اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردهایی دارد

میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردهایی دارد

میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردهایی دارد

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی کم تهاجمی است که از طریق تولید کلاژن، به درمان مشکلات پوستی کمک می کند. این روش درمانی که به عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می شود، ممکن است به کسانی که دنبال راهی برای رفع جای زخم های آکنه و استرچ مارک ها هستند، کمک کند. همچنین، در برخی از روش های ضد پیری مانند جراحی پلک و لکه های ناشی از نور خورشید کاربردی می باشد.

اگر از سلامتی خوبی برخوردار هستید و مشکلات پوستی خاصی دارید که به درمان های خانگی یا سایر روش های پوستی مانند لایه برداری پاسخ نداده اند، ممکن است یک گزینه ایده آل برای این روش باشید.


میکرونیدلینگ چگونه عمل می کند؟

میکرونیدلینگ با تشویق پوست شما برای تولید کلاژن بیشتر کار می کند. عملکرد این روش به این صورت است که برخورد سوزن های ریز به پوست، منجر به وارد شدن آسیب جزئی به پوست شده و پوست با ساختن یک بافت غنی از کلاژن واکنش، به این آسیب واکنش نشان می دهد. این بافت جدید پوست بافت یکنواخت تری دارد. از دست دادن کلاژن توسط پوست به دلیل افزایش سن یا جراحت طبیعی است. با تشویق پوست برای ایجاد بافت جدید، ممکن است کلاژن بیشتری نیز برای سفت شدن پوست وجود داشته باشد.

چگونگی انجام میکرونیدلینگ


فرآیند میکرونیدلینگ

طی این روش، پزشک با ابزاری مانند خودکار، خراش های کوچکی را زیر پوست ایجاد می کند. سوزن ها به قدری ریز هستند که بعد از انجام میکرونیدلینگ متوجه آنها نخواهید شد. پزشک ابزار را به طور یکنواخت روی سطح پوست شما حرکت می دهد تا پوست جدید جوانسازی شود. قبل از شروع، پزشک از بی حس کننده موضعی برای کاهش درد استفاده می کند. این کار حدود یک ساعت قبل از درمان شما انجام می شود. روند انجام میکرونیدلینگ حدود 30 دقیقه طول می کشد. سپس، پزشک شما ممکن است از سرم یا درمان آرام بخش استفاده نماید.


کاربردهای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ اغلب روی پوست صورت، برای رفع مشکلات زیر استفاده می شود:

  • جای جوش
  • لکه های پیری
  • خطوط و چین و چروک
  • منافذ بزرگ
  • انواع دیگر اسکارها
  • خاصیت ارتجاعی کاهش یافته
  • رنگ غیر یکنواخت پوست

علاوه بر مشکلات پوست صورت، از میکرونیدلینگ، گاهی اوقات برای درمان علائم کشیدگی سایر نواحی بدن استفاده می شود. با این روش ممکن است جای زخم در سایر اعضای بدن نیز درمان شود. با این حال، کاربرد اصلی میکرونیدلینگ، رفع مشکلات صورت است.

اصلی ترین کاربرد میکرونیدلینگ رفع مشکلات صورت است


ریسک ها و عوارض جانبی میکرونیدلینگ

مانند همه روش های زیبایی، میکرونیدلینگ نیز بی خطر نیست. رایج ترین عارضه جانبی تحریک جزئی پوست است که بلافاصله پس از عمل شاهد آن خواهید بود. همچنین ممکن است برای چند روز پوست شما قرمز شود. در صورت مشاهده عوارض جانبی شدیدتر مانند موارد زیر، با پزشک تماس بگیرید:

  • خونریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • پوسته پوسته شدن پوست

شما ممکن است یک گزینه ایده آل برای میکرونیدلینگ نباشید، اگر:

  • باردار باشید
  • دارای بیماری های پوستی خاصی مانند پسوریازیس یا اگزما هستید
  • زخم های باز دارید
  • اخیراً پرتودرمانی کرده اید
  • سابقه اسکارهای پوستی دارید

پس از میکرونیدلینگ چه اقداماتی باید انجام دهید؟

میکرونیدلینگ مانند جراحی پلاستیک تهاجمی نیست، بنابراین زمان بهبودی حداقل است. ممکن است در طی چند روز اول پس از عمل متوجه تحریک و قرمزی پوست شوید. این یک پاسخ طبیعی به آسیب های کوچک ایجاد شده توسط سوزن های کوچک روی پوست است. پس از انجام این فرآیند می توانید به فعالیت های خود ادامه دهید و نیازی به ریکاوری و ماندن در خانه نیست. می توانید قرمزی پوست را با آرایش استتار کنید.

پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست شما به آفتاب حساس تر خواهد شد، بنابراین استفاده از ضدآفتاب یک ضرورت است. پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست شما نسبتاً سریع برای جوان سازی بافت جدید اقدام می کند. از نظر تئوری، باید طی دو هفته نتایج را مشاهده کنید. برای حفظ نتایج درمان خود، به چندین جلسه و شاید سایر درمان های مکمل نیاز داشه باشید.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ


آماده شدن برای میکرونیدلینگ

قبل از انجام این روش، با پزشک خود در مورد چگونگی آماده سازی صحبت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت نمایید. ممکن است لازم باشد مصرف برخی از داروها مانند ایبوپروفن و داروهای دیگر برای درمان آکنه را قبل از عمل قطع کنید. همچنین ممکن است پزشک توصیه کند که از قبل استفاده از رتینوئیدهای موضعی را نیز متوقف کنید. با انجام این کار ممکن است خطر برخی از عوارض جانبی کاهش یابد.


جمع بندی

میکرونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست است که برخی از مشکلات مانند جای آکنه، چین و چروک ها، استرچ مارک ها و ... را به راحت ترین شیوه ممکن رفع می نماید. در این روش نیازی به دوره ریکاوری نیست و بلافاصله پس از درمان می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید.

0 نظر