اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

لیزر موهای زائد مردان چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد

لیزر موهای زائد مردان چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد

لیزر موهای زائد مردان چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد

وجود موهای زائد برای بسیاری از مردان ممکن است ناخوشایند باشد و تراشیدن مداوم موها و یا اپیلاسیون آنها نیز کاری خسته کننده به نظر می رسد. لیزر موهای زائد مردان راهی است کارآمد برای اینکه به تمامی این مشکلات پایان دهد. پس با ما باشید تا در مورد نحوه عملکرد لیزر و مزایایی که برای مردان به دنبال خواهد داشت، اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد برای مردان

همانطور که از نام لیزر مشخص است، درمان لیزر موهای زائد شامل استفاده از فناوری های نور لیزر است که برای هدف قرار دادن ریشه و فولیکول های مو، پالس هایی از انرژی نور را به پوست می تابانند. هنگامی که ریشه و فولیکول از بین رفت، مو دیگر نمی تواند رشد کند و نتیجه آن کاهش دائمی مو است.

بسته به اندازه منطقه مورد نظر، اکثر مراجعین برای کسب بهترین نتیجه به چندین جلسه انجام لیزر نیاز دارند. رشد مو، سه مرحله مختلف را طی می کند و لیزر فقط روی موهایی که در مرحله رشد هستند، موثر است. موها باید در مرحله رشد فعال باشند تا لیزر موهای زائد موثر واقع شود. با انجام چندین جلسه درمانی طی هفته ها، لیزر می تواند هر مویی را در مرحله رشد جذب کند.

لیزر موهای زائد مردان


لیزر موهای زائد روی چه مناطقی از بدن مردان قابل استفاده است؟

لیزر موهای زائد را می توان در هر قسمت از بدن انجام داد. برای مردان، محبوب ترین مناطق برای لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • سینه
  • پشت
  • معده
  • گردن
  • کشاله ران
  • بین ابروها

اگر چه این نقاط از بدن، محبوب ترین مکان ها برای از بین بردن موهای زائد با لیزر هستند، می توانید از لیزر موهای زائد برای نقاط زیر نیز استفاده نمایید:

  • گوش ها
  • دماغ
  • پیشانی
  • پوست سر
  • خط مایو
  • و دیگر نقاط

لیزر موهای زائد برای مردان در چه نقاطی کاربردی است


آیا لیزر موهای زائد برای مردان دائمی است؟

بدن افراد نسبت به لیزر درمانی واکنش متفاوتی نشان می دهد. بعضی از افراد نتایج دائمی می بینند، در حالی که دیگران فقط شاهد کاهش موقت موها هستند. درمان بیشتر در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند موثر است. از بین بردن رشد مو در افراد با پوست روشن و موهای روشن و همچنین در افراد با رنگ پوست تیره و موهای تیره چالش برانگیزتر است.

پس از اتمام جلسات درمانی، برخی از افراد شاهد ریزش دائمی مو هستند. ممکن است دیگران طی یک یا دو سال نیاز به تکرار درمان داشته باشند. موفقیت این روش به فرد و تعداد درمان بستگی دارد.


فرآیند لیزر موهای زائد برای مردان

قبل از انجام لیزر: چگونه آماده شویم

تجربه لیزر موهای زائد با مشاوره آغاز می شود. مشاوره به شما این امکان را می دهد که پزشک یا تکنسین شما در مورد انتظارات و اهداف شما در مورد درمان، نقاط مورد نظرتان برای لیزر و دیگر موارد صحبت کنید. لیزر موهای زائد یک درمان ساده است که تنها نیاز به چند آماده سازی ساده قبل از هر جلسه درمان دارد:

تراشیدن موها: به بیمار توصیه می شود ناحیه مورد نظر را همان روز یا روز قبل اصلاح کند. هدف از اصلاح قبل درمان، اثربخشی بیشتر لیزر است، چرا که راحت تر به ریشه موها رسیده و آنها را می سوزاند.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید: باید حدود 4-3 هفته قبل از هر جلسه از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید تا به حد کافی بین رنگدانه های پوست و مو کنتراست ایجاد شود و قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند موهای شما را سفید یا روشن کرده و پوست شما را برنزه نماید. در نتیجه، احتمال آسیب دیدن پوست حین لیزر بیشتر می شود.

آمادگی های لازم برای لیزر موهای زائد مردان

حین فرآیند لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به خودی خود بسیار ساده است. طول مدت هر جلسه به اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد. برای مردان، متداول ترین قسمت ها صورت، قفسه سینه و کمر است. صورت می تواند حدود 10 تا 15 دقیقه، قفسه سینه حدود 15 تا 20 دقیقه و کمر حدود 30 دقیقه طول بکشد. ناحیه مورد نظر با کشیدن خط دور آن مشخص و قسمت بندی شده و پس از انجام لیزر، جهت تسکین درد، از کرم استفاده می شود تا التهاب و قرمزی به حداقل برسد.

بعد از انجام لیزر: مراقبت ها و عوارض جانبی

با توجه به ساده بودن فرآیند لیزر، نیاز به مراقبت های کمی پس از آن وجود دارد که باید بیمار آنها را دنبال کند. مراقبت های بعد از لیزر مردان شامل موارد زیر می باشد:

از ورزش و تحرک بیش از حد خودداری کنید: برای در امان ماندن بعد از درمان، بعد از هر جلسه تا 48 ساعت از ورزش خودداری کنید. گرمای بیش از حد می تواند منجر به ناراحتی و افزایش تورم در ناحیه تحت درمان شود. این امر همچنین شامل اجتناب از وان های آبگرم ، سونا و قرار گرفتن در معرض آفتاب طولانی مدت است.

در صورت بروز هرگونه مشکل با پزشک خود تماس بگیرید: در صورت مشاهده واکنش پوستی غیرمعمول پس از درمان، با کلینیک یا پزشک تماس بگیرید تا بررسی شود.

از برنزه کردن بین جلسات خودداری کنید: برای ایمن بودن و به حداکثر رساندن نتایج لیزر موهای زائد، توصیه می کنیم در جلسات برنامه ریزی شده برای لیزر موهای زائد، کاملاً از برنزه شدن خودداری کنید. اگر پوست حساسی دارید، حتماً هر وقت بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

عوارض جانبی

عوارض جانبی لیزر موهای زائد مردان شامل موارد زیر می باشد:

تیرگی یا روشن شدن رنگدانه ها: بیماران ممکن است پس از درمان روشن یا تیره شدن پوست خود را تجربه کنند، اما این باید موقتی باشد و طی چند روز از بین می رود.
تحریک شدن پوست: بلافاصله پس از یک جلسه لیزر موهای زائد، بیماران می توانند تورم، قرمزی و ناراحتی عمومی را در پوست تحت درمان خود تجربه کنند، اما این فقط باید چند ساعت طول بکشد و با یخ قابل درمان است.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد مردان


مزایای لیزر موهای زائد برای مردان

ظاهر زیباتر و اعتماد به نفس بالاتر: برای بسیاری از مردان، هدف اصلی از بین بردن یا کاهش موهایشان فقط به این دلیل است که به دنبال ظاهر بهتری هستند. مسائل زیبایی دلیل کاملاً خوبی برای لیزر موهای زائد است. بدن بدون مو این روزها به طور فزاینده ای محبوب شده است، به خصوص اگر تراکم موی بدن مرد ایده آل نباشد. اگر چه ممکن است بعضی از موها کامل از بین نرود، اما به هر حال پراکنده تر و نازک تر می شود و منجر به اعتماد به نفس بیشتری خواهد شد.

کاهش رشد موها: برخی از مردان با مشکل رشد بیش از حد موها مواجه هستند و یا برخی به دلیل نوعی بیماری به نام PFD، پس از تراشیدن موها با برجستگی های قرمز رنگ تیره ای مواجه خواهند شد. با لیزر موهای زائد می توانید رشد موهای زائد را کاهش دهید و از مشکلات ناشی از آن رهایی یابید.

گزینه ای مناسب برای ورزشکاران: ورزشکاران از لیزر موهای زائد بسیار بهره مند می شوند. به عنوان مثال، بدنسازان به طور معمول به دنبال ظاهر بدون مو هستند، زیرا به آنها این امکان را می دهد که بدن تنومند خود را بهتر به نمایش بگذارند. دوچرخه سواران به لیزر کردن موهای پا و کشاله ران خود احتیاج دارند و شناگران مایل به لیزر کردن موهای صورت و بدن خود هستند تا عملکرد خود را به حداکثر برسانند. حتی اگر موهای بدن تفاوت زمانی به اندازه یک دهم ثانیه ایجاد نمایند، باید این کار را انجام داد.

رفع بوی بد بدن و رعایت بهداشت: موی بدن و به دنبال آن تعریق، یکی از دلایل بوی بد بدن می باشد. موهای زیر بغل عرق را حفظ کرده و منجر به رشد باکتری هایی می شوند که این بو را ایجاد می کنند. بنابراین، با لیزر موهای زائد زیر بغل می توانید این بو را از بین ببرید. در مناطق دیگر بدن نیز به همین صورت، موها ممکن است در حفظ بهداشت، اختلال ایجاد نمایند.

صرفه جویی در وقت و انرژی: یکی از دلایل مورد توجه بودن لیزر، ساده بودن آن می باشد. بسیاری از مردان روزی یک بار صورت خود را اصلاح می کنند. تمامی گزینه های حذف مو، نقاط ضعف و قوت خود را دارند، اما لیزر موهای زائد به سادگی و راحتی انجام می شود و پس از چند جلسه، دیگر نیازی نیست نگران موهای زائد خود باشید.

مزایای لیزر موهای زائد مردان


جمع بندی

لیزر موهای زائد برای مردان، بهترین راه رهایی از شر موهای زائد می باشد. با لیزر کردن موها دیگر نیازی به تراشیدن آنها نیست و قرمز شدن و یا ملتهب شدن پوست پس از آن به پایان می رسد. علاوه بر این، داشتن ظاهری زیباتر، اعتماد به نفس بالاتر، رفع بوی بدن و رعایت بهداشت، از دیگر مزایایی است که با لیزر موهای زائد نصیب مردان خواهد شد.

0 نظر