اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

تزريق فيلر

تزريق فيلر

تزريق فيلر

درحال حاضر بهترين روش براي پر كردن بافت نرم پوست درسراسر دنيا و از بين بردن خط اخم، صاف كردن چين هاي عميق دو طرف دهان يا خطوط خنده، پر كردن اسكارهاي فرو رفته، برجسته كردن گونه و حجم دادن به لب تزريق ژل هيالورنيك اسيد است. ژل هيالورونيك اسيد فقط از انواع مورد تايید امريكا و اروپا توسط پزشکان مجرب در مرکز TM تزريق مي شود. از انواع دیگر فیلرهای جدید می توان به فیلرهای کلسیمی، CMC, PCL اشاره کرد که نسل جدید فیلر با قابلیت های بالاتر و ایمنی بیشتر در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اين نوع فیلرها از جمله فیلرهايي هستند كه نيازي به تست حساسيت ندارند، آلرژي ايجاد نمي كنند ودر زير پوست حركت و ريزش ندارند.


فیلر ها چند نوع مي باشند؟
1- ژل هاي دائمي يا غير قابل جذب :

از جنس پلي آكريل آميد كه به علت جابجايي و خطر عفونت و نا متقارن شدن امروزه دیگر منسوخ شده اند. این ژلها با نام پاژ یا آکوامید معروف می باشند.

2- فیلر هاي قابل جذب :

  • زود جذب مثل هيالورونيك اسيد و CMC: مشابه ماده طبيعي بدن است و پس از تزريق 4تا 6 ماه و در بعضی انواع جدید تا یکسال دوام دارد.
  • دير جذب مثل کلسیمی و PCL : ماده معدني است كه در بدن وجود دارد و نسبت به هيالورونيك دير جذب تر و دوام آن 5/1 تا 2 سال مي باشد.

در مورد فیلر هاي قابل جذب به جز مختصري درد در موقع تزريق و تورم پس از تزريق كه طي 24 ساعت بعد از بين مي رود هيچ عارضه ديگري گزارش نشده است.
نكته مهم در مورد فیلر هاي تزريقي موقتي هزينه آنها ست كه معمولا هزينه فیلر هاي دائمي كمتر است و افراد گول قیمت ارزان آن را خورده و خطرات بیشمار آن مانند تغییر شکل و جابجایی و عفونت را به جان می خرند. گاهی این عوارض با روشهای جراحی نیز درمان نشده و تا آخر عمر گریبانگیر فرد هستند. هزينه فیلر های قابل جذب بالا است اما فیلر هاي قابل جذب نسبت به ژلهاي دائمي بسيار مطمئن تر هستند. زماني كه فرد براي اولين بار تصميم به تزريق دارد هميشه ارجحيت با انواع زود جذب مي باشد.


توصيه هايي براي پس از تزريق فیلر :
1) تا 3روز بعد موضع تزريق در معرض گرما و سرماي شديد قرار نگيرد. (حمام داغ، سونا، اشعه آفتاب و UV، نوشیدن مایعات داغ یا یخ)
2) فرد تا 24 ساعت غذاهای سفت مثل سيب گاز نگيرد.
3) حداقل تا 48 ساعت از مواد آرایشی استفاده نشود.
4) تا 2 هفته زياد نخندد و گريه نكند.
5) جهت كاهش تورم و قرمزي در 24 ساعت اول مي توان از كمپرس سرد و پس از آن در صورت ایجاد كبودي از كمپرس گرم استفاده كرد.
6) در صورت داشتن سابقه تبخال صورت و طراف دهان به پزشک خود اطلاع دهید تا از داروهای پیشگیری کننده تبخال برایتان تجویز شود.
7) جهت چک آپ 2 هفته بعد مراجعه نماید.

0 نظر