اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

هر آنچه مردان باید در مورد تزریق بوتاکس بدانند

هر آنچه مردان باید در مورد تزریق بوتاکس بدانند

هر آنچه مردان باید در مورد تزریق بوتاکس بدانند

بوتاکس از سال 2002 توسط سازمان غذا و دارو برای استفاده در زمینه زیبایی و جوانسازی تأیید شده است. این روش کم تهاجمی شامل تزریق سم بوتولینوم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum به صورت شما است. این تزریق باعث شل شدن ماهیچه های صورت شما و به حداقل رساندن چین و چروک می شود. بوتاکس و سایر تزریقات سم بوتولینوم اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوبیت دارند. اگرچه زنان هنوز اکثر کاربران این روش ها را تشکیل می دهند، تزریق بوتاکس در بین مردان نیز بسیار رایج شده است. در این مقاله، ما می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که چرا مردان از بوتاکس برای جوانسازی استفاده می کنند.

علت محبوبیت بوتاکس در بین مردان

زنان همچنان بازار عمل های زیبایی را در دست دارند، اما تعداد مردانی که به این سمت رو آورده اند، روز به روز در حال افزایش است. بوتاکس و سایر تزریقات سم بوتولینوم مانند Dysport و Xeomin از محبوب ترین روش های ضد پیری مردان است. برخی از مردان می خواهند فرصت های شغلی خود را افزایش دهند و با همكاران جوان خود رقابت كنند. برای بسیاری از مردان ، این فقط مسئله بهبود عزت نفس آنها و بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته است. به طور کلی، عواملی که ممکن است در افزایش محبوبیت بوتاکس در مردان موثر باشد عبارتند از:

شبکه های اجتماعی. ظهور رسانه های اجتماعی و برنامه های دوست یابی آنلاین نیز ممکن است یک عامل انگیزشی برای برخی از مردانی باشد که می خواهند برای پروفایل آنلاین خود بهترین ظاهر را داشته باشند.

رقابت در محل کار. بسیاری از مردان انگیزه خود را برای تزریق بوتاکس برای حفظ رقابت در برابر همکاران جوان خود اعلام کرده اند. بسیاری از افراد احساس می كنند كه حفظ ظاهر جوانی به آنها كمك می كند تا در مقابل تبعیض های سن گرایی در محل كار بهتر مبارزه كنند.

تشویق شدن از جانب افراد مهم. برخی از مردان ممکن است توسط افراد مهم دور و ورشان به انجام اقدامات زیبایی تشویق شوند.

بوتاکس برای مردان


رایج ترین مکان های تزریق برای مردان

مشهورترین دلیل تزریق بوتاکس در مردان کاهش چین و چروک صورت است. بوتاکس همچنین برای درمان چندین بیماری سلامتی مانند اسپاسم گردن، تنبلی چشم و تعریق زیاد استفاده می شود.

رایج ترین مکان های تزریق بوتاکس در مردان:

  • در گوشه چشم ها برای جلوگیری از چروک های پنجه کلاغی
  • بین ابروها برای هدف قرار دادن خطوط اخم
  • در پیشانی برای کاهش چین و چروک
  • دور دهان برای هدف قرار دادن خطوط خنده

چگونگی عملکرد تزریق بوتاکس برای مردان

سم بوتولینوم همان نوروتوکسین است که می تواند باعث بوتولیسم شود، یک نوع مسمومیت غذایی بالقوه تهدید کننده زندگی. با این حال، اگر در دوزهای کم و کنترل شده توسط پزشک باتجربه استفاده شود، معمولاً بی خطر است. پس از تزریق، نوروتوکسین مانع از ترشح استیل کولین می شود. به این ترتیب، پیام سیستم عصبی شما که به عضلات می گویند منقبض شوند را مهار کرده و در عوض به آنها می گوید آرام باشید. این شل شدن عضلات همان چیزی است که باعث کاهش چین و چروک می شود.

اثرات بوتاکس معمولاً پس از 1 تا 4 روز قابل مشاهده است. ممکن است بعد از انجام این روش، کمی کبودی داشته باشید و پزشک ممکن است توصیه کند حداقل به مدت یک روز از انجام فعالیت های بدنی و الکل خودداری کنید. حدود 1 تا 2 هفته طول می کشد تا بوتاکس حداکثر اثر خود را نشان دهد. اثرات بوتاکس دائمی نیست. چروک ها معمولاً طی 3 تا 4 ماه برمی گردند. اگر می خواهید ظاهر مشابه خود را حفظ کنید ، باید به تزریق ادامه دهید.

رایج ترین مکان های تزریق بوتاکس در مردان

 


مزایای بوتاکس برای مردان

بوتاکس می تواند طیف وسیعی از مشکلات پزشکی را درمان کند. به عنوان یک روش جوانسازی، مزایای زیادی برای مردانی که شروع به مشاهده اولین علائم پیری می کنند به همراه دارد.

اگر در مورد دریافت روش های درمانی بوتاکس نگران هستید، مزایای زیر را در نظر بگیرید:راه حل غیر جراحی برای چین و چروک و خطوط ریز

برخلاف لیفت صورت و لیفت ابرو، بوتاکس یک روش غیرتهاجمی است که به طور کلی به بیهوشی کم و بدون نیاز به بی حسی نیاز دارد. در واقع، این روش فقط چند دقیقه طول می کشد. این روش را با جراحی های از بین یردن چین و چروک ها مانند لیفت صورت مقایسه کنید که انجام آن سه تا چهار ساعت به طول می انجامد و دوره بهبودی آنها ممکن است 3-4 هفته طول بکشد. اما در مورد بوتاکس اینچنین نیست، می توانید بوتاکس کرده و همان موقع به سر کارتان بروید.

به طور قابل توجهی ظاهر شما را ارتقا می بخشد

بیایید در مورد بزرگترین مزیت بوتاکس صحبت کنیم: ظاهر جوانتر و سرزنده تر. بوتاکس در از بین بردن چین و چروک های ناخواسته و همچنین جلوگیری از ایجاد چین و چروک های جدید بسیار موثر است. جوان تر و بهتر به نظر رسیدن می تواند مزایای زیادی برای مردان داشته باشد. یکی از مهمترین دلایل اینکه استفاده از بوتاکس توسط مردان افزایش یافته است، رقابت در محل کار است.

مردان این فشار را دارند که در کار بهتر به نظر می رسند و احساس می کنند در بسیاری از زمینه ها، مردان مسن برای تبلیغات رد می شوند، در حالی که مردان جوان فرصت های شغلی بیشتری دارند. با بیشتر ماندن مردان در محل کار، ضروری است که مردان مسن علائم پیری را تا حد ممکن مخفی کنند. بوتاکس به مردان این امکان را می دهد تا چین و چروک ها را از بین برده و ورم های زیر چشم ناخوشایندی را که با شروع پیری شدن نمایان می شوند، اصلاح کنند.

عزت نفس را افزایش می دهد

چین و چروک های زیاد مردان را بسیار مسن تر از سن  واقعی خود نشان می دهند. بوتاکس می تواند نشانه های پیری را پاک کند و در نتیجه باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. برخی شواهد نشان می دهند که بوتاکس می تواند علائم افسردگی اساسی را کاهش دهد.

به مدیریت آکنه بزرگسالان کمک می کند

در سال های اخیر، بوتاکس به عنوان یک گزینه درمانی بالقوه برای آکنه ها ظاهر شده است. اگرچه مطالعات کمی در این باره وجود دارد، گفته می شود بوتاکس به کاهش تولید چربی کمک می کند و بیشتر برای درمان جوش های پیشانی استفاده می شود. با این حال، با توجه به عوارض جانبی احتمالی بوتاکس، بسیاری از متخصصان پوست بوتاکس را به عنوان اولین خط درمان آکنه توصیه نمی کنند.

مزایای بوتاکس برای مردان


آیا بوتاکس در مردان با عوارض جانبی همراه است؟

تزریق بوتاکس در صورت انجام یک پزشک باتجربه نسبتاً بی خطر است. عوارض احتمالی عبارتند از:

  • علائم شبیه آنفولانزا
  • تورم و کبودی در محل تزریق
  • سردرد
  • خشکی چشم
  • اشک بیش از حد

در شرایط نادر، سم استفاده شده در طی مراحل می تواند به سایر قسمت های بدن شما سرایت کند. در صورت مشاهده هر یک از عوارض زیر، باید سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

  • از دست دادن کنترل عضلات
  • مشکلات بینایی
  • مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن
  • مشکل تنفس
  • از دست دادن کنترل مثانه

افرادی که باردار یا شیرده هستند و یا به شیر گاو حساسیت دارند نیز باید از بوتاکس خودداری کنند. پزشک احتمالاً توصیه می کند تا چند ساعت بعد از عمل از دراز کشیدن خودداری کنید.


جمع بندی

در سال های اخیر، بوتاکس به طور گسترده ای مورد توجه مردان قرار گرفته است، چرا که کاهش علائم پیری می تواند به مردان کمک کند تا رقابت بهتری در موقعیت شغلی خود داشته باشند، روابط دوستانه جدیدی را شروع و تجربه کنند. اما آنچه لازم و ضروری است، در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی تزریق بوتاکس است.

 

0 نظر