اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

هایفوتراپی یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا، بهترین گزینه برای افراد مسنی است که به دلیل چالش های ناشی از پیری در مورد مشکلات پوستی، پوست آنها خشن به نظر می رسد. برای بازگرداندن پوست صاف و براق به اینگونه افراد، می توان به درمان پوستی هایفو متوسل شد. این روش، بدون درد و غیرتهاجمی است و به جوانسازی پوست کمک کرده و بهترین نتیجه را ارائه می دهد. با این وجود، علیرغم اینکه روند کار بسیار ساده است، لازم است تا آنجا که می توانید در مورد مراقبت های قبل و بعد از هایفو، آگاهی داشته باشید.

دلیل اهمیت مراقبت های بعد از هایفو

دلیل اهمیت بسیار زیاد مراقبت های بعد از انجام هایفو، عوارضی است که ممکن است پس از درمان هایفو ایجاد شود. بنابراین، برای افزایش اثربخشی این روش، لازم است که مراقبت های بعد از درمان هایفو را دنبال نمایید. اهمیت ندادن به این مراقبت ها ممکن است منجر به هایپرپیگمنتیشن شود.

هدف اصلی از درمان های زیبایی، سلامت کلی، شادابی و حفظ ظاهر مناسب پوست است. شما با انجام روش های جوانسازی پوست مانند هایفو، درصدد اصلاح مشکلات و آسیب های وارد شده به پوست هستید. بنابراین، در صورتی که مراقبت های بعد از درمان را جدی نگیرید، انجام این روش درمانی اتلاف وقت است، چرا که به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

مراقبت های بعد از هایفو

دلایل اهمیت مراقبت های بعد از هایفو

  • کاهش خطر عوارض
  • افزایش اثربخشی
  • احتمال پایین تر هدر رفتن تلاش

به طور کلی، توجه داشته باشید که مراقبت های بعدی به همان اندازه فرآیند اصلی مهم است. اما قبل از اینکه به مراقبت های بعد از هایفو بپردازیم، خالی از لطف نیست که نگاهی به مراقبت های قبل از درمان بیندازیم.


مراقبت های قبل از هایفوتراپی

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث سوختگی پوست می شود و پوست آفتاب سوخته یا برنزه شده با هایفو قابل درمان نیست. همچنین، از تمام مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست می شوند باید خودداری کنید، زیرا مانع درمان می شود. توجه داشته باشید که اگر قصد انجام هایفوتراپی را دارید، از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری نمایید. چرا که برخی آنتی بیوتیک ها باعث می شوند به نور حساس شوید. پس از تکمیل درمان شما با آنتی بیوتیک، انجام هایفوتراپی باید به مدت دو هفته به تعویق بیفتد. در ادامه، به اقدامات احتیاطی قبل از هایفو می پردازیم.

دوری از نور خورشید قبل از هایفو

مراقبت های روز قبل از هایفوتراپی

روند درمان لیفت صورت با هایفو نسبتاً بی خطر است. با این حال، افرادی که می خواهند تحت درمان هایفو قرار بگیرند، قبل از درمان نباید سابقه گلودرد یا تب داشته باشند. زخم های سرد باعث اختلال در روند درمان می شود، در حالی که افرادی که تب داشته باشند، نمی توانند درمان هایفو را انجام دهند. در چنین مواردی، هایفو پس از بهبودی کامل سرماخوردگی یا تب انجام می شود. توجه داشته باشید که حداقل یک روز قبل از هایفو، هیچ یک از این مشکلات را نداشته باشید.

مراقبت های روز درمان

بسیار مهم است که در روز درمان، از انواع آرایش و مرطوب کننده ها خودداری کنید. با فرض اینکه هیچ مشکلی که روند درمان هایفو را مختل سازد، وجود ندارد، خود را به موقع به مرکز درمانی برسانید. این کار شما را آرام نگه می دارد و هر نوع اضطراب را از بین می برد. هایفو یک درمان بدون درد و غیرتهاجمی است، بنابراین اضطراب نداشته باشید.

اگر جزء افرادی هستید که از اقدامات درمانی ترس دارید، استفاده از داروهای ضد اضطراب توصیه می شود. همچنین، بهتر است کسی را به عنوان همراه با خود بیاورید تا شما را پس از طی مراحل درمانی، به خانه منتقل کند.

در صورت نیاز به هر گونه داروی آرام بخش، می توانید به سایت داروهوم (داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی) مراجعه کرده و به واسطه خرید آنلاین، داروی مورد نظر را تهیه نمایید.


مراقبت های بعد از هایفوتراپی

برای بیمارانی که تحت درمان پوستی هایفو قرار گرفته اند، مهم است که مراقبت های پس از درمان را بدانند و جدی بگیرند تا احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل برسانند. همچنین، به موفقیت درمان کمک خواهید کرد. بنابراین بیایید نگاهی گذرا به مواردی بیندازیم که بیمارانی که تحت درمان هایفو قرار گرفته اند، باید به طور کامل به آنها پایبند باشند. با رعایت این موارد، بیشترین بهره را از درمان خواهید برد.

1. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.

پس از انجام هایفوتراپی، بسیر مهم است که سعی کنید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سرما برای چند هفته جلوگیری نمایید. چرا که جلوگیری از آفتاب، به جلوگیری از افزایش رنگدانه و کاهش احتمال آفتاب سوختگی و آسیب به پوست کمک می کند. استفاده از کرم ضدآفتاب نیز توصیه می شود، زیرا این امر به جلوگیری از برخورد مستقیم نور ماوراء بنفش با پوست کمک می کند. این کار باید تا زمان تکمیل فرآیند سفت شدن پوست ادامه یابد.

نوشیدن آب بعد از هایفو

2. آب بیشتری بنوشید.

پس از انجام هایفوتراپی، آب بایستی در اولویت اول قبل از سایر نوشیدنی ها باشد، چرا که با تولید کلاژن در بدن، به بهبود شما کمک می کند. به نفع شماست که بدن را هیدراته نگه دارید، بنابراین تا جایی که ممکن است آب بنوشید.

3. از مصرف الکل خودداری کنید.

با خودداری از مصرف الکل، کار اضافی کبد خود را متوقف کنید. الکل باعث می شود کبد شما کارهای اضافی انجام دهد. پس از انجام مراحل درمانی، کبد بایستی وظیفه تجزیه چربی غیرفعال شده را انجام دهد. مصرف الکل به این معنی است که اکنون کبد علاوه بر چربی غیرفعال شده، باید الکل را نیز تجزیه نماید.

همچنین، الکل علاوه بر اینکه کبد را دچار دردسر می اندازد، از تراکم خون نیز می کاهد. یکی از پیامدهای خون با تراکم کمتر این است که خونریزی بیش از حد ممکن است رخ دهد، زیرا لخته شدن خون یک چالش است. بنابراین، از نوشیدن الکل خودداری نمایید.

پرهیز از خاراندن پوست پس از هایفو

4. از خراشیدن و خاراندن پوست پرهیز نمایید.

به همان اندازه که خاراندن بدن هنگام خارش شیرین است، توصیه می شود پس از درمان هایفو پوست خود را نخراشید. زیرا پوست بسیار حساس بوده و خاراندن آن منجر به آسیب رسیدن به پوستتان می شود. اگر زخمی روی پوستتان وجود دارد، اجازه بدهید تا به طور طبیعی از بین برود. تلاش برای از بین بردن زخم ها ممکن است منجر به زخم بزرگی شود که منجر به عفونت شود. پس از انجام درمان، از خاراندن پوست خودداری کنید.

5. از دوش گرفتن با آب داغ بپرهیزید.

هنگام حمام کردن، از آب سرد استفاده نمایید، زیرا این کار چربی طبیعی پوست را حفظ نموده و از تحریک پوست جلوگیری می نماید. اگر عادت به استفاده از آب گرم دارید، حداقل از آب ولرم استفاده نمایید، زیرا این امر به بهبود سریع پوست شما کمک می کند.


جمع بندی

مراقبت های بعد از درمان هایفو به اندازه خود فرآیند درمان اهمیت دارد. اگر چه انجام هایفوتراپی تأثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد، اما برخی افراد بهره کافی از آن نمی برند. علت این موضوع، اهمیت ندادن به مراقبت های بعد از درمان می باشد. برای اینکه از مزایای هایفوتراپی بیشترین بهره را ببرید، اقدامات و مراقبت های بعد از درمان را جدی بگیرید

0 نظر