اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

لاغری با دستگاه شاک ویو

مقدمه ای بر شاک ویو

شاک ویو تراپی يك فن‌آوري موثر براي درمان ناهنجاري‌هاي اسکلتی – عضلانی و مخصوصا درد مزمن پاشنه پا، فاسياي كف پا، التهاب اپی کندیل داخلی و خارجی آرنج ( تنیس البو و گلفرز البو ) ، التهاب تاندون های مفصل شانه يا كلسيفيكاسيون شانه و شکستگی های جوش نخورده محسوب مي‌شود. اين روش غيرتهاجمي به‌ هزاران بيماري كه هر روز از دردهای ناشی از صدمات بافت و التهاب های  مزمن رنج مي‌كشند كمك مي‌كند تا فعاليت‌هاي طبيعي روزمره خود مانند راه رفتن، ورزش‌كردن، سركار رفتن يا بلند كردن اشياء را بدون تحمل درد انجام دهند.

امواج شاک ویو در واقع امواجی مافوق صوت هستند که دارای انرژی بالایی می باشند و از طریق افزایش خون رسانی به بافت صدمه دیده و تاثیرات میکروترومایی موجب تسریع در روند درمان و بهبودی بافت می شوند.

شاک ویو چیست ؟

شـاک ویـوهـا امواج صوتی با انرژی بالا هستند که خارج از بدن تولید شده و جهت درمان در نقطه یا ناحیه خاصی از بدن به کار می روند . این امواج با فشارهای مثبت بالا تا 100 مگاپاسکال ( تا صد برابر فشار اتمسفر ) و منفی در محدوده 5 تا 10 مگاپاسکال مشخص می شوند . این امواج پس از تولید داخل بدن از محیط مایع و بافت نرم عبور می کنند و اثر آنها در مرز مشترک دو بافت با امپدانس متفاوت مانند محل اتصال استخوان و بافت نرم ظاهر می شود . شـاک ویـوهـا در برخورد با مرز مشترک دو بافت با امپدانس های مختلف صوتی به دو شکل انعکاس و انکسار از مسیر خود منحرف می شوند . این دو پدیده منجر به آزاد شدن انرژی جنبشی در محل اتصال بافتها و تغییرات بافتی می گردد . بعنوان مثال سنگهای کلیوی توسط میزان خاصی از انرژی خورد می شوند ، در حالیکه همین مقدار انرژی در استخوان شکستگی ایجاد نمی کند . میزان انرژی آزاد شده در سطح مشترک بافت های مختلف در برنامه ریزی از استفاده از شـاک ویـوهـا بسیار قابل اهمیت است
مـوارد درمـان
با توجه به اثرات بیولوژیک رادیال شاک ویوها ، موارد درمانی مختلفی به بهترین شکل با این سیستم ها درمان می شوند :

ـــ سلـولیـت                                                      ـــ افتـادگـی پـوسـت

ـــ جـوانسـازی پـوسـت                                        ـــ اسکـارهـا

ـــ اصـلاح دفـورمیتـی هـای پـوستـی                       ـــ استـریـا و استـرچ مـارک

ـــ بهبـود نـاهمـواری هـای پـس از لیپـوسـاکشـن         ـــ لیپـوادم

روش انجـام درمـان
قبل از شروع درمان جهت جلوگیری از اتلاف انرژی از ژل اولتراسوند استفاده می شود . معمولا منطقه درمان بصورت افقی و عمودی درمان شده و بطور متوسط 3200 تا 4000 پالس در هر جلسه استفاده می شود

بلافاصله پس از اولین جلسه درمانی 75 درصد افزایش در الاستیسیته پوست گزارش شده که این میزان پس از سه ماه به 95 درصد و پس از شش ماه به 100 درصد می رسد

معمولا درمان بصورت دو بار در هفته به مدت 3 تا 6 هفته بسته به وضعیت بیمار انجام می شود . پس از اتمام دوره درمان ، درمان نگهدارنده هر 6 تا 8 ماه یکبار توصیه می شود . ممکن است 20 درصد بیماران به جلسات بیشتر نیاز داشته باشند