اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

رژیم درمانی

رژیم درمانی

رژیم درمانی

درمان چاقی به روش طب سنتی

دیدگاه طب سنتی چین باستان درباره چاقی:

از نظر طب چین باستان سلامتی یعنی اینکه همه ارگانهای بدن بصورتی هماهنگ ومتعادل عمل کنند یعنی  اگر همه ارگانهای بدن خوب کار کند هیچ گونه اضافه وزنی رخ نخواهد داد . طب چینی با متمرکز شدن بر مشكلات  نهفته در بدن وعدم تعادل در ارگانهای داخلی بدن روشی کلی نگر نسبت به چاقی دارد.

دویدن:

یکی از بهترین راه ها برای سوزاندن چربی دویدن است.دویدن همیشه یک جزء اصلی از روند از دست دادن چربی بوده است و دلیلش هم کاملا واضح است.شما می‌توانید بسته به وزن و سرعتتان، ۸.۵ تا ۱۱ کالری در دقیقه بسوزانید. این واقعا ارزش تلاش کردن را دارد!

چه غذاهایی دارای کربوهیدرات کمتری هستند؟

بعضی از روغن ها مثل:روغن زیتون، کنجد، نارگیل، انگور و کانولا فاقد کربوهیدرات هستند.

همچنین چاشنی هایی مانند پاپریکا، زردچوبه و ادویه های مختلف نیز دارایکربوهیدرات نیستند و شما میتوانید با خیال راحت در پخت غذاهایتان از آن ها استفاده کنید.

تقریبا تمامی گوشت هایی که حاوی پروتئین هستند کاملا بدون کربوهیدرات هستند. ماهی، مرغ، گوشت قرمز و تمامی گوشت های مختلف جز مواد غذایی بدون کربوهیدرات هستند.اما دقت کنید که از محصولات فرآوری شده گوشتی مانند سوسیس و کالباس ها دوری کنید زیرا هم چاق کننده و هم سرطان زا هستند.

سبزیجاتی مثل:اسفناج، کرفس، کلم بروکلی، کاهو، قارچ، فلفل ها، تربچه و خیار علاوه بر کاهش وزن باعث سلامتی بیشتر و تقویت پوست نیز می شوند.

و اما چند روش ساده برای جلوگیری از پرخوری:

غذا را کامل میل کنید:

بدن ما،‌غذای کامل را به عنوان مواد غذایی واقعی تشخیص می‌دهد، غذای کامل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به ما در احساس سیر بودن کمک می کند وقتی ما از غذاهای آماده استفاده می‌کنیم، این غذاها دارای مواد شیمیایی هستند در نتیجه بدن ما دچار مشکل شده و همچنان احساس گرسنگی می‌کند چرا که به دنبال مواد مغذی است.

چربی سالم میل کنید:

چربی‌های سالم شامل آووکادو، روغن زیتون، کره بادام زمینی، روغن نارگیل،‌ماهی آزاد، آجیل و دانه‌های روغنی هستند که برای سیری مفید هستند، حتی برخی مواد لبنی مانند ماست پرچرب، پنیر بز برای استفاده در رژیم‌ غذایی روزانه خوب است.

آب:

نوشیدن آب بیشتر شما را پر انرژی‌تر می‌کند، بنابراین شما سریعا به غذا نیاز پیدا نمی‌کنید. توصیه شده هر روز به اندازه نیمی از وزن بدن خود بر حسب اونس، آب بنوشید، اگر شما 140 پوند وزن دارید، شما بید 70 اونس آب بنوشید.

شیرینی:

اگر بیشتر مواقع علاقه زیادی به خوردن شیرینی دارید ممکن است قند خون شما در نوسان باشد ؛ با خوردن شیرینی ، کیک ، شکلات و نان های شیرین فقط این مشکل را بدتر میکنید زیرا قندخون باعث بیشتر شدن اشتهای شما میشود ؛ بالا و پایین شدن میزان قند خون باعث افزایش تولید انسولین می شود که احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را در فرد افزایش می دهد.

ورزش کنید:

اثرات مفید تحرک و فعالیت جسمانی بویژه در سوزاندن چربی و کالری‌های اضافی آن‌قدر روشن و بدیهی به نظر می‌رسد که انگار هیچ نیازی به‌دلیل و مدرک ندارد. همه به نوعی این تجربه را از سر گذرانده‌ یا در اطراف خود دیده‌اند که تحرک به تعرق چربی‌سوز منجر می‌شود.

0 نظر