اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

درمان لک کک و مک

درمان لک کک و مک

درمان لک کک و مک

دلایل ایجاد کک و مک و لک

یکی ازدلایل بروز کک و مک برروی پوست ویژگی های ارثی می باشد بنابراین مانند پدرومادر خود ویاهردوی آن ها روی پوست شما کک ومک ظاهر می شود . دلیل دوم اختلالاتی ماننداگزرو درما پیگمنتوسام XerodermaPigmentosum که باعث افزایش جذب اشعه های آفتاب وبرزو کک ومک صورت می شود.

مدت های طولانی درمرض نور آفتاب بودن باعث بروز کک ومک مخصوصا در افرادی که دارای پوست های حساس هستند به دلیل اینکه ملنیوم موجود درپوست این افراد کم می باشد وباعث بروز کک ومک در پوست این افراد می شود. تنظیم نبودن هورمون های بدن باعث ایجاد کک ومک در افراد می شود دراین افراد هورمون استروژن باعث تحریک پیگمنت ها می شود و سلول هایی که باعث ایجاد رنگدانه درروی پوست می شوند درزمان قرارگرفتن درمعرض نور آفتاب فعال می شوند.

انواع درمان ها

این مقاله برای افرادی که تمایل دارند درمورد دلایل بروز کک و مک و درمان کک مک و روش های جلوگیری از آنها مطالبی رایادبگیرند نوشته شده است. برای بیشتر افراد کک ومک یک نشانه است که افراد متوجه میزان زمان حضور خود در معرض نورآفتاب بشوند .زمانیکه افراد درمعرض نور آفتاب قرار می گیرند پوست آن ها مقداری ملنیوم تولید می کند که به آن کک ومک گفته می شود. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

استفاده از میکرودرمابریشن microdermabrasion

دراین روش از بخارهای کوچکی برروی پوست استفاده می کنند تا ضایعات خارجی پوست را از بین ببرند و برای روشن کردن کک مک های پوستی که یا به صورت طبیعی ویا بوسیله آفتاب بوجود آمده است استفاده می شود میکرو درمابریشن معمولا درچند جلسه انجام میشود.

استفاده از برطرف کننده های شیمیایی

ازبین برنده های شیمیایی برای از بین بردن لکه های ناحیه های بالا ی پوست برای ازبین بردن کک و مک بسیارمناسب می باشد وحتی ممکن است این کک و مک ها را روشن ترکند برطرف کننده ها ی شیمیایی معمولا بر روی پوست صورت انجام می شود اما می توان آن را برای پوست دست و بازو هم استفاده کرد.

برطرف کننده سطحی

دراین نوع برطرف کننده ازاسید هیدروکسی بتا والفا برای ازبین بردن لکه بالایی پوست استفاده میشود

برطرف کننده های متوسط

این نوع برطرف کننده شامل تری کلورواسید می باشد که به لایه های عمیق تر پوستی نفوذ می کند وباعث از بین بردن کک و مک ها می شود برطرف کننده ها ی عمیق که دارای موادتری کلورواسید با میزان کیفیت بسیار بالایی هستند وبرای ازبین بردن لایه های بیشتری از پوست استفاده می شود.

بعداز استفاد ه ازاین محلول های شیمیایی ،پوست شما بعداز 2 یا 3 روز بهبود میابد و زمانیکه این مواد بر روی پوست شما حساسیت ایجاد کردند استفاده از آن ها پیشنهاد نمی شود.

درمان کک و مک بوسیله لیزر

نکته مهمی که دررابطه با درمان کک و مک با لیزروجود دارد این است که درمان با لیزر یکی ازبهترین روش ها برای از بین بردن کک و مک می باشد ودرمان با لیزرمعمولا رضایت بخش وموفقیت آمیز بوده است. لیزر با سوزاندن رگ های خونی زیر کک ومک ها باعث کاهش وازبین بردن آن ها می شود.این جراحی جراحت های طولانی مدت را درپی نخواهد داشت اما بعدازانجام لیزر پوست شما دچار قرمزی ،تورم وسوختگی موقت می شود.

درمان لیزربرای رفع کک و مک معمولا هرجلسه بین 3تا 10 الی 15 دقیقه انجام می شود. قبل ازانجام لیزر پوست بوسیله اسپری خنک کننده خنک می شود تا درحین لیزر باعث ایجاد درد والتهاب در پوست نشود. لیزر یک استاندارد طلائی برای ازبین بردن کک ومک می باشد.

0 نظر