اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

جوانسازی و از بین بردن چروک با RF

جوانسازی و از بین بردن چروک با RF

جوانسازی و از بین بردن چروک با RF

 «فرکشنال» از لغت «فراکسیون» به معنای قطعه و بخش گرفته شده، به این ترتیب که تکه تکه در بافت پوست ایجاد حرارت می کند، بنابراین در قطعه ای از بافت که در آن گرما ایجاد می شود، کلاژن های قدیمی تخریب و نوسازی می شود و قسمت های اطراف فرصت خنک شدن و ترمیم به پوست می دهند
در نسل پیشرفته تر این تکنولوژی که نوع سوزنی آر.اف فرکشنال است، با هدف کاهش میزان تخریب در درم (بافت میانی پوست) و اختصاصی تر شدن بافت هدف،۲۵ تا ۵۰ سوزن ظریف در مساحتی در حدود ۱ تا ۲ سانتی مترمربع منظم بر سر قطعه ای از دستگاه که روی پوست قرار دارد همزمان و یکنواخت داخل عمق دلخواه از پوست وارد و میزان موثری از انرژی را به بافت منتقل می کنند. این کار باعث تحریک تولید الیاف کلاژن می شود. سرعت بالا و ظرافت این سوزن ها افزایش نتایج درمان و کاهش قابل توجه درد را در پی دارد. در این روش به علت ایجادنشدن آسیب در اپیدرم (سطح پوست)، مدت زمان بهبود به طور چشمگیری کاهش می یابد.


کاربردهای آر اف چیست؟

  • مهمترین کاربرد آر اف در سفت کردن پوست (Skin Tightening) و درمان شلی پوست  (Skin Laxity) است. در واقع آر اف این قابلیت را دارد که یک لیفتینگ بدون جراحی برای پوست ایجاد کند. این اثر به دو صورت ظاهر میشود یکی چند روز بعد از آر اف و یکی سه تا چهار هفته بعد که اثر دوم چندین سال دوام دارد. این اثر آر اف به قدری واضح است که میتوان از آن برای بالا بردن ابرو(brow lift) و درمان افتادگی پلک هم استفاده کرد .
  • یکی از کاربردهای مهم آر اف سفت کردن غبغب و ناحیه فک میباشد. این اثر بخصوص در خانمها بسیار چشمگیر است به طوری که بعد از یک یا دو جلسه واضحاً از سفت شدن غبغب و ناحیه فک ابراز رضایت دارند.
  • آر اف برای سفت کردن پوست گردن نیز عالی عمل میکند. با توجه به نازکی پوست گردن میتوان گفت که آراف برای سفت کردن پوست گردن رقیبی ندارد.
  • آر اف فرکشنال در درمان چروکهای پوستی اثر بسیار خوبی دارد. این مطلب برای چروکهای دور چشم(زیر چشم) بسیار واضح است. این اثر به حدی است که افرادی که آر اف انجام داده اند فقط بعد از یک ماه از درمان چروکهای دور چشم خود شگفت زده میشوند!
  • کاربرد بعدی در درمان ترشح بیش از حد چربی پوست (Excessive Sebum Secretion) و درمان منافذ باز پوستی(Enlarged Pores) است. در یک بررسی فقط کاهش حدود ۸۰-۷۰ درصد ترشح چربی صورت فقط بعد از یک جلسه آر اف مشاهده شده است
  • کاربرد دیگر درمان جوش صورت (acne)فعال است.هنگام درمان جوش صورت امکان تشدید موقت آن پس از درمان وجود دارد.
  • یکی از کاربردها آر اف درمان اسکارهای آکنه(Acne Scar) است آر اف به طور خاص در اسکارهای عمقی  بسیار موثر است. حسن RF این است که پس از آن نیاز به مراقبت کمتر بوده و فرد بلافاصله میتواند سر کار برود. درمان پوستهای سبزه با آر اف برخلاف لیزر مشکلی ایجاد نمیکند.
  • یکی از جالب ترین کاربردهای آر اف درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل است.

RF چگونه عمل می کند؟
این تکنولوژی نوین در حالیکه به طور همزمان از لایه های سطحی پوست محافظت می کند ، انرژی RF را به    لایه های عمیق پوست هدایت می کند .در روش های پیشین احتیاجی به کولینگ (سیستم خنک کننده) نیست. از آن رو تمام انرژی را برای بهترین و سریعترین نتیجه ممکن به کار می برد.  سرانجام نتیجه اش درمانی مطمئن تر با تاثیرات قابل مشاهده فوری پس از اولین درمان است. ارائه درمانی که به مراجعات کمتری نیاز دارد صرفه جویی در وقت و هزینه است


تعداد جلسات درمانی و فواصل جلسات چقدر است؟
تعداد جلسات بسته به هدف درمانی و شدت درگیری پوست متفاوت است. برای جوانسازی و لیفتینگ پوست صورت بین ۳-۱ جلسه درمانی با فاصله یکماه توصیه میشود.تکرار جلسات زودتر از 2 هفته توصیه نمی شود.در صورت تمایل  میتوان جلسات درمانی را هر 6 ماه یکبارتکرار کرد.


اثرات آر اف به طور خلاصه به شرح زیر میباشد:
-تحریک تولید کلاژن در پوست و در نتیجه سفت کردن پوست
-حذف یا کاهش خطوط پاکلاغی دورچشم یا خطوط دور دهان
-حذف یا کاهش خطوط پیشانی یا اخم
-کمک به جذب داروهای موضعی پوست
-کاهش نمای چروک، لک های پوستی و آسیبهای ناشی از آفتاب
- درمان اسکار آکنه و آبله مرغان
- کاهش نمای اسکار و ترکهای پوستی(استریا)
- کاهش نمای منافذ باز پوستی
- کمک به روزاسه (قرمزی) و عروق ریز پوستی


نکاتی در مورد آر اف
– فرد می تواند بلافاصله بعد از استفاده از این روش، به زندگی عادی برگردد، اما بهتر است از ضد آفتاب استفاده کرده و 48 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.
– بعد از درمان از یک مرطوب کننده همچون ژل آلوئه را استفاده نماید.
– تا 48 ساعت بعد، از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده نماید.
– 48 ساعت قبل و بعد از رادیوفرکانسی از ترکیبات لایه بردار استفاده ننماید.
– تا 48 ساعت از سونا و محیط گرم استفاده نکند.
– برای گرفتن نتیجه بهتر، روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشد.
– قرمزی و داغی ممکن است تا 24 ساعت بعد از درمان ادامه یابد.
– احساس خشکی پوست در 12 ساعت اول درمان ممکن است، که در عرض 48 ساعت برطرف می گردد.

0 نظر