اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

اثرات کم آبی بدن

اثرات کم آبی بدن

اثرات کم آبی بدن

کم آب شدن بدن فقط از دست دادن آب بدن نیست. کم آبی به همراه آب، منجر به کاهش چندین ماده معدنی ضروری می‌شود که در دسته بندی الکترولیت‌ها قرار می‌گیرند. در نتیجه‌ی کم آبی، مقدار آب بدن آنقدر کم می‌شود که فعالیت‌های حیاتی درون بدن نمی‌توانند انجام شوند. بنابراین بدن به تدریج به حالت بی حالی، کاهش انرژی و کاهش قدرت می‌رود.

اگر به بدن به موقع آب رسانده نشود، حتی می‌تواند منجر به مرگ گردد. برای جلوگیری از کم آبی بدن، راه حل طبیعی نوشیدن مقدار زیادی آب است. به خصوص در طول تابستان و هنگام ورزش کردن که به از دست دادن مقدار بیش از اندازه آب به علت تعریق منجر می‌شود، برای پر کردن مجدد مایعات بدن باید مقادیر زیاد آب مصرف شود.

همچنین باید بدانید که به غیر از آب، هیچ نوع مایع دیگری به جز آبمیوه، کمک زیادی به مقابله با کم آبی نخواهد کرد. برای به دست آوردن جزئیات بیشتر، حقایق کم آبی که در زیر آورده شده است را بخوانید:

  • از دست دادن بیش از اندازه مایعات بدن، به عنوان کم آبی تعریف می‌شود. بدن به طور متوسط حدود دو و نیم لیتر آب بدن را درهر روز از طریق تنفس، تعریق و ادرار کردن از دست می‌دهد. هرگونه فعالیت شدید، استرس جسمی و روحی منجر به از دست دادن مایعات بیشتر می‌شود.
  • گفته می‌شود که محافظت از بدن در برابرکم آبی با نوشیدن مقدار زیادی آب، احتمال ابتلا به چندین نوع سرطان را کاهش می‌دهد. همچنین نوشیدن حداقل ۵ لیوان آب، احتمال ابتلا به سرطان سینه را تا ۷۹ درصد، سرطان مثانه را کمتر از ۵۰ درصد و سرطان روده‌ی بزرگ را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که هیدراته ماندن، درد پشت و مفاصل را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.
  • کم آب شدن بدن می‌تواند فشار زیادی بر روی کبد و کلیه‌ها برای خارج کردن سموم و سایر مواد زائد از بدن وارد کند. از این رو در هنگام کم آبی بدن، احتمال آسیب کلیه و کبد بیشتر است.
  • نوشیدنی‌های الکلی و کافیئن‌دار و نوشابه‌ها نمی‎توانند کم آبی بدن را برطرف سازند. این نوشیدنی‌ها در واقع می‌توانند باعث آسیب بیشتر شوند زیرا تشنگی را افزایش می‌دهند.

0 نظر