اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

نکات قبل از کاشت مو

نکات قبل از کاشت مو

نکات قبل از کاشت مو

قبل از انجام کاشت مو و یا حتی تصمیم گیری برای آن، بایستی به نکاتی مهم در این زمینه توجه داشته باشیم، پیش از هر اقدامی، داشتن یک جلسه مشاوره با پزشک، بسیار ضروری می باشد.

مشاوره : معاینه ابتدایی متقاضی کاشت موی طبیعی و مشورت ایشان با پزشک معالج و متخصص در این حرفه بسیار اهمیت داشته که باید صادقانه تمام شرایط را برای متقاضی روشن کرد. که معمولاً یک سری سوالات از سوی پزشک یا مشاوره مطرح می شود از جمله :

هدف شما از این کار چیست؟ چه ایده آل هایی در ذهن خود از این کار دارید؟ کدام منطقه سر از نظر برداشتن مو بیشتر برایتان اهمیت دارد؟ تاریخچه ریزش موی ارثی و سابقه مصرف دارو برای درمان از نکات بسیار مهم در جلسه مشاوره می باشد. به تمامی سوالات و ابهامات فرد در رابطه با پیوند مو باید به درستی و صداقت قبل از شروع کار پاسخ داده شود. همچنین تعداد جلسات و هزینه، مدت زمان هر جلسه و فاصله بین جلسات و همچنین نتیجه ای که نسبت به این هزینه مورد انتظار است، درد حین عمل و ساعات و روزهای پس از آن و یا مدت زمانی که اثرات عمل برطرف شده و وضعیت سر به حالت تقریباً عادی برمی گردد و مراقبت های پس از عمل توضیح داده می شود.

در مشاوره کاشت مو با احتمال پیشروی ریزش مو و وضعیت بانک مویی پشت سر فرد نتیجه احتمالی کاشت مو و تعیین بهترین ناحیه برای کاشت مو را که از نکات ظریف به حساب می آیند، بایستی به تفصیل برای متقاضی توضیح داده شود.


نکات قابل توجه در کاشت مو

  • انتظارات شخص باید واقعی و متناسب با شرایط وی باشد.
  • مهمترین نتیجه پیوند مو با تکنیک کاشت به روش میکروگرافت به دست آمده یعنی پس از مدت زمان مقر ( 9 ـ 6 ) ماه است.
  • هیچ کس به راحتی متوجه کاشت مو در فرد نشده و عمل کاشت تقریباً طبیعی بنظر می رسد، ولی بدلیل محدودیت های جراحی هیچ گاه نمی توان تراکم کاملاً شبیه موهای طبیعی را ایجاد کرد.
  • بهترین کاندید برای کاشت موی طبیعی کسی است که در منطقه دهنده دارای موهای ضخیم با تراکم کافی بوده و طاسی وی نیز قابل ملاحظه ولی محدود باشد.
  • موهای کاشته شده دائمی بوده و لذا بخصوص در مورد خط رویش مو در جلوی سر بایستی گاهاً بیمار را توجیه کرد و از بابت آن رضایت کامل داشته باشد، در غیر اینصورت در آینده دچار مشکلاتی خواهد شد که گاهاً اصلاح آن امکان پذیر نیست. قبل از عمل پیوند باید خط را دقیقاً مشخص نمود و چون این خط برای مابقی عمر باقی می ماند لذا باید در طراحی آن نهایت دقت را نمود.

نکات کاشت مو


عوامل موثر بر نتیجه کلی کاشت مو

الف: میزان پوشش دهی موها در منطقه کاشت که شامل فاکتورهایی چون تراکم (تعداد) موها در ناحیه ی دهنده (بانک مو) مشخصات ظاهری موهای ناحیه دهنده، مشخصات پوست سر از جمله رنگ پوست در منطقه طاس، سایز و شکل کلی سر بیمار می باشد.

ب : میزان مهارت متخصص کاشت مو

پ : وجدان کاری متخصص که سهم عمده کار را تشکیل می دهد.

ث : انتخاب بیمار مناسب کاشت موی طبیعی از نظر (سن، نوع ریزش مو و فاکتورهای دیگر)

ج : وضعیت روحی و روانی بیمار و اهداف و انتظارات وی که بایستی منطقی و واقع بینانه باشند.

0 نظر