اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

عوارض جانبی هایفوتراپی

عوارض جانبی هایفوتراپی

عوارض جانبی هایفوتراپی

هایفوتراپی راهی غیرتهاجمی برای سفت شدن پوست و کاهش ظاهر چین و چروک ها می باشد. این روش که به عنوان "lunchtime facelift" نیز شناخته می شود، بسیار سریع انجام می شود و مناطق خاصی از صورت و گردن را هدف قرار می دهد که نیاز به جوان سازی دارند. در حالی که هایفوتراپی به عنوان یک روش ایمن برای سفت شدن صورت در نظر گرفته می شود، اما هیچ روشی بدون نقص نیست و عوارض جانبی خاصی وجود دارد که باید قبل از انجام HIFU صورت در نظر گرفته شود.

هایفوتراپی قدرتمندترین روش درمانی و جایگزینی مناسب و ایمن برای جراحی است. این روش می تواند روی بدن برای هدف قرار دادن چربی ها و سفت شدن پوست و یا بر روی صورت برای لیفیتینگ پوست انجام شود. هایفو لایه های عمیق پوست را هدف قرار می دهد، دقیقاً همان لایه ای که در حین جراحی هدف قرار گرفته می شود.  

عوارض جانبی هایفوتراپی چیست

درد

هایفوتراپی معمولاً بدون درد است و کاربران تنها کمی سوزن سوزن شدن یا گرما را احساس خواهند کرد. حس خارش و سوزن سوزن شدن و احساس گرما تنها در طول درمان احساس می شود. تمامی این احساسات ناخوشایند با اتمام درمان، پایان خواهد یافت و نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید نمود. اگر درد بیش از حد شدید باشد، یک متخصص زیبایی باتجربه می تواند کرم بی حس کننده یا داروی خوراکی تجویز نماید. با این حال این موضوع بسیار نادر است و اکثر مراجعین به آن نیازی ندارند.

عوارض جانبی هایفوتراپی

لکه دار شدن پوست

شایع ترین عارضه جانبی گزارش شده توسط بیماران بعد از انجام هایفو، لک شدن پوست می باشد. مناطق تحت درمان می توانند قرمز و لکه دار شوند، به خصوص اگر پوست شما حساس و مستعد قرمزی باشد. این عارضه دائمی نیست و معمولاً چند ساعت پس از درمان از بین می رود.

تورم

تورم پوست از عوارض نادر هایفوتراپی می باشد، اما از آنجا که پوست هر فرد متفاوت است، امکان ایجاد تورم وجود دارد. تورم معمولاً پس از چند روز از بین می رود و پس از آن اثری را که روی زیبایی و کاهش سن شما داشته، می توانید ببینید.

بی حسی

امواج صوتی منتشر شده طی انجام هایفو، به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کند تا حتی عمیق ترین چین و چروک ها را از بین ببرد. این فناوری در توانایی برای نفوذ به درم و لایه سطحی آپونوروتیک عضلانی (SMAS) بی نظیر است و عمیق تر از سایر روش های درمانی غیرتهاجمی است. SMAS همان لایه ای است که طی جراحی معمولی در حال سفت شدن است. با این حال، برخلاف جراحی معمولی، هایفو مقرون به صرفه تر است. از آنجا که هایفو به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کند، گاهی اوقات می تواند آسیب جزئی ایحاد کند که منجر به بی حسی شود.

احساس سوزن سوزن شدن معمولاً در مناطق حساس مانند چشم و لب رخ می دهد. این علائم بدون نیاز به دارو یا مداخله پزشکی، ظرف دو هفته برطرف خواهند شد. توجه داشته باشید که این عوارض جانبی نادر است و در طول مشاوره کامل برای شما توضیح داده می شود.

هایفوتراپی چه عوارضی به دنبال دارد

هایپر پیگمنتیشن

هایپر پیگمنتیشن یک عارضه جانبی نادر و بالقوه هایفوتراپی می باشد که باعث تغییر رنگ پوست و تیره شدن آن می شود. این عارضه ممکن است توسط دستگاه سونوگرافی ساطع کننده گرما ایجاد شود که به دمای 45 تا 65 درجه سانتی گراد می رسد. اما مطمئن باشید اگر هایفو توسط افراد باتجربه انجام شود، هرگز این عارضه رخ نخواهد داد.

عدم تأثیر هایفو

برخی از افرادی که هایفو را انجام می دهند، گاهی اوقات هیچ تأثیری را تجربه نمی کنند. البته همین که به پوست آسیبی نرسیده باشد، عالی است. اما برای افرادی که در انتظار یک پوست سفت و بدون چروک بوده اند، راضی کننده نیست. تنها ممکن است در 10 درصد موارد چنین مشکلی پیش بیاید و هیچ تفاوتی در ظاهر پوست و گردن خود نبینید.

جمع بندی

هر نوع روش جوانسازی پوست با برخی عوارض جانبی بالقوه نامطلوب همراه است. با این حال، روش درمانی هایفو یک روش تأیید شده توسط FDA می باشد. این روش درمانی عوارض جانبی نادری داشته و معمولاً با عوارض جانبی جزئی همراه است که طی یک یا دو هفته از بین می روند.

0 نظر