اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

مزوتراپی

مزوتراپی

مزوتراپی

ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که امروزه اکثر افراد با آن درگیر هستند. اگرچه از دست دادن 25 تا 50 تار مو در روز امری طبیعی است، اما گاهی اوقات ریزش مو می تواند بسیار بیشتر و سریع تر از این مقدار باشد و باعث نگرانی شود. یکی از روش هایی که ممکن است به جلوگیری از ریزش مو، بهبود کیفیت مو و تحریک رشد مو کمک کند، مزوتراپی مو است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مزوتراپی مو


مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو به مزوپلاستی یا مزو مو نیز معروف است. این روش شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است و بر روی اپیدرم، بافت همبند پوست، گردش خون، سیستم ایمنی و حسی عصبی اثر می گذارد.

مزوتراپی مو می تواند به بهبود اشکال خاصی از آلوپسی مانند تلوژن افلوویوم، آلوپسی آندروژنتیک، آلوپسی آره آتا و آلوپسی استرس کمک کند. با این حال، شواهد علمی بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد این روش می تواند ریزش مو را از بین ببرد. هدف از این روش درمانی بازیابی و افزایش میکرو گردش خون در پوست سر، تأمین مواد مغذی، کاهش سرعت جمع شدن فولیکول ها و تحریک رشد مو است. مواد شیمیایی زیر می توانند رشد مو را تحریک کرده و تولید موهای جدید را تشویق کنند:

  • بیوتین
  • بوفلومدیل
  • دگزنول
  • دوتاستراید
  • فیناستراید
  • ماینوکسیدیل
  • سیلیسیم آلی
  • ویتامین ها
  • استیل تترپاتید -3
  • Biochanin-A
  • PRP
  • پپتیدهای نانو
  • کوکتل

مواد مورد استفاده برای مزوتراپی مو را می توان به عنوان - مواد اصلی (که توسط مدارک علمی و توسط FDA تأیید می شوند) و مواد مکمل / جزئی (که ادعا می کنند شرایط موجود را بهبود می بخشند) طبقه بندی کرد. یک کوکتل موثر حداقل شامل دو تا سه عامل اصلی است. مقادیر ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها، داروها، عوامل هومیوپاتی، عصاره های گیاهی طبیعی و مواد فعال زیستی استفاده شده در این تزریقات به عمل و تجربه پزشک بستگی دارد.

مزوتراپی هم برای زنان و هم برای مردان


عملکرد مزوتراپی مو به چه صورت است؟

مزوتراپی مو یک درمان دارویی زیبایی غیر تهاجمی و غیر جراحی است که برای بازگرداندن حجم و درخشندگی موهای کم پشت استفاده می شود. این روش شامل تزریق عوامل دارویی، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و موارد دیگر در لایه اپیدرمی پوست است. مزوتراپی مو باعث تحریک لایه مزودرم و تشویق رشد مو و تولید موی جدید می شود.

این روش مبتنی بر این واقعیت است که بیشتر مشکلات ریزش مو به دلیل عدم تعادل هورمونی در اطراف پیازهای مو (مانند DHT)، کمبود مواد مغذی مناسب که به سلامت مو کمک می کند و کاهش گردش خون در پوست سر اتفاق می افتد. محلول مزوتراپی که به پوست سر تزریق می شود، حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی خاص، ویتامین ها، آنزیم های مشترک و اسیدهای آمینه است که بر اساس نیاز بیمار تنظیم می شود. مزوتراپی به شما کمک می کند تا تعادل هورمون ها به تدریج برقرار شود و این باعث رشد رشته های موی سالم و جدید می شود. این روش هم برای زنان و هم برای مردان کاربردی است.


مزوتراپی مو به چه روش هایی انجام می شود؟

مزوتراپی مو به دو روش انجام می شود:

1. مزوتراپی شیمیایی

موادی مانند بوفلومدیل، ماینوکسیدیل، فیناستراید، دوتاسترید، بیوتین، ویتامین ها و سیلیسیم آلی به لایه مزودرم پوست تزریق می شود. این مواد با هم عمل می کنند تا رشد طبیعی مو را از طریق بهبود گردش خون، خنثی سازی DHT اضافی، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن برای جلوگیری از ریزش مو تحریک کنند.

2. مزوتراپی مکانیکی

پزشک سوراخ های ریزی در ناحیه آسیب دیده ایجاد می کند که باعث رشد مو می شود. این حرکت باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. اینها به تشکیل بافت های جدید در مو کمک می کنند. در طی این فرآیند، هیچ آسیبی به کلاژن موجود وارد نمی شود.

مزوتراپی مکانیکی و شیمیایی


مزوتراپی چقدر زمان می برد؟

طول دوره درمان به فرد بستگی دارد، اما شما به طور متوسط به مدت حدود چهار ماه، یک بار در هفته، به درمان نیاز خواهید داشت. این درمان معمولاً هشت جلسه، هر هفته یک جلسه، هر کدام به مدت نیم ساعت طول می کشد. هنگام استفاده از این درمان باید صبور باشید، زیرا نتایج قابل مشاهده تنها پس از جلسه پنجم مشاهده می شود. مطمئناً، هنگامی که بدن شروع به پاسخ دادن به درمان می کند، مدت زمان و دفعات درمان کاهش می یابد. البته باز هم تعداد جلسات و فاصله بین آنها بسته به نظر پزشک مورد نظر دارد.


عوارض جانبی مزوتراپی چیست؟

اگرچه مزوتراپی معمولاً بدون درد است، اما برخی از بیماران به دنبال درمان از درد شکایت کرده اند. اغلب عوارض جانبی مزوتراپی، در نتیجه وارد کردن سوزن به پوست است. بنابراین برخی از افراد ممکن است درد، تورم، کبودی، التهاب یا احتمالاً عفونت پس از درمان مزوتراپی را تجربه کنند.

آیا مزوتراپی با عوارض جانبی همراه است


مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب نیست؟

برای مزوتراپی اقدام نکنید، اگر:

  • به هر یک از مواد مورد استفاده در مزوتراپی حساسیت دارید.
  • مشکلات قلبی، کلیوی، کبد و یا دیابت دارید.
  • باردار یا شیرده هستید.
  • داروهای ضد انعقاد مصرف می کنید.
  • دچار عفونت یا ضایعه در ناحیه مورد نظر هستید.

جمع بندی

مزوتراپی مو یک روش تزریق غیر جراحی و نسبتاً بدون درد است. با وجود تحقیقات کم در مورد کاربرد و اثربخشی آن، این روش در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. استفاده از تکنیک صحیح تزریق برای دستیابی به نتایج مناسب بسیار مهم است. با این حال، بهتر است قبل از اقدام برای انجام این روش، از موارد منع مصرف و عوارض جانبی آن اطلاعات لازم را کسب نمایید.

2 نظر

هانیه

هزینه مزوتراپی چقدر هست ؟

4 مهر 1396

پاسخ

مدیر سایت

با سلام و احترام . لطفا برای مشاوره و دریافت هزینه با کلینیک تماس حاصل کنید .

15 مهر 1396
علی

با سلام به علت قارچ پوست صورت مقداری از ریشم رو از دست دادم میخواستم ببینم امکان بازگشت ریش تو نواحی از دست رفته با مزوتراپی وجود داره یا خیر

12 تیر 1399

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا راهنماییتون کنن.

17 تیر 1399