اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

جوانسازی پوست صورت با PRP و مزایای آن

جوانسازی پوست صورت با PRP و مزایای آن

جوانسازی پوست صورت با PRP و مزایای آن

مراقبت های پوستی و فیشیال سال هاست که محبوبیت زیادی پیدا کرده و از یک تمایل به یک ضرورت تبدیل شده ست. پیشرفت روز به روز علم پزشکی نیز، روش های جدیدی را در این حوزه ارائه داده که امروز به بررسی یکی از آنها تحت عنوان PRP، خواهیم پرداخت.

پیش از آن، خالی از لطف نیست که بدانید فیشیال تنها یک روش درمانی برای مراقبت از پوست نیست، بلکه مجموعه ای از درمان های مراقبت از پوست صورت است که شامل ماسک صورت، پیلینگ شیمیایی، لایه برداری و بسیاری موارد دیگر می باشد. نکته اصلی این است که فیشیال بدون استفاده از تکنیک های گران قیمت تهاجمی، سلامت، کیفیت، زیبایی و جوانی پوست شما را بهبود می بخشد.


جوانسازی پوست صورت با PRP چیست؟

جوانسازی پوست صورت با PRP، یک روش پیشرفته برای مراقبت از پوست است که از قدرت طبیعی بدن شما برای بهبود خود به کار می گیرد. در این روش، از خون شما در راستای جوانسازی پوست صورتتان استفاده می شود. خون شما از چهار جز اصلی تشکیل شده است: گلبول های قرمز، گلبول های سفید، پلاسما و پلاکت ها.

وقتی پلاکت در پلاسما متمرکز شود، جادو اتفاق می افتد. برای دستیابی به سطوح غلیظ پلاکت در پلاسما، هر چهار جزء خون شما جدا می شوند. سپس پلاکت ها به استثنای گلبول های قرمز و سفید به داخل پلاسما تزریق می شوند.در روش پی آر پی، پلاسمای غنی از پلاکت، بسته به نیاز شما، به عمق خاصی از پوستتان تزریق می شود. به این ترتیب، سرعت تولید کلاژن افزایش می یابد.

جوانسازی صورت با prp


مزایای جوانسازی پوست صورت با PRP

افزایش تولید کلاژن

حدود 25 سالگی، میزان تولید کلاژن بدن شما به شدت کاهش می یابد. این روند تا پایان عمر با نرخ قابل توجهی رو به کاهش است، مگر اینکه برای تحریک میزان تولید آن کاری انجام دهید. علاوه بر این، کیفیت کلاژن تولید شده افت می کند. همه اینها منجر به ایجاد پوستی ناسالم می شود.

چه از خطوط ریز، چین و چروک های متوسط ​​و یا چین خوردگی شدید دلهره داشته باشید یا از سایر مشکلات پوستی قابل مشاهده رنج می برید، این احتمال وجود دارد که PRP با افزایش تولید کلاژن کیفیت پوست شما را افزایش دهد. تولید کلاژن در هنگام بروز شک به سلول های پوستی تحریک می شود. در روش PRP، این اتفاق هنگامی رخ می دهد که سوزن های کوچک در لایه های بالایی پوست شما نفوذ می کنند.

به محض نفوذ به پوست، کلاژن موجود باعث بهبود پوست می شود. در همان زمان، بدن شما شروع به رشد کلاژن جدید، قوی تر و سالم می کند. رشد این کلاژن با کیفیت بالاتر دو هفته طول می کشد. با این حال، سفت شدن پوست را فوراً مشاهده خواهید کرد. نتایج این روش، برای چندین هفته پس از درمان همچنان رو به بهبود می باشد.

کاهش خطوط و چین و چروک

خطوط و چین و چروک ها از جمله مهمترین دلایلی است که افراد به دنبال روش PRP هستند. این علائم رایج بالا رفتن سن، با افزایش عملکرد سلولی درمان می شوند. سلول های قدیمی پوست بازیافت می شوند و سلول های جدید پوستی، کلاژن و الاستین تشکیل می شوند. خطوط و چین و چروک های ظریف تا حدی از بین می روند و پوست صورت شما در پاسخ به درمان به طور طبیعی سفت می شود. چین و چروک های عمیق تر نیز با پر شدن قسمت های توخالی صورت کاهش می یابد.

پوست سفت تر و محکم تر

همانطور که قبلاً گفته شد، کلاژن برای داشتن پوست سفت و محکم ضروری است. با افزایش سن، پوست شما شروع به افتادن می کند، هر چند که ممکن است چین و چروکی ایجاد نشود. پوست صورت اغلب با افزایش سن نازک می شود و قسمت های خاصی مانند لب ها و گونه ها به طور قابل توجهی لاغرتر می شوند. کلاژن باعث پر شدن پوست شما می شود. برخی از افراد ممکن است از تزریق پی آر پی برای پر کردن لب های خود یا گونه ها استفاده کنند. قبل از هر چیزی، بپرسید که تزریق پی آرپی چگونه به شما در دستیابی به زیبایی ایده آل کمک می کند.

حفظ رطوبت پوست و کاهش چین و چروک از مزایای پی آرپی

حفظ رطوبت پوست

هر چه پوست شما قوی تر و ضخیم تر باشد، لایه های عمیق پوست محافظت بهتری در برابر عوامل تحریک کننده خارجی از خود نشان می دهند. همچنین، پوست قوی و ضخیم به حفظ رطوبت نیز کمک می کند، باعث از بین رفتن منافذ پوست شده و نسبت به جذب مرطوب کننده های تجویزی پذیراتر می باشد. در واقع با تزریق پی آرپی، می توانید از کاهش ظاهری منافذ بدون بسته شدن آنها بهره مند شده و به این ترتیب، از جذب بهتر و بیشتر داروهای تجویز شده با هدف تقویت زیبایی بهره مند شوید.

تقویت رنگ و بافت پوست

اگر جای زخم آکنه، زخم جراحی، زخم ناشی از آسیب دیدگی، علائم کشیدگی، هایپرپیگمنتاسیون و سایر مشکلات رنگ پوست یا بافت پوست را دارید، می توانید از جوانسازی پوست صورت با PRP بهره مند شوید. سلول های قدیمی پوست جای خود را به سلول های سالم و جدید داده و پس از گذشت چند روز، شاهد بهبود ظاهر پوست به گونه ای متحیر کننده خواهید بود.

بدون هیچ آسیب و صدمه

قبل از اینکه تزریق پی آرپی شروع شود، پوست صورت شما به آرامی کاملا تمیز می شود. به این ترتیب، این اطمینان حاصل می شود که هیچ کثیفی، گرد و غبار، آلودگی، آرایش یا نقص دیگری روی پوست شما وجود ندارد که بتواند واکنش منفی به درمان ایجاد کند. هنگامی که متخصص مراقبت از پوست، صورت شما را تمیز کرد، از یک بی حس کننده موضعی در محل درمان استفاده می کند.

درست است که پوست ظریف و نازک اطراف چشم و دهان شما بسیار حساس است، با این وجود هیچ درد و ناراحتی نخواهید داشت. حتی استفاده از آسپرین قبل یا بعد از درمان برای کاهش خطر درد پس از درمان برای شما کاملاً ایمن است. برای تسریع روند جوان سازی سلولی می توانید روی مکان های درمانی نیز یخ بگذارید.

اتمام سریع درمان

به نظر می رسد روند PRP مدتی طول بکشد. ابتدا خون شما باید به داخل سرنگ کشیده شود. سپس، باید درون سانتریفیوژ قرار گیرد و پردازش شود. این فرآیند شامل پاکسازی خون است و پس از آن، آماده انتقال و تزریق و جدا کردن اجزای خون است. فقط سه تا پنج دقیقه طول می کشد تا خون شما از سانتریفیوژ عبور کند. سرانجام، این درمان بسته به اندازه و تعداد مناطقی که می خواهید درمان کنید، بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد.

تفکیک اجزای خون در روش prp

نتایج ماندگار

برخی از درمان های ضدپیری، هر یک یا دو هفته یک بار بایستی تمدید شوند، اما در تزریق پی آرپی، تنها هر سال یا هر دو سال یک بار بایستی درمان را دریافت کنید تا ظاهر جوان خود را حفظ نمایید. اگر چه باید زمانی را برای بی حسی در انتظار باشید، اما تعداد جلسات لازم برای گرفتن نتیجه ایده آل، در پی آرپی بسیار کمتر است.

بدون دوره نقاهت

در برخی روش های جوانسازی، ممکن است 5 تا 7 روز قرمزی قابل توجهی را تجربه کنید، اما در جوانسازی پوست با تزریق پی آرپی، آسیب های ایجاد شده در اثر تزریق، به همان سرعتی که ایجاد می شوند، از بین می روند.

عدم نیاز به آماده سازی قبل از تزریق

یکی دیگر از مزایای PRP، عدم نیاز به کارهای زیاد برای آماده سازی است. در طول مشاوره اولیه، لیستی از دستور العمل ها به شما داده می شود که تنها شامل سه مرحله زیر می باشد:

  • به مدت 7 روز قبل از درمان، هر زمان که بیرون می روید، ضدآفتاب بزنید.
  • به مدت 3 روز قبل از درمان، روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.
  • روز تزریق، از مواد آرایشی، مرطوب کننده و سایر محصولات مراقبتی پوست استفاده نکنید. صورت شما بایستی قبل از درمان تمیز باشد.

چه کسی کاندیدای خوبی برای تزریق PRP است؟

یکی از کمترین مزایای پی آر پی این است که تقریباً برای همه مناسب است. تجویز پمادهای ضد پیری، کرم ها و لوسیون ها بسته به نوع پوست، آلرژی و سایر عوامل می توانند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کنند. از طرف دیگر، تزریق پی آر پی از خون بدن خود فرد استفاده می کند و هیچ احتمال واکنش آلرژیک وجود ندارد. هیچ احتمالی وجود ندارد که بدن شما آن را به عنوان یک ماده خارجی رد کند، زیرا این ماده یک ماده بومی است.

ویژگی های کاندیدای پی آرپی

شما می توانید کاندیدای خوبی برای تزریق پی آرپی باشید، اگر:

  • از زخم های آکنه رنج می برید
  • مبتلا به هایپرپیگمنتاسیون هستید
  • می خواهید خطوط و چین و چروک را کاهش دهید
  • پوست سفت و محکم می خواهید
  • رنگ پوست یکنواختی ندارید
  • آماده لیفتینگ صورت نیستند
  • پوست خشکی دارید
  • احساس می کنید پوست شما پیرتر از آنچه باید به نظر می رسد

با این حال به یاد داشته باشید که افرادی که شرایط لخته شدن خاصی دارند و نیاز به استفاده منظم از داروهای رقیق کننده خون داشته یا درگیر سایر اختلالات مرتبط با خون هستند، گزینه مناسبی برای تزریق پی آرپی نیستند. علاوه بر این، اگر انتظار نتایج دقیق مشابه لیفت صورت را داشته باشید، ممکن است بهترین نامزد نباشید.


جمع بندی

تزریق PRP یکی از روشهای جوانسازی پوست است که احساس تازگی و طراوت، جوانی، شادابی و سلامتی را به شما هدیه می دهد. این روش هیچگونه دوره نقاهتی نداشته و آثار مثبت خود را در کوتاهترین زمان ممکن به شما نشان می دهد. از همه مهم تر اینکه از خون خود شما در راستای زیبایی صورتتان استفاده می شود و جایی برای نگرانی از واکنش آلرژیک وجود ندارد.

0 نظر