اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

هر آنچه در مورد کاشت ریش باید بدانید

هر آنچه در مورد کاشت ریش باید بدانید

هر آنچه در مورد کاشت ریش باید بدانید

اغلب مردان تمایل به داشتن ریش های ضخیم و پرپشت دارند، اما همه از آن برخوردار نیستند، به همین دلیل، امروزه عمل کاشت ریش محبوبیت زیادی یافته است.

کاشت ریش کاری را انجام می دهد که ژنتیک و سایر عوامل از انجام آن ناتوان هستند. مو از قسمت دیگری از بدن شما(معمولاً پشت سر) گرفته شده و روی صورت شما کاشته می شود.

امکانات کاشت مو و ریش حرفه ای رو به افزایش بوده و تکنولوژی آن نیز در حال پیشرفت می باشد. شما می توانید نوع ریش دلخواهتان را انتخاب کنید.

اما آیا کاشت ریش برای شما مناسب است؟ اجازه بدهید تا نگاه دقیق تری به این موضوع داشته باشیم، اینکه چرا ریش شما به اندازه ای که می خواهید پر پشت نیست و راه حل های موجود برای  حل این مشکل چیست؟


علت تراکم پایین و یا ضخامت کم ریش ها چیست؟

اگر ریش شما تراکم یکنواختی ندارد و به صورت پراکنده می باشد، شما تنها نیستید! افراد زیادی با این مشکل مواجه هستند و تصور می کنند رفع این مشکل، ارزش تحمل سختی را ندارد. این تفکر اشتباه می باشد.

اگر این امکان وجود دارد که ریش شما به ضخامت ریش افرادی باشد که ریش پرپشتی دارند، چرا از آن بهره نبرید؟ پیش از هر چیزی دلایل این مشکل را بررسی می کنیم.

  • ژنتیک

اگر والدین شما قد بلندی دارند، این شانس برای شما وجود دارد که قدبلند شوید. در مورد رشد ریش نیز این موضوع صدق می کند. اگر پدر یا پدربزرگ شما دارای ریش های پرپشت و ضخیمی هستند، احتمال اینکه شما نیز از این ویژگی برخوردار باشید، بسیار بالاست. از رنگ موی شما گرفته تا عملکرد ذهنی شما تحت تأثیر ژنتیک می باشد.

متأسفانه در مورد ژنتیک نمی توانیم کاری انجام بدهیم و مسائل تحت تأثیر ژنتیک را نمی توانیم مطابق میلمان تغییر دهیم. اما اگر ریش شما مانند پدر یا پدربزرگتان کم پشت و نازک است، امید خود را از دست ندهید.

  • هورمون ها

در حالی که فولیکول های ریش شما از تستوسترون استفاده می کنند، آنها همچنین دی هیدروتستوسترون (DHT) تولید می کنند که یکی از مشتقات تسترون می باشد. دی هیدروتستوسترون تأثیر زیادی بر ویژگی های مردانه دارد.

فولیکول های شما برای استفاده از تستوسترون و DHT نیاز به آنزیمی به نام آلفا 5 ردوکتاز دارند. اگر شما میزان کافی از این آنزیم نداشته باشید، رشد ریش شما محدود می شود.

البته سطوح بالای DHT یکی از علل الگوی کچلی مردانه می باشد. امروزه روش هایی برای جلوگیری از این آنزیم وجود دارد.

  • آلوپسی آره آتا

افراد زیادی ممکن است دچار آلوپسی آره آتا شوند و ممکن است این مشکل بر روی هر قسمتی از بدن که پوشیده از مو می باشد، مانند ریش ها پیش بیاید. این مشکل قابل درمان بوده و حتی ممکن است به خودی خود بدون هیچ گونه درمانی برطرف شود.

  • عوامل مربوط به سبک زندگی

خواب کافی، خوردن غذای مناسب، ورزش کردن، دوری از استرس بر سلامت عمومی شما و همچنین سلامت موهای ریش شما اثرگذار می باشد. مواد غذایی مانند بیوتین و ویتامین B3 به رشد ریش کمک می کنند. مواد غذایی مانند تخم مرغ، آووکادو، شیر، ماهی، دانه های آفتابگردان باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشد.

شما نمی توانید ژنتیک را تغییر دهید، اما می توانید با تغذیه مناسب با آن مبارزه کنید.

کاشت ریش


کاشت ریش چیست و چگونه انجام می شود؟

موهای مورد استفاده در کاشت ریش از قسمت دیگری از سر بیمار برداشته می شوند. اغلب موهای از ناحیه پشت سر و یا از زیر چانه برداشته می شوند. موهای سرتان ساختار و ضخامت متفاوتی نسبت به موهای ریش دارند.

به محض اینکه فولیکول های مو برداشته می شوند، جراح آنها را به ناحیه کاشت ریش منتقل می کند.

به طور متوسط، 4000 تا 7000 گرافت مو در عمل کاشت ریش موجود می باشد، هر چند برای یک ریش کامل شما تنها نیاز به 2500 گرافت دارید. برخی جراحان ممکن است از دو تار مو برای هر گرافت استفاده کنند تا ظاهر طبیعی تری حاصل شود. جراح بایستی مو را در زاویه ای مناسب قرار دهد تا در مسیر درست رشد کند.


انواع روش های کاشت ریش

دو روش اصلی کاشت ریش، روش های FUE و FUT می باشند. در هر دو روش، جراح بایستی مو را از ناحیه اهداکننده بردارد.

در روش FUE، موها به صورت تک به تک از ناحیه اهداکننده برداشته می شوند. تنها اسکارهای سفید کوچکی بر پوست باقی می ماند. جراح معمولاً قادر می باشد از هر 5 فولیکول، یکی را بردارد، اما نتیجه نهایی بستگی به متخصص موردنظر و کیفیت عمل دارد.

FUE، عمل رایج کاشت ریش می باشد.

کاشت ریش به روش FUT، شامل برداشتن نوار کوچکی از ناحیه اهدای مو می باشد. جراح سپس لبه زخم را بسته و تنها یک اسکار یکنواخت باقی می ماند.

برای مقایسه بهتر این دو روش، به بررسی مزایا و معایب آنها می پردازیم:

از جمله مزایای روش FUE، این می باشد که اسکار خطی روی پوست ایجاد نمی شود و زمان درمان آن سریع تر است و بیماران می توانند سریع به فعالیت بدنی بازگردند.

در روش FUE، اسکارهای کوچک سفیدرنگی  ایجاد می شوند که به سختی دیده می شوند. در حالی که این اسکارها در مقایسه با اسکار نواری روش FUT ناحیه وسیع تری را در برمی گیرند، دیدن آنها راحت نمی باشد.

طبق گزارش بیماران، روش FUE در مقایسه با FUT راحت تر می باشد.

نواری که در روش FUT از ناحیه اهداکننده برداشته می شود، شامل موهای بیشتری می باشد که دستیابی به حداکثر میزان تراکم را در کاشت ریش، مهیا می سازد.

نواری که در روش FUT برداشته می شود، از قسمت میانی برداشته شده و میزان کافی گرافت ها را فراهم می کند.

کاشت ریش


فرآیند کاشت ریش: قبل از کاشت ریش و بعد از کاشت ریش

پیش از این در مورد نحوه کاشت ریش صحبت کردیم، اما بیمارانی که متقاضی کاشت مو هستند، سوالات زیادی در این زمینه دارند. به عنوان مثال، در مورد اینکه موهای کدام ناحیه در کاشت ریش استفاده می شود، صحبت کردیم، اغلب از موهای پشت سر استفاده می کنیم که ماهیت آنها بسیار شبیه موی صورت می باشد.

فرآیند کاشت ریش، به ویژه روش FUE، نسبتاً سریع می باشد. در اغلب موارد، کاشت موی صورت بیشتر از پنج ساعت طول نمی کشد.

در موارد نادری، اولین کاشت ریش، نتیجه نمی دهد و نیاز به انجام مجدد آن می باشد. اجازه بدهید نگاهی دقیق تر به قبل و بعد از کاشت ریش داشته باشیم.

قبل از کاشت

متقاضیان کاشت ریش، بایستی یک سری اقدامات احتیاطی را قبل از کاشت در نظر داشته باشند. به عنوان مثال، از مصرف داروهای آسپیرین به مدت 10 روز قبل از کاشت و همچنین از مصرف داروهای ضدالتهابی یا نوشیدن الکل، سه روز قبل از عمل کاشت، خودداری کنند.

مصرف قرص ویتامین C به میزان یک بار در روز، یک هفته قبل از عمل، منجر به تسریع روند بهبودی می شود.

در روز عمل، از خوردن نوشیدنی های کافئین دار در صبح جلوگیری کنید، زیرا ممکن است موجب افزایش خونریزی و حساسیت دارویی بشود.

بعد از کاشت

در طی پنج روز اول یا بیشتر پس از عمل، پوسته های کوچکی در اطراف موهای تازه کاشته شده ایجاد می شود. در صورتی که پوسته پوسته شدن بیشتر از یک هفته طول بکشد، بایستی با پزشک خود تماس بگیرید. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که صورتتان را تا قبل از ریختن پوسته ها نشویید.

داروهای متداول پس از کاشت مو، شامل آنتی بیوتیک ها می باشند که مانع عفونت در ناحیه اهدا کننده می شوند. همچنین ممکن است پزشک یک پماد آنتی بیوتیک را تجویز کند تا به مدت 5 روز پس از پیوند در منطقه اهدای مو، مصرف شود.

در صورتی که موهای شما دو تا سه هفته پس از عمل شروع به ریزش کرد، نگران نباشید. این ریزش، بخش طبیعی فرآیند کاشت مو می باشد. بعد از گذشت سه ماه، شما متوجه بهبود در تراکم و ضخامت موهای صورتتان خواهید شد.


مزایای کاشت ریش

  • بالارفتن اعتماد به نفس

کاشت ریش و داشتن چهره دلخواهتان، بر زیبایی و جذابیت شما افزوده و اعتماد به نفستان را بالا می برد.

  • کاشت ریش، با درد کمی همراه می باشد.

ممکن است به نظر برسد که برداشتن مو از بخش هایی از بدن و کاشت آن در صورت، دردناک می باشد. کاشت ریش، تقریباً بدون درد می باشد، زیرا برش هایی که روی صورت ایجاد می شوند، بسیار کوچک بوده و با درد کمی همراه می باشد.

  • کاشت ریش تنها برای ریش نمی باشد.

می تواند عمل کاشت مو بر روی ابروهای شما نیز به کار برده شود.

  • دوره ریکاوری بسیار کوتاه می باشد.

امروزه روش های کاشت ریش مانند گذشته همراه با دوره ریکاوری طولانی نمی باشد. ممکن است میزانی قرمزی و تورم جزئی را تجربه کنید که جدی نیست.

  • می توانید ریش کاشته شده را بتراشید و به آن مدل بدهید.

ریش های کاشته شده دائمی هستند، شما می توانید آنها را بتراشید و هر مدلی می خواهید به آنها بدهید.

 

ممکن است مجبور باشید یک روز را برای کاشت ریش  کنار بگذارید. این عمل حدود پنج ساعت طول می کشد و اغلب نیازی به انجام مجدد آن نیست.


معایب کاشت ریش

کاشت ریش به مردان کمک می کند تا به ظاهر مطلوبشان برسند و اعتماد به نفس آنها را تقویت می کند. در عین حال، معایبی را نیز به دنبال خواهد داشت:

  • هزینه بالای کاشت ریش

در صورتی که تمایل به کاشت ریش دارید، در نظر داشته باشید که بخشی از بودجه خود را باید به آن اختصاص دهید. هرچند رضایت و مزایایی که انجام عمل کاشت ریش به دنبال خواهد داشت، ممکن است ارزش این هزینه را داشته باشد.

  • موهای بخش های دیگر بدنتان را از دست خواهید داد.

در اغلب موارد، موهای موردنیاز برای کاشت ریش، از پشت سر شما برداشته می شود، زیرا این موها مشابه موهای روی چانه و گونه می باشند.

  • موهای کاشته شده در عرض سه هفته دچار ریزش می شوند.

یکی از عوارض جانبی کاشت ریش، ریزش موهای کاشته شده می باشد. اما نگران نباشید، زیرا این عارضه موقتی بوده و موهای شما در طول دوره زمانی تعیین شده توسط پزشکتان، دوباره رشد خواهند کرد. در واقع این ریزش موقتی بخشی از فرآیند کاشت ریشی می باشد که همیشه انتظارش را داشته اید.


کاشت ریش

عوارض کاشت ریش

عوارض کاشت ریش، معمولاً جدی نبوده و شامل موارد زیر می باشد:

  • کبودی ملایم
  • تورم
  • حساسیت در ناحیه اهدا و ناحیه پذیرش
  • موی زیرپوستی
  • قرمزی

بیماران معمولاً یک هفته تا 10 روز بعد از عمل می توانند موهای کاشته شده را بتراشند، در حالی که علائم و نشانه های عمل، ظرف یک هفته کاهش می یابد. بایستی به مدت 5 روز پس از عمل، ناحیه کاشت مو را خشک نگه دارید. ریکاوری کاشت ریش، معمولاً بدون مشکل و با درد کمی همراه می باشد و یا حتی ممکن است بدون درد باشد.

اغلب بیماران نگران هستند که آیا نتیجه کاشت ریش، طبیعی به نظر خواهد رسید یا نه. در صورت انتخاب کلینیک و پزشک مناسب، جواب مثبت می باشد. بنابراین انجام تحقیقات لازم در مورد پزشک و کلینیک، قبل از عمل ضروری می باشد.


هزینه کاشت ریش

همانطور که پیش از این ذکر شد، کاشت ریش ارزان نیست. اما هنگامی که آن را با دیگر عمل های زیبایی مقایسه می کنیم، در مقایسه با آنها گران نمی باشد.

به ویژه اگر نتیجه ای که از کاشت ریش دریافت می کنید، برای شما مطلوب باشد، ارزش پرداخت هزینه را دارد.

هزینه کاشت ریش از کلینیکی به کلینیک دیگر متفاوت است. در برخی کلینیک ها، هزینه کاشت ریش بستگی به تعداد گرافت هایی دارد که کاشته می شوند.

 

 

0 نظر