدن موقتی پوست اشاره کرد (این مورد به خصوص در افرادی که بعد از لیزر آفتاب گرفته‌اند، شایع‌تر است).


میزان اثربخشی لیزر

میزان تأثیر لیزر بر روی ریشه موهای ناخواسته در طول یک جلسه درمانی به عوامل بسیاری از جمله محل مورد نظر و نازکی پوست این ناحیه بستگی دارد. به طور کلی هر چه پوست نازک‌تر و روشن‌تر و یا مو ضخیم‌تر و تیره‌تر باشد، نتیجه بهتری حاصل می‌شود.
در هر جلسه می‌توان انتظار داشت که رشد 25-10 درصد از موهای زائد به طور کامل متوقف شود.


بعد از لیزر‌ درمانی

  • فواصل بین جلسات حدود 8-4 هفته است. بعد از تکمیل یک دوره، لازم است که به ترتیب هر 6 ماه و سپس هر یک سال یکبار لیزر درمانی تکرار شود.
  • موهایی که مجدداً رشد می‌کنند معمولاً نازک‌تر و روشن‌تر از قبل هستند.
  • تا چند ماه بعد از درمان با لیزر لازم است از مواجهه مستقیم با نور آفتاب جلوگیری شود. استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب با اس‌پی‌اف 30 یا بالاتر برای جلوگیری از بروز لکه‌های پوستی ضروری است.

0 نظر