اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

بایدها و نبایدهای قبل و بعد از لیزر موهای زائد

بایدها و نبایدهای قبل و بعد از لیزر موهای زائد

بایدها و نبایدهای قبل و بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین راه های حذف موهای زائد می باشد که شما را از شر موهای زائد و روش های سنتی حذف آنها مانند تراشیدن، اصلاح و بند انداختن نجات می دهد. اگر مایلید بدانید لیزر چگونه موهای زائد را برای همیشه از بین می برد، باید بگوییم که لیزرها طول موجی را ساطع می کنند که رنگدانه واقع در ریشه هر فولیکول مو را هدف قرار می دهد. با جذب نور، لیزرها می توانند بدون آسیب رساندن به سطح پوست، فولیکول های مو را از بین ببرند.

از آنجا که موی هر فرد چرخه رشد خود را دارد، برای حذف دائمی موها نیاز به چندین جلسه انجام لیزر می باشد که تعداد جلسات بستگی به نوع دستگاه لیزر، ناحیه تحت درمان و وضعیت بدن خود فرد دارد. برای گرفتن نتیجه بهتر از لیزر موهای زائد، بهتر است که اقدامات قبل و بعد از انجام لیزر را جدی بگیرید که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت.

توصیه های قبل از انجام لیزر موهای زائد

اپیلاسیون و از ریشه در آوردن موها را به هر روشی متوقف کنید.

لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ریشه موها کار می کند، بنابراین ضروری است که حداقل 4 تا 6 هفته قبل از اولین جلسه لیزر، موهای ناحیه تحت درمان را از ریشه در نیاورید. تراشیدن موها اشکالی ندارد، زیرا ریشه مو را در جای خود باقی می گذارد. توجه داشته باشید که قبل از هر جلسه لیزر بایستی حتما موهای زائد ناحیه مورد نظر را بتراشید.

موهای ناحیه مورد نظر را بتراشید.

با اینکه توصیه می شود قبل از لیزر موها را اپیلاسیون نکنید، اما تراشیدن موها قبل از انجام لیزر ضروری است. چرا که با انجام این کار، لیزر بهتر می تواند ریشه مو را تشخیص داده و هدف قرار دهد.

تراشیدن موها قبل از انجام لیزر

از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

دو هفته قبل از لیزر موهای زائد، مهم است که پوست ناحیه تحت درمان در معرض آفتاب قرار نگیرد. به خصوص از برنزه کردن حتماً خودداری کنید، زیرا نه تنها منجر به تغییر رنگ پوست پس از لیزر می شود، بلکه ممکن است باعث درد و تاول بیش از حد شود. اکثر متخصصان لیزر حتی در صورت وجود آفتاب سوختگی جزئی، لیزر را انجام نمی دهند و آن را به تعویق می اندازند. بنابراین، اگر ناحیه تحت درمان قابل پوشاندن نیست، حتما روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید.

از بی رنگ کردن موها پرهیز کنید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ریشه موها کار می کند. رنگدانه یا رنگ موی شما در ریشه یافت می شود و نور تولید شده توسط لیزر را جذب می کند و در نهایت مو را برای همیشه از بین می برد. وقتی موهای خود را سفید می کنید، رنگدانه را تغییر داده و هدف قرار دادن آن را دشوار می کنید. بایستی 6 هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد، سفید شدن و بی رنگ کردن مو متوقف شود. این زمان کافی است تا ریشه های مو به رنگ طبیعی خود رشد کنند.

لیزر موهای زائد

داروهای خود را بررسی کنید.

بسیار مهم است که هنگامی که با متخصص لیزر صحبت می کنید، او را در جریان همه داروهای خوراکی یا موضعی که مصرف می کنید، قرار دهید. برخی از داروها می توانند در لیزر درمانی شما مداخله کنند و از اثربخشی لیزر بکاهند. برخی داروها ممکن است پوست را حساس کرده و بیشتر در معرض سوختن یا تاول زدن قرار دهند. اگر از داروهای آنتی بیوتیک، ضدبارداری، ضدآکنه و .. استفاده می کنید، بایستی تکنیسین لیزر را در جریان قرار دهید. مجبور به قطع مصرف داروها نخواهید شد، اما تکنیسین می تواند لیزر را متناسب با آن تنظیم نماید. علاوه بر این، در صورت شروع هر داروی جدید حتما باید قبل از جلسه بعدی به تکنیسین لیزر اطلاع دهید.

از مواد آرایشی  و کرم استفاده نکنید.

مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی می توانند نتایج لیزر را تحت تأثیر قرار دهند و بایستی قبل از انجام لیزر از روی پوست پاک شوند. مواد آرایشی شامل دئودورانت، لوسیون، پماد و هر چیز دیگری است که به صورت موضعی روی ناحیه موردنظر استفاده شود. کافی است با آب و صابون ناحیه مورد نظر را پاکسازی نمایید. اگر از مواد پاک کننده آرایش استفاده می کنید، با آب آن ناحیه را بشوئید.

با دنبال کردن این توصیه ها، نه تنها به طور قابل توجهی خطر ابتلا به عوارض جانبی ناشی از لیزر را کاهش می دهید، بلکه بهترین نتیجه را از انجام لیزر موهای زائد خواهید گرفت.


مراقبت های بعد از انجام لیزر موهای زائد

قرمزی و تورم طبیعی است. بلافاصله پس از انجام لیزر، قرمزی و برجستگی در ناحیه درمان معمول است. این حالت ممکن است 2 ساعت یا بیشتر ادامه داشته باشد. طبیعی است که ناحیه تحت درمان برای چند ساعت حالتی مانند آفتاب سوختگی داشته باشد. در صورت ادامه حساسیت باید از کمپرس سرد استفاده نمایید. پوست های تیره ممکن است در مقایسه با پوست های روشن بیشتر دچار این عوارض بشوند.

ناحیه تحت درمان را تمیز کنید. ناحیه تحت درمان را با صابون با ملایمت بشویید. پوست باید طی 48 ساعت اول به آرامی خشک شود و مالش داده نشود.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب قبل و بعد از انجام لیزر بپرهیزید

از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید. نور خورشید ممکن است سبب لکه های تیره یا روشن روی پوست می شود. در طول دوره درمان از ضدآفتاب استفاده نمایید.

24 ساعت اول از لوسیون، مواد آرایشی، مرطوب کننده و دئودورانت استفاده نکنید. ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید. در صورت ادامه قرمزی، از مواد آرایشی، مرطوب کننده، دئودورانت صرفنظر کنید تا تحریک برطرف شود.

برای تسریع ریزش مو لایه برداری کنید. موها 5 تا 30 روز پس از لیزر ممکن است بریزند و ممکن است به صورت رشد موی جدید ظاهر شوند. اما در واقع اینها موهای جدید نیستند، بلکه موهای مرده هستند که از فولیکول خارج می شوند. با لایه برداری یا تراشیدن موها می توانید به بیرون آمدن آنها کمک کنید.

از موم انداختن، بندانداختن و استفده از موچین در ناحیه مورد نظر خودداری کنید. از روش های دیگر به جز تراشیدن مو در ناحیه تحت درمان استفاده نکنید، زیرا مانع از دستیابی به بهترین نتیجه می شود.


جمع بندی

توجه داشته باشید که رعایت کردن توصیه های مطرح شده برای قبل از انجام لیزر و پس از آن می تواند به گرفتن نتیجه بهتر کمک کند. با رعایت کردن این نکات احتمال عوارض جانبی های پس از لیزر را کاهش می دهید. نکته دیگر اینکه اغلب افراد 6 تا 9 جلسه پس از انجام لیزر، از شر موهای زائد راحت می شوند و این از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد.

0 نظر