اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس

بوتاكس چيست ؟
بوتاكس شكل تغيير يافته سم باكتري كلستريديوم بوتولينوم است. اين باكتري بطور معمول باعث مسموميت غذايي مي شود اما با تغيير ساختمان اين سم دارويي به نام بوتاكس بدست آمده است كه فوايد دارويي متعدد و روز افزوني دارد. بوتاكس در واقع اسم تجاري اين دارو است كه توسط شركت آلرگان آمريكا ساخته مي شود در ساير كشورها اين دارو به اسامي ديگري توليد میشود.
بطور كلي كاربردهاي بوتاكس را مي توان به دو دسته زيبايي و درماني تقسيم كرد.


كاربردهاي زيبايي تزریق بوتاکس
1-رفع چين وچروك هاي حركتي، متوقف كردن پيشرفت چروك هاي ثابت، مثلا در پيشاني ،دور چشم،خط اخم،چين هاي دور لب و چين هاي چانه و گردن.
2-بالا بردن ابروها
3-بالا بردن گوشه لب ها
4-كاهش نمايش لثه هنگام خنديدن
5-بالا بردن نوك بيني


كاربردهای درماني تزریق بوتاکس 
1-كاهش حجم عضله مسئول جويدن در بيماراني كه دچار دندان قروچه و برجستگي اين عضله هستند.
2-رفع انقباض عضلات گردن.
3-درمان اسكارهاي برجسته و گوشت اضافه
4-درمان و جلوگيري انقباض كپسولي در بيماران داراي پروتز سينه.
5-درمان تعريق زير بغل و كف دست و پا.


طول مدت اثر بوتاكس چقدر است؟
اين مدت در افراد مختلف متفاوت است و بين چند هفته تا 10 ماه متغير است كه متوسط آن 4-3 ماه است. البته بايد تذكر داد از زمان تزريق بوتاكس تجزيه دارو شروع مي شود و بنابراين بتدريج اثر آن كاهش پيدا مي كند . به اين ترتيب منظور از مدت اثر بوتاكس فاصله بين زمان تزريق تا زمان ختم اثر دارو است نه كاهش اثر دارو يعني در انتهاي يك ماه اثر دارو از زمان شروع آن كمتر بوده و پس از دو ماه كمتر از اثر يك ماه پس از تزريق است

0 نظر