اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

کربوکسی تراپی، ساده ترین راه جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی، ساده ترین راه جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی، ساده ترین راه جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی یکی از روش های جوانسازی پوست است که برای درمان سلولیت، تیرگی زیر چشم و استرچ مارک ها کاربردی می باشد. در این روش، برای افزایش گردش خون و تحریک تولید کلاژن جدید، گاز دی اکسید کربن را در زیر پوست تزریق می کنند. گاز دی اکسید کربن حتی می تواند به نواحی ظریف یا پوست نازک، مانند اطراف چشم تزریق شود. افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند، شاهد بهبودی های زیر خواهند بود:

  • جریان خون
  • خاصیت ارتجاعی پوست
  • خطوط و چین و چروک

اعتقاد بر این است که این روش مزایای جوان سازی پوست را دارد، زیرا افزایش تولید کلاژن باعث بهبود قابلیت ارتجاعی و استحکام پوست می شود. همچنین برای درمان آلوپسی (ریزش مو) استفاده می شود. همچنین، به ترمیم کلاژن و تخریب رسوبات چربی کمک می کند. علاوه بر این، با افزایش جریان خون در پلک، می تواند به کاهش حلقه های تیره زیر چشم کمک کند. برخی از پزشکان همچنین از درمان برای درمان اختلال نعوظ، آرتروز حاد، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده کرده اند. برای کاهش چربی و سلولیت، این روش اغلب نسبت به روش های تهاجمی و پرخطر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود. از کربوکسی تراپی می توان روی صورت، پلک ها، گردن، معده، بازوها، پاها و باسن استفاده کرد.

کروبوکسی تراپی از روش های جوانسازی پوست می باشد


مزایا و معایب کربوکسی تراپی

مزایا

  • دی اکسید کربن به طور طبیعی در بدن تولید می شود و کربوکسی تراپی برای افزایش اکسیژن در مناطق تحت درمان، به گردش خون بدن شما متکی است.
  • این روش درمانی سریع و کم تهاجمی است.
  • کربوکسی تراپی نگرانی های سرسختانه - تیرگی زیر چشم، استرچ مارک، سلولیت - که دوره های درمانی موثر دیگری دارند را هدف قرار می دهد.

معایب

  • برای کسب نتایج قابل توجه، نیاز به انجام یک سری از درمانهای کربوکسی تراپی می باشد.
  • نتایج باید با درمان های مداوم حفظ شود.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

ویژگی های این روش متناسب با منطقه تحت درمان متفاوت است، اما مکانیزم آن یکسان است. مخزن گاز دی اکسیدکربن با لوله پلاستیکی به تنظیم کننده جریان متصل می شود. پزشک میزان جریان گاز خروجی از مخزن را با دقت تنظیم می کند. این گاز از طریق تنظیم کننده جریان خارج شده و به لوله استریل منتقل می شود که در انتها دارای فیلتر است. فیلتر قبل از رسیدن گاز به بدن، هرگونه ناخالصی را جمع می کند. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور نموده و پزشک از طریق سوزن، گاز را به زیر پوست تزریق می کند.

این روش تقریباً بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از قرار دادن سوزن روی محل تزریق، کرم بی حس کننده می مالند. علی رغم کم بودن شدت درد، برخی افراد گزارش می کنند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی دارند. کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و انجام آن معمولاً فقط در حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

کربوکسی تراپی چگونه عمل می کند


روش کار کربوکسی تراپی چگونه است؟

گردش خون ضعیف تا حدی مسئول سلولیت، استرچ مارک و تیرگی زیر چشم است. سلول های موجود در بدن دی اکسید کربن را به عنوان ضایعات آزاد می کنند. گلبول های قرمز خون اکسیژن را که استنشاق می کنید می گیرند و آن را به بافت ها منتقل می کنند، سپس دی اکسید کربن را بر می دارند. در نهایت، دی اکسید کربن توسط ریه ها بازدم می شود.

یک پزشک می تواند با تزریق دی اکسید کربن، گردش خون در یک منطقه خاص را افزایش داده و باعث هجوم گلبول های قرمز به منطقه شود. وقتی سلول های خونی به محل خود می رسند، باعث افزایش گردش خون می شوند. این کار برای ترمیم قابلیت ارتجاعی پوست و تغییر رنگدانه ها در صورت ایجاد حلقه های زیر چشم، کاربردی است.

استرچ مارک ها: استرچ مارک هایی که بر روی بدن خود مشاهده می کنید، پارگی کلاژن پوستی است. کربوکسی تراپی کلاژن جدید ایجاد می کند که باعث ضخیم شدن پوست و بهبود ظاهر آن می شود.

سلولیت: همچنین می توان گاز دی اکسید کربن به سلول های چربی تزریق کرد که باعث ترکیدن سلول ها و از بین رفتن آن در بدن می شود. سلولیت زمانی ایجاد می شود که چربی زیر جلدی از طریق پوست بیرون زده باشد. چندین مطالعه نشان داده است که کربوکسی تراپی وقتی برای درمان سلولیت استفاده می شود، بی خطر است.

حلقه های زیر چشم: تیرگی زیر چشم معمولاً به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می شود که باعث جمع شدن عروق می شود. تزریق گاز زیر پلک این حالت مایل به آبی را کاهش می دهد.

آلوپسی: آلوپسی (ریزش مو) که به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می شود، می تواند با کربوکسی تراپی درمان شود.

کربوکسی تراپی موثر در درمان سلولیت

وقتی گاز دی اکسیدکربن به زیر پوست تزریق می شود، رگ های خونی را گشاد می کند که باعث افزایش گردش خون و جریان اکسیژن به بافت ها می شود. اعتقاد بر این است که این درمان سلول های چربی را کوچک می کند اما آنها را از بین نمی برد، بنابراین با گذشت زمان می توانند دوباره گسترش یابند. از این روش درمانی بعضاً به عنوان یک گزینه غیر جراحی جایگزین  لیپوساکشن برای کاهش چربی یاد می شود، اما اولین آزمایش بالینی تصادفی که در سال 2018 انجام شد، نتایج را موقتی دانست.

یک مطالعه آزمایشی کوچک که شامل هشت جلسه هفتگی کربوکسی تراپی برای کاهش سلولیت بود، آن را مفید دانست. با این حال، دکتر مارک یوسف، پزشکی در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، در یک پرسش و پاسخ می گوید که "بسیاری از بیماران به بیش از هشت درمان نیاز دارند، به خصوص برای سلولیت سرسخت" ، همراه با درمان های منظم برای حفظ نتایج.

به حداقل رساندن حلقه های تیرگی زیر چشم یکی از رایج ترین کاربردهای کربوکسی تراپی است. دکتر آجایا کاشیاپ، جراح پلاستیک در دهلی نو توضیح می دهد: "عدم اکسیژن رسانی مناسب به پوست پلک پایین باعث تیرگی پوست نازک این قسمت می شود". "با تزریق مقدار کمی گاز دی اکسیدکربن به مناطق آسیب دیده، جریان خون افزایش می یابد و شبکه های مویرگی بهبود یافته ایجاد می شود تا منجر به بهبود گردش خون شود." با این حال، اگر تیرگی شما به دلیل از دست دادن چربی است که باعث ایجاد گودافتادگی زیر چشم می شود، درمان دی اکسید کربن ممکن است به اندازه پرکننده های پوستی یا انتقال چربی موثر نباشد.

در مورد اسکارها و استرچ مارک ها، دکتر Jamé Heskett در یک پرسش و پاسخ می گوید: "این فرآیند روند بهبودی را از سر می گیرد و گردش خون در محل اسکار را بازیابی می کند تا منجر به بهبودی آن شود." برخی از پزشکان می گویند که ترکیب کربوکسی تراپی با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و میکرونیدلینگ می تواند نتایج را بیشتر بهبود بخشد.

کربوکسی تراپی موثر در از بین بردن حلقه های تیره زیر چشم


عوارض جانبی کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش نسبتاً بی خطر است و تقریباً هیچ عارضه ای ندارد. افراد ممکن است در محل تزریق، به خصوص در بازوها و پاها، مقداری کبودی را تجربه کنند. این کبودی باید ظرف یک هفته برطرف شود. افرادی که روش کاهش چربی یا سلولیت را دریافت می کنند نیز نباید به مدت 24 ساعت در آب غوطه ور شوند، بنابراین، شنا کردن یا استفاده از وان ممنوع می باشد.


پس از کربوکسی تراپی، چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

وقتی از کربوکسی تراپی برای درمان علائم کشیدگی و زخم استفاده می شود، نسبتاً بدون درد است. دلیل این موضوع، این است که بافت اسکار اعصاب ندارد. شما ممکن است احساس خارش داشته باشید که باید در عرض پنج دقیقه برطرف شود.

افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می کنند، ممکن است در حین تزریق احساس فشار را تجربه کنند، شبیه احساسی که هنگام آزمایش فشار خون احساس می شود. این امر در اثر انبساط گاز ایجاد می شود. نواحی تحت درمان پس از درمان تا 24 ساعت احساس گرما می کنند، زیرا گاز دی اکسید کربن وظیفه خود را انجام می دهد و گردش خون بهبود می یابد. با این حال، شما باید بتوانید برنامه های عادی خود را پس از اتمام درمان از سر بگیرید.


جمع بندی

اگر از استرچ مارک های روی بدنتان باعث آزار شما می شود و یا چربی های اضافی موجب ایجاد سلولیت روی بدن شما شده است و یا حتی حلقه های تیره زیر چشم، شما را همیشه خسته نشان می دهد، کربوکسی تراپی راه نجات شما از همه این مشکلات است. این روش هیچ گونه عوارض خاصی ندارد و بلافاصله پس از انجام آن، می توانید به امورات روزانه خود برسید. تنها با تزریق دی اکسید کربن به منطقه مورد نظر، گردش خون بهبود یافته و مشکل حل می شود. به همین سادگی!

0 نظر