اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

مزوتراپی صورت چیست و چه مزایایی دارد

مزوتراپی صورت چیست و چه مزایایی دارد

مزوتراپی صورت چیست و چه مزایایی دارد

امروزه با گسترش روش های جوانسازی پوست، رفع برخی از مشکلات پوستی که در اثر سن و سال، استرس، عوامل محیطی و ... ایجاد می شوند، امکان پذیر شده است. مزوتراپی صورت یکی از این روش هاست که به شما نوید پوستی جوان و سفت و محکم را می دهد. مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی جوانسازی پوست با هدف کاهش مشکلات پوستی صورت و بدن است. از این روش درمانی می توان برای جوانسازی صورت، گردن و زیر چشم استفاده کرد. مزوتراپی برای کم پشتی مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی از طریق تزریق اسید هیالورونیک به طور مستقیم به مزودرم (لایه میانی پوست) صورت می گیرد و با تولید کلاژن و الاستین، پوست شما را تغذیه و جوان می کند.


مزوتراپی صورت چیست

در این روش، آنزیم ها، هورمون ها و ویتامین ها از طریق سوزن های بسیار ظریف به پوست شما تزریق می شود تا باعث سفت شدن و جوانسازی آن شود. این روش برای اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور اختراع شد تا به تسکین درد ناشی از شرایط پزشکی کمک کند. بعدها از آن برای برداشتن چربی های اضافه (به عنوان جایگزینی برای لیپوساکشن) استفاده کردند.

اصطلاح meso به معنی وسط است. به این روش درمانی، مزوتراپی گفته می شود، زیرا از سوزن های ظریف برای تزریق به لایه میانی پوست استفاده می شود. ایده کلی این روش درمانی، درمان مشکلات اساسی مانند التهاب و گردش خون ضعیف بود که باعث آسیب به پوست می شوند. اغلب از مزوتراپی برای طیف وسیعی از مشکلات پوستی استفاده می شود:

  • پیگمنتیشن
  • سفت شدن پوست
  • کاهش سلولیت خطوط و چین و چروک
  • برداشتن چربی از صورت، بازوها، ران ها، معده، باسن و پاها
  • آلوپسی

این روش مزایای زیادی دارد.

مزوتراپی صورت چیست


مزایای مزوتراپی صورت چیست؟

1. پوست شما، حجم بالایی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی را دریافت می کند.

غلظت بالای سرم ها، ویتامین ها و سایر ترکیبات مواد مغذی باعث احساس طراوت و جوانی پوست می شود. اگر مزوتراپی به درستی انجام شود، مواد مغذی به پوست شما منتقل می شوند.

2. می تواند جایگزین جراحی های گران قیمت باشد.

می تواند بخشی از برنامه پوستی ضدپیری شما باشد و نسبت به سایر روش ها و جراحی های پلاستیک، کمتر تهاجمی است. برای داشتن ظاهری بهتر، نیازی به زیر چاقو رفتن ندارید. سرم های غلیظ با استفاده از سوزن به پوست شما منتقل می شوند و پوستی سالم و طبیعی را برایتان به ارمغان می آورد.

3. نیازهای متعدد پوستی را برطرف می کند.

چه به دنبال محلول ضد پیری باشید و چه بخواهید درخشندگی پوست خود را تقویت کنید، مواد سفارشی برای پوستتان را دریافت خواهید کرد. پس از چند جلسه اول، نتایج را مشاهده خواهید نمود.

4. باعث روشن شدن پوست شما می شود.

بسته به مواد تشکیل دهنده، مزوتراپی می تواند به مشکلات پوستی از جمله لکه های پیری، رنگدانه ها و ملاسما بپردازد. این روش می تواند پوست شما را روشن کرده و رنگ پوستتان را یکدست کند.

5. پوست شما را مرطوب نگه می دارد.

مزوتراپی می تواند به افزایش رطوبت پوست کمک کند و ظاهر سفت و سالمی به آن ببخشد.

مزوتراپی روند پیچیده ای نیست. با این حال، شما باید برای مشاوره اولیه با متخصص پوست خود مشورت نموده و در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. او بهترین فرد برای درک نیازهای پوست شما و نوع مواد مورد نیاز آن است. بسته به شدت درمان و مواد تشکیل دهنده مورد استفاده، تعداد جلسات ممکن است متفاوت باشد. درمان ها معمولاً به صورت سفارشی انجام می شوند.

مزایای مزوتراپی صورت


طی درمان مزوتراپی صورت چه اتفاقی می افتد؟

شما باید یک هفته قبل از انجام این عمل، از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) و آسپیرین دست بکشید، زیرا ممکن است خطر کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

در طول درمان

  • پزشک ممکن است از بی حسی موضعی در مناطقی که قرار است درمان شود استفاده کند. اما این به میزان تحمل درد شما بستگی دارد.
  • پزشک از میکرو سوزن برای تزریق مواد تشکیل دهنده در ناحیه هدف استفاده می کند. شما یک سری تزریق دریافت خواهید کرد.
  • این تزریق ها در عمق های مختلف حدود 1 تا 4 میلی متر به پوست شما منتقل می شوند که به مشکل پوستی شما بستگی دارد.

بسته به مشکل پوستی، شدت و اثرات آن، ممکن است به چندین جلسه مزوتراپی نیاز داشته باشید. پزشک می تواند به شما بگوید دقیقاً چند جلسه در هفته برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز دارید.


عوارض جانبی مزوتراپی صورت

برخی از عوارض جانبی شایع عبارتند از:

  • ورم (تورم ناشی از آسیب یا التهاب)
  • التهاب (قرمزی پوست)
  • خارش
  • درد خفیف (در ناحیه تحت درمان)
  • هیپراستزی پوست (افزایش حساسیت پوست)
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • استفراغ
  • برآمدگی های زیرپوستی حساس در ناحیه تحت درمان
  • اختلالات رنگدانه ای
  • واکنش های پوستی بیش از حد حساس (بثورات و غیره)

حتی ممکن است به برخی داروها و موادی که در مزوتراپی استفاده می شود واکنش های آلرژیک نشان دهید. از این رو ، بسیار مهم است که بفهمید به مواد تشکیل دهنده حساسیت دارید یا خیر.

عوارض جانبی مزوتراپی صورت


جمع بندی

مزوتراپی یکی از روش های جوانسازی پوست می باشد که برخی از مشکلات پوستی که ناشی از گذر سن و یا برخی عوامل محیطی است را برطرف می نماید. این روش درمانی با تزریق مواد مغذی به لایه میانی پوست، فرآیند جوانسازی را به خوبی از پیش می برد. اگر می خواهید از مزایای این روش بهره مند شوید، به پزشکی مراجعه کنید که تجربه زیادی در این زمینه دارد.

اگرچه مزوتراپی نتایج امیدوار کننده ای را در درمان تعدادی از مسائل پوستی نشان می دهد، اما برای تأیید اثر بخشی آن در کمک به حذف چربی، به تحقیقات عمیق زیادی نیاز است.

 

0 نظر