اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

کاشت ابرو چیست و چرا این عمل انجام میگردد

کاشت ابرو چیست و چرا این عمل انجام میگردد

کاشت ابرو چیست و چرا این عمل انجام میگردد

ابرو نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت و اعتماد به نفس فرد داشته و از طرف دیگر وظیفه آن در ارتباط برقرار کردن با دیگران و بیان احساسات انکارناپذیر است. ولی وظیفه اصلی ابرو این است که در مقابل جریان رو به پایین عرق (و یا هرگونه مایعات دیگر) از پیشانی و نیز تابش نور آفتاب، از چشم ها محافظت به عمل آورد. از دست دادن ابروها باعث استرس شدید شخص شده و معمولاً فرد موردنظر در ظرف مدت کوتاهی برای درمان های دارویی و یاکاشت مو به پزشک مراجعه می کند. فاز رشد فعال موهای ابرو کوتاه بوده و لذا این موها زیاد بلند نشده و رشد زیادی ندارند. کوتاه بودن این فاز همچنین باعث می شود که در صورت هرگونه آسیب به موهای ابرو، مدت ها طول بکشد تا صدمات وارده جبران شده و موها مجدداً رشد کنند یعنی قابلیت ترمیم موهای ابرو بصورت طبیعی ضعیف تر و کندتر از موهای سر می باشد.

در ابتدا بایستی کلیه علل احتمالی از دست رفتن ابروها مورد بررسی قرارگرفته و در صورت امکان تحت درمان قرارگیرند زیرا در صورت عدم کنترل این دسته از علل ریزش ابرو حتی با کاشت ابرو هم احتمال ریزش مجدد موهای کاشته شده وجوددارد. گاهی فرد دارای ابروی طبیعی بوده ولی از طرح آن خوشش نمی آید و مثلاً می خواهد آن را بالاتر بیاورد و یا قوس ابروی خود را بیشترکند. گاهی هم ابروی فرد بصورت طبیعی باریک و نازک است و می خواهد آن را ضخیم ترکند. در هردوی این حالات با توجه به محدودیت هایی که در حال حاضر در تکنیک و روش انجام کاشت ابرو وجود دارد.


چگونگی کاشت ابرو

در کاشت ابرو، مانند اغلب عمل های کاشت ابرو، ناحیه اهدا کننده، قسمت پشت سر می باشد. در صورتی که امکان استفاده از بانک موی سر وجود نداشته باشد، موهای اهداشده می توانند از بخش های دیگر بدن گرفته شوند.

موهای روی سر به گونه ای متفاوت با موهای ابرو رشد می کنند. ابروها موهایی دارند که به صورت رشته های فردی رشد می کنند، در مقایسه با واحدهای فولیکولی که هر یک شامل یک 1 تا 4 رشته مو هستند. بنابراین، مویی که از ناحیه اهداکننده خارج می شود، با استفاده از یک میکروسکوپ با قدرت بالا، به گرافت های موی تکی تقسیم می شوند.

هر یک از میکروگرافت ها در ناحیه پذیرش که توسط جراح آماده شده است، قرار می گیرد. از آنجایی که ابروها زاویه تندتر و بسته تری نسبت به سطح پوست دارند، کاشت موی ابرو نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. جراح باید همچنین قادر باشد تا نمودار طبیعی مو را به گونه ای تعیین کند که نمودار ابروها را دنبال کند. ابروها باید به گونه ای کاشته شوند که ظاهر طبیعی ابرو را نتیجه بدهند.

کاشت ابرو


بهترین کاندیداهای کاشت ابرو

هر فردی که ابروهای نازک و کم رنگی داشته باشد و یا اینکه ابرو نداشته باشد و درگیر شرایط درمانی خاصی نباشد، می تواند کاندیدای عمل کاشت ابرو باشد. افرادی که درگیر اختلالات تیروئید، آلوپسی آره آتا و تریکوتیلومانیا هستند، نمی توانند کاندیدای کاشت ابرو باشند. خانم هایی که در گذشته ابروهای خود را تتو کرده اند، می توانند از کاشت ابرو نیز بهره مند شوند. استفاده از ترکیب این دو روش، ابروهای پرپشت تری را نتیجه خواهد داد.


مزایای کاشت ابرو

  • ظاهر ابروهای معیوب را اصلاح می کند.

  • به افرادی که به طور ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروهایشان هستند، این فرصت را می دهد تا بتوانند آنها را ترمیم کنند.
  • افرادی که به علت سرطان، زخم، سوختگی، کهولت سن و مشکلات تیروئید ابروهای خود را از دست داده اند، می توانند با کاشت ابرو، ظاهر طبیعی خود را بازیابند.
  • استفاده از موهای خود شخص، منجر به ایجاد ظاهر طبیعی تری خواهد شد.
  • عمل کاشت مو با کمترین عوارض، عملی ایمن می باشد.
  • کاشت ابرو در مقایسه با تتو، انتخاب بهتری می باشد، زیرا نتیجه آن در مقایسه با ظاهر نقاشی شده طبیعی تر می باشد.
  • نتایج بلندمدتی خواهد داشت.
  • اسکار قابل مشاهده ای در نتیجه کاشت ابرو وجود نخواهد داشت، تنها زخم های خفیفی چند روز بعد از انجام کاشت مو وجود خواهد داشت که ظرف چند روز از بین می رود.
  • ابروهای جدید جلوه بهتری به چهره شما خواهند داد.

محدودیت ها و مشکلات کاشت ابرو

  • اگر چه معمولاً از موهای ظریف بالای گوش برای کاشت ابرو استفاده می شود ولی باید به این نکته توجه داشت که در هیچ کجای بدن مویی وجود ندارد که کاملاً شبیه موی ابرو باشد و لذا چون موهای کاشته شده از لحاظ مشخصات ظاهری مانند رنگ، ضخامت، صاف یا مجعد بودن، میزان رشد و غیره با موهای قبلی ابرو فرق می کنند بنابراین تا حدی عدم سنخیت بین موهای قبلی ابرو و آنها مشاهده می گردد. البته گفته شده است که در غالب موارد پس از چند ماه تا چند سال موهای کاشته شده تا حد زیادی شبیه موهای ابرو می گردند ولی این مطلب همیشه رخ نمی دهد و بیمار بایستی متوجه این نکته باشد، البته این مشکل درمواردی که بیمار اصلاً ابرو ندارد، وجود نخواهدداشت. لازم به تذکر است که موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو رشدکرده و بنابراین باید بطور مرتب کوتاه شوند.

  • حتی با وجود استفاده از لوازم بسیار ظریف و میکروسکوپیک برای کاشت ابرو، فاصله موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو خواهند بود. البته می توان درجلسات دوم و سوم کاشت ابرو این فاصله ها را کمتر کرد ولی بهرحال از نظر تراکم هیچ وقت شبیه ابروی کاملاً طبیعی نخواهد شد. باتوجه باین مسئله بعضی از پزشکان انجام تاتو قبل از کاشت ابرو را توصیه می نمایند زیرا تاتو می تواند تاحدی فاصله های فوق را مخفی کرده و نتایج کاشت ابرو را بهتر نماید.
  • موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست حالت خوابیده داشته و زاویه این خواب بسته به موضع ابرو ده تا شصت درجه است. کاشت ابرو در ناحیه تاج آن مشکل خاصی ندارد زیرا در این منطقه زاویه خروج موهای ابرو از پوست حداکثر می باشد ولی هر چقدر به سمت انتهای ابرو می رویم بدلیل کمتر شدن زوایه فوق و خوابیده ترشدن موها، کاشت مو از نظر تکنیکی مشکل تر می شود بطوریکه در ۳/۱ انتهایی ابرو به سختی می توان موها را عیناً با خواب طبیعی ابرو کاشت. راه پیشنهادی برای جلوگیری ازبروز این مشکل پانسمان فشاری درمحل ابروی کاشته شده (مثل استفاده ازهدبند) برای دو هفته پس از کاشت ابرو است . پس از رویش موهای کاشته شده، چرب کردن آنها کمک به خوابیده تر شدن ابروی کاشته شده می کند. ولی در هر حال باز هم گفته می شود که هیچ وقت ابروی کاشته شده از نظر خواب موها کاملاً شبیه ابروی طبیعی نخواهد شد.
  • با توجه به اینکه موهای کاشته شده از مناطق غیر از ابرو آورده شده اند و بدلیل جابجایی، قدرت رشد آنها کاهش یافته، لذا فرد بایستی حداقل ۹ – ۶ ماه صبرکند تا کاشت ابروهایش کاملاً جواب بدهد و سپس در مورد لزوم انجام مجدد کاشت ابرو برای پرکردن فاصله های خالی بین موهای کاشته شده تصمیم گیری کرد.

بغیر از موارد ذکر شده، برداشت و کاشت موها در مورد کاشت ابرو تا حد زیادی شبیه کاشت موی سر است با این تفاوت که درکاشت ابرو فقط از واحدهای فولیکولی دارای یک یا دو تارمو استفاده شده و سوراخ های پوست با استفاده از ابزار بسیار ظریف و کوچک ایجاد می شوند تا محل کاشت کاملاً نا مشخص باشد.

بدلیل نزدیکی ابرو به چشم ممکن است بعد از کاشت ابرو اندکی تورم و کبودی دور چشم رخ دهدکه با کمپرس گرم و گذشت چند روز بسرعت مرتفع می گردد.


سوالات متدوال در زمینه کاشت ابرو

-علت اصلی ریزش موهای ابرو چیست؟

عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث ریزش موهای ابرو بشوند. ریزش موهای ابرو ممکن است به علت بیماری، آسیب فیزیکی یا شیمیایی و یا کهولت سن باشد.

-آیا کاشت ابرو، یک درمان دائمی است؟

بله، عمل کاشت موهای ابرو یک راه حل دائمی برای ابروهای از دست رفته می باشد. شما رشد بلندمدت را تجربه خواهید کرد و مانند موهای ابروی اصلی خود که آنها را از دست داده اید، بازسازی خواهند شد.

-چند گرافت در کاشت ابرو باید استفاده شود؟

فرآیند کاشت ابروی کامل، نیاز به 50 تا 100 گرافت مو دارد و یا حتی بیشتر. این تعداد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و در ارزیابی های قبل از عمل مشخص خواهد شد.

-عمل کاشت ابرو چقدر طول خواهد کشید؟

طول عمل بستگی به میزان کاری دارد که باید انجام شود. معمولاً کاشت موی ابرو، 5 تا 6 ساعت طول خواهد کشید.

-آیا کاشت ابرو، عوارضی به دنبال خواهد داشت؟

عمل کاشت موی ابرو، با کمترین میزان ریسک همراه خواهد بود. یکی از نتایج ناخوشایندی که ممکن است در پی این عمل اتفاق بیفتد، رشد موها در جهت های اشتباه می باشد که این نیز قابل حل می باشد.

-چه مدت طول می کشد تا نتیجه نهایی را ببینیم؟

ابروهای کاشته شده، حدود 4 تا 6 ماه بعد از عمل، رشد قابل توجهی را نشان خواهند داد. شما باید انتظار داشته باشید که موهای کاشته شده، حدود 3 تا 5 هفته بعد از جراحی خواهند ریخت. این یک فرآیند طبیعی است و موها دوباره بعد از دو ماه شروع به رشد می کنند. نتایج نهایی بعد از 10 ماه قابل مشاهده می باشند.

 

1 نظر

مژگان مظاهری

کلینیک دی شیراز هستید ؟ کاشت ابرو دارید ؟؟

27 مرداد 1399

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. بله، شیراز در خدمتتون هستیم. متاسفانه کاشت ابرو انجام نمیدیم.

28 مرداد 1399