اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

راجع به لیزر بیشتر بدانیم

راجع به لیزر بیشتر بدانیم

راجع به لیزر بیشتر بدانیم

برای درمان موهای زائد ۳ روش وجود دارد: دارو، الکترولیز و لیزر. لیزر موهای زائد را کم و نازک می‌کند اما باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. ما معمولا ۴ تا ۶ جلسه به فاصله ماهی یک‌بار برای صورت و به فاصله ۳ ماه یک بار برای بدن لیزر را تکرار می‌کنیم. معمولا با انجام ۴ تا ۷ جلسه تعداد موها خیلی کمتر می‌شود. البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی در پایه نداشته باشد در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد خیلی بیشتر است و لیزر موهای زائد فایده‌ای نخواهد داشت، پس اگر فرد مورد بررسی قرار گرفت و در آزمایش‌ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارد، می‌تواند لیزر را شروع کند اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، موهای زائد را صفر نمی‌کند.

اگر پوست شما بعد از لیزر دچار سوختگی شد،بی شک دلیل فقط و فقط انتخاب غلط دستگاه و نوع لیزر است و بی شک بعد از سوختگی پوست شما تیره میشود ولی اگر پوست شما دچار سوختگی نشود امکان تیرگی پوست وجود ندارد. برخی بر این باورند که لیزر بر روی غدد لنفاوی اثر مستقیم دارد در جواب باید بگوییم که خیر. لیزری که در ناحیه بیکینی یا زیر بغل انجام می‌شود هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد و هیچ آثار بدی نمی‌گذارد. این مسئله در جهان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که میزان نفوذ لیزر در پوست خیلی کم و شاید در حد چند میلی‌متر است بنابراین اصلا به بافت‌های زیری نمی‌رسد که بخواهد مشکلی ایجاد کند. انرژی لیزر به صورت گرما آزاد می‌شود و گرما در عمق بافت نفوذ نمی‌کند بلکه فقط تا قسمت‌های سطحی از پوست نفوذ می‌کند، ولی برای احتیاط بیشتر توصیه میشود که در بارداری لیزر انجام نشود ولی در دوران شیردهی بلامانع است.سانی که باردار هستند، کسانی که بیماری‌های عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند و کسانی که به خاطر شغل‌شان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند و همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخم‌شان صبر کنند و از لیزر موهای زائد استفاده نکنند.

لازم به ذکر است که:

اگر دستگاه لیزر آلوده به ویروس زگیل یا ویروس‌های دیگر باشد ممکن است این ویروس به فرد دیگر منتقل شود بنابراین کسی که به این بیماری‌ها مبتلاست باید حتما پزشک را از آن آگاه کند و استفاده از لیزر را تا زمان رفع ویروس و درمان بیماری به تعویق بیندازد.

 

 

0 نظر