اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

کاشت مو در زنان

کاشت مو در زنان

کاشت مو در زنان

کاشت مو در زنان مساله‌ای است که شاید ذهن بسیاری از بانوان عزیز کشورمان را به خود اختصاص داده باشد. اما به راستی برای کاشت مو در زنان به چه چیزی نیاز داریم؟ مسلما مو تأثیر زیادی در چهره فرد دارد و از دست دادن موها ما را پیرتر از آنچه هستیم نشان می‌دهد. کاشت مو از راه‌هایی است که نگرانی از دست دادن موها را برای خیلی از افراد کم کرده است و بسیاری از خانم‌‌ها با این امید که با کم‌پشت شدن موهای‌شان می‌توانند دوباره آنها را بکارند، به مراکز کاشت مو  می‌روند. کلینیک فوق تخصصی زیبایی دی خدمات ویژه‌ای به همراه مشاوره رایگان برای بانوان متقاضی کاشت موی طبیعی در نظر گرفته که شما تنها می‌توانید با یک تماس از این خدمات بهره‌مند شوید.

به راستی آیا زنان می‌توانند مو بکارند؟ کاشت مو برای آنان چه عوارض یا پیامدی دارد؟

معمولاً در بین زنان مبتلا با طاسی کاندیدای کمتری برای کاشت مو پیدا می‌شوند اما زنانی که با ریزش مو روبرو هستند و بانک مو خوب دارند می‌توانند پیوند طبیعی مو را انجام دهند. یکی از موارد مهم که زنان می‌تواند این عمل را انجام دهند در مواردی است که فرد بر اثر تصادف، سوختگی یا سانحه‌ای موهای خود را از دست داده باشد. در این مورد فرد به راحتی با انجام عمل کاشت موی طبیعی می‌تواند زیبایی خود را بازیابد. البته باید بدانیم که اغلب ریزش مو در خانم‌ها با آقایان متفاوت است، ریزش مو در خانم‌ها به‌صورت منتشر است و موهای همه قسمت‌های سرشان به‌صورت منتشر شروع به ریزش می‌کند.

کاشت مو در زنان


چه کسی کاندیدای مناسبی برای کاشت مو در زنان می باشد؟

برخی از زنان با وجود ریزش مو و از دست دادن موهایشان، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستند، زیرا در پشت سر و یا دو طرف سر و یا هر جایی در بدنشان بانک موی مناسبی برای اهدای مو ندارند. با این حال، گاهی ممکن است پیوند مو موجب بهبود قابل توجهی در ظاهر بیمار داشته باشد:

  • زنان با الگوی ریزش موی مردانه: عقب نشینی خط رویش مو، نازک شدن مو و ناحیه اهدا که به واسطه آلوپسی آندروژنتیک تحت تأثیر قرار نگرفته است.
  • بالابودن خط رویش به صورت مادرزادی: این موضوع سبب می شود چهره آنها کمتر زنانه به نظر برسد، بنابراین کاشت مو گزینه مناسبی برای این افراد می باشد.
  • زنانی که به علت زخم، سوختگی، تصادف و سوختگی در اثر مواد شیمیایی موهای خود را از دست داده اند.
  • زنانی که به علت آلوپسی موهای خود را از دست داده اند.
  • زنانی که جراحی زیبایی و یا هر نوع جراحی دیگری داشته و نگران ریزش مو در ناحیه جراحی می باشند.

کاشت مو در زنان


چه زمانی باید کاشت مو را در زنان مورد توجه قرار داد؟

زنان می توانند عمل کاشت مو را به دو هدف انجام دهند:

  • پایین آوردن خط رویش موی سر که بالا است.
  • درمان الگوی کچلی

پایین آوردن خط رویش مو، روشی است که در آن موهای سالم از طریق روش های FUE و FUT از ناحیه اهدای مو برداشته شده و برای ایجاد خط رویش زنانه تر کاشته می شوند.

زنان ممکن است دارای الگوی کچلی زنانه و یا الگوی کچلی مردانه باشند. الگوی کچلی زنان باید به دقت تعیین شود تا دریابند آیا آنها کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستند یا نه.

ریزش موی زنان از کچلی مردان متفاوت می باشد. برخی اوقات، زنان ناحیه اهدای موی ثابتی در دو طرف و پشت سر خود ندارند. زنان مستعد هستند که دچار ریزش مو به طور یکنواختی در کل سرشان بشوند. این موضوع سبب می شود که آنها کاندیدای مناسبی برای کاشت دائمی موی سر نباشند.

بنابراین، هر زنی که دچار ریزش مو می باشد، نمی تواند از مزایای عمل کاشت مو بهره ببرد. قبل از هر چیزی پزشک باید ناحیه ای که دچار ریزش موی فعال شده، بررسی کند و تعداد موهای دائمی قابل استفاده در کاشت مو را که بیمار روی پوست سر خود دارد را ارزیابی نماید.

کاشت مو در زنان


تفاوت های بین کاشت مو در زنان و مردان

زنان اغلب نگران اسکارهای ناحیه اهداکننده نیستند- اکثر بیماران مرد موهایشان را باید کوتاه نگه دارند، بنابراین کاشت موی FUT که اسکار نوار مانندی در پشت سر ایجاد می کند، گزینه مناسبی برای آنها نیست. زنان به ندرت موهای خود را کوتاه می کنند، بنابراین به راحتی می توانند نوار برداشت مو را جهت برداشت گرافت های بیشتر، گسترده تر نمایند، چرا که با موهای بلند خود می توانند آن را بپوشانند.

ناحیه اهدای مو در زنان در دسترس تر می باشد- زنانی که الگوی ریزش موی مردانه ندارند، ناحیه اهدای وسیع تری در بالا و جلوی سر دارند که مستعد ریزش مو نیست. برخلاف مردان که به علت ریزش موی گسترده، ناحیه اهدای مو به پشت سر یا دو طرف سر محدود می شود.

زنان نمی توانند از موهای بدنشان استفاده کنند- اغلب مردان می توانند از موهای بخش های دیگر بدن مانند ریش و یا نواحی دیگر برای کاشت مو استفاده کنند که در زنان موجود نیست.

 

3 نظر

صبا

عالیست

18 خرداد 1400

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. ممنون از شما

18 خرداد 1400
صبا

منم جلوی موی سرم کم پشت شده نیاز به پزشک مجرب دارم

25 تیر 1400

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. با توجه به اینکه کاشت مو برای خانم ها نتیجه مطلوبی به دنبال نداره، انجام نمیدیم

11 مرداد 1400
نرگس

چرا برای خانم ها نتیجه مطلوب ندارد؟؟؟ رو حساب چه تجربه ای بیان میکنید؟

22 تیر 1402

پاسخ

مدیر سایت

سلام دوست عزیز کاشت موی خانم ها به دلیل اینکه تار موها بیش از اندازه نازک هست تراکم خوبی نمیگیره و خانم ها مثل آقایون طاس طاس نیستند که با یک مقدار موی جزئی که کاشت میشه براشون مشکل برطرف شه. قبلا در کلینیک انجام شده و نتیجه مطلوبی برای خانم ها دریافت نشده.

28 شهریور 1402