اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

هر آنچه در مورد کاشت سبیل باید بدانید

هر آنچه در مورد کاشت سبیل باید بدانید

هر آنچه در مورد کاشت سبیل باید بدانید

اغلب مردان، داشتن ریش و سبیل پرپشت را از ویژگی های مهم مردانه می دانند. در حالی کع برخی از آنها موهای صورت خوبی دارند، برخی از آنها به دلایلی از این ویژگی محروم هستند، عواملی مانند عوامل ژنتیکی و ارثی، جراحت های ناشی از جراحی و یا دلایل متعدد دیگر. اگر به دنبال حل این مشکل هستید، کاشت سبیل می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای کاشت سبیل هستند؟

  • مردانی که خواهان داشتن چهره ای طبیعی و سبیل های پرپشت هستند.
  • مردانی که سبیل های آنها به صورت غیریکنواخت می باشد.
  • مردانی که سبیل های آنها کم پشت می باشد.
  • مردانی که به علت حوادث موهای صورت خود را از دست داده اند.
  • مردانی که به علت آلرژی موی خود را از دست داده اند.
  • مردانی که به علت انجام دادن جراحی های زیبایی صورت، موی خود را از دست داده اند.

تعداد عمل های کاشت سبیل در مقایسه با کاشت مو بسیار پایین تر می باشد. علت اصلی این موضوع، عدم آگاهی افراد از وجود چنین عملی می باشد. روند جراحی کاشت سبیل در مقایسه با دیگر جراحی ها پیچیده تر می باشد. از آنجایی که رویش موهای سبیل در هر قسمتی زاویه ای متفاوت دارد، کاشت سبیل نیازمند نیروی حرفه ای متخصص می باشد. این کار نیاز به برنامه ریزی های دقیق پزشک دارد و بایستی مطابق با سلیقه و نیازهای فرد انجام شود. با انجام عمل کاشت سبیل، افرادی که دارای سبیل های کم پشت و نازک هستند، می توانند از سبیل پرپشت و ضخیم برخوردار شوند.

 

کاشت سبیل


روش های کاشت  سبیل

بدون شک جوانی که سبیل ندارد احساس مردانگی نمی کند و اعتماد به نفس ندارد. ضمنا چون کم سن و سال تر به نظر می رسد اطرافیان او را به عنوان یک مرد کامل قبول ندارند. این مساله در روابط اجتماعی وبه ویژه درمرحله انتخاب همسر مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کند.

درمان اصلی کم مویی صورت کاشت موی طبیعی است. کاشت مو در صورت با روش های FUT و FIT انجام می شود. مراحل برداشت و کاشت مو در صورت شبیه کاشت موی سر است .غالبا از موهای پشت سر برای برداشت استفاده می شود. در روش FUT نوارباریکی از پوست پشت سر برداشته می شود و پس از استخراج گرافت ها ، فولیکول های مو یک به یک در پوست صورت کاشته می شود. در روشFIT از همان ابتدا با وسیله ظریفی بنام پانچ موها تک تک از پشت سر خارج می شود و تک تک کاشته می شود. کاشت سبیل با کمک بی حسی موضعی انجام می شود و معمولا 4-5 ساعت طول می کشد.

در کاشت سبیل گرافت های یک تار مویی یا دوتار مویی در پوست صورت کار گذاشته می شود و از گرافت های 3 یا 4 تارمویی استفاده نمی شود تا نتیجه عمل طبیعی باشد. معمولا 2000تا 3000 گرافت لازم است تا پوشش مناسبی در کل صورت ایجاد شود. با این حال بیمارانی که صورت شان کاملا بدون مو است می دانند که با یک جلسه نمی توان تراکم موی کاملا طبیعی ایجاد کرد ولازم است در مرحله دوم لابلای موها را پر کرد

لازم به یادآوری است که موهای کاشته شده پس از چند هفته به طور موقت می ریزد. رشد مجدد موها از ماه سوم شروع شده و به تدریج ظرف 9 ماه کامل می شود.

از آنجا که ضخامت موهای کاشته شده در صورت و زاویه رویش آنها صد درصد با موهای طبیعی مطابقت نمی کند بهتر است موهای صورت کوتاه نگه داشته شوند. تجربه نشان می دهد که اغلب بیماران تنها با پدیدار شدن نقاط سیاه در صورت که همان موهای ریش و سبیل هستند و باعث زبری پوست می شوند احساس رضایت می کنند و به دنبال تراکم یا پرپشتی خیلی زیاد نیستند.

کاشت ریش و سبیل عارضه خاصی ندارد.ممکن است چند هفته جوش صورت ایجاد شود که با درمان آنتی بیوتیکی بهبود می یابد.

نکته بسیار مهم آن است که کاشت ریش و سبیل فقط و فقط توسط متخصص پوست و مو باسابقه کاری زیاد انجام شود. چون ناحیه صورت در دید مستقیم قرار دارد و کیفیت عمل بسیار مهم است

کاشت سبیل


چگونه برای عمل کاشت سبیل آماده شویم؟

قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل کاشت سبیل، یک یا چند ملاقات با پزشکتان داشته باشید.پزشک شما همه آنچه را که باید در مورد کاشت سبیل بدانید، برایتان توضیح خواهد داد و هر گونه شک و تردید را برطرف خواهد ساخت. همچنین یک معاینه فیزیکی انجام داده و سابقه پزشکی شما را بررسی خواهد کرد.

از خوردن الکل بپرهیزید. به مدت چند روز قبل از عمل، از مصرف الکل بپرهیزید. اگر مقدار زیادی سم در بدن شما وجود داشته باشد، ممکن است بیهوشی در شما اثر نکند و نیاز به دوز بالاتری از بیهوشی داشته باشید که توصیه نمی شود. یا حالت بدتر اینکه ممکن است تأثیر آن در طول عمل به خودی خود کاهش یابد. علاوه بر این، مصرف الکل ممکن است سبب رقیق شدن خون بشود.

انجام تمرینات ورزشی مرتبط. تمرینات ورزشی مربوط به صورت که توسط پزشکتان توصیه شده است، شروع کنید.

موهایتان را نتراشید. از کوتاه کردن و یا تراشیدن موها، به ویژه موهای پشت سر بپرهیزید. چرا که منطقه ای ایده آل برای برداشت مو می باشد و موهای آن متناسب با موهای روی صورت، به ویژه موهای سبیل است. بنابراین، اجازه دهید که این موها رشد کنند.

از سیگارکشیدن بپرهیزید. نیکوتین اثرات مضری روی پوست شما دارد. علاوه بر این، سیگار کشیدن می تواند منجر به کند شدن روند درمان بشود. بنابراین، برای کسب نتیجه بهتر، حداقل به مدت یک هفته قبل از کاشت، از کشیدن سیگار بپرهیزید.

ویتامین C مصرف کنید. ویتامین C به تسریع روند درمان و بهبود زخم ها کمک می کند. سعی کنید میزان زیادی ویتامین C قبل از انجام عمل کاشت، مصرف کنید. میوه هایی مثل نارنگی، کیوی، توت فرنگی و ... سرشار از ویتامین C هستند. همچنین می توانید با مشورت با پزشکتان از مکمل ها و کپسول های ویتامین C استفاده کنید.

اجتناب از رقیق کننده های خون. اگر داروهای شما شامل آسپیرین و یا هر یک از رقیق کننده های خون می باشد، یکی از حیاتی ترین اقدامات، اجتناب از مصرف آنهاست. برخی از ویتامین ها و داروها، خاصیت رقیق کنندگی دارند. با پزشکتان صحبت کنبد و مصرف این داروها را به طور موقت، متوقف کنید. پس از مشاوره با پزشک، ممکن است جایگزین های مناسبی پیدا کنید.

انجام آزمایش های پزشکی. اگر چه این عمل جراحی، ساده می باشد، ممکن است از شما خواسته شود تا چند آزکایش انجام دهید. این کار بسیار رایج بوده و پیش نیاز هر گونه عمل جراحی است. پزشکتان را در جریان داروهایی که مصرف می کنید، قرار دهید، زیرا ممکن است به علت برخی عوارض جانبی احتمالی از شما بخواهد تا برای مدتی از مصرف آنها بپرهیزید.

حساسیت های خود را بشناسید. آنچه را که در شما ایجاد حساسیت می کند، بشناسید و سعی کنید تا جایی که می توانید از مصرف آن بپرهیزید. در برابر عفونت ها از خودتان محافظت کنید، چرا که اگر توسعه یابند، می توانند عوارض زیادی را ایجاد کنند. در صورت ایجاد عفونت یا حساسیت، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم تاریخ انجام جراحی را به تعویق بیندازید.


بعد از کاشت سبیل، چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

سرتان را در موقعیت بالاتر قرار بدهید. بعد از عمل کاشت مو، سرتان را در موقعیت بالاتری قرار بدهید. این کار باعث کاهش تورم می شود. پس از جراحی، در ناحیه عمل، شاهد تورم خواهید بود که بسیار طبیعی بوده و در واقع دفاع طبیعی بدن به یک محرک خارجی است. این تورم در عرض چند روز از بین خواهد رفت.

از فعالیت های شدید به مدت چند روز یا یک هفته بپرهیزید. فعالیت شدید فیزیکی می تواند به گرافت های کاشته شده آسیب رسانده و عمل را بی ثمر سازد. شما می توانید فعالیت های روزمره خود را یک هفته بعد از عمل دوباره از سر بگیرید، اما باید قبل از آن کاملاً استراحت کنید.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید. حداقل به مدت دو هفته بعد از عمل، در معرض نور خورشید قرار نگیرید، چرا که سبب تضعیف فولیکول های مو شده و حتی ممکن است منجر به شکست عمل کاشت شود.

از تراشیدن و شستن صورت بپرهیزید. حداقل به مدت یک هفته پس از کاشت سبیل، از تراشیدن موها بپرهیزید. همچنین، از تماس با آب خودداری کنید و اجازه ندهید ناحیه کاشت مو، حداقل یک هفته بعد از عمل، مرطوب شود. اینها مواردی هستند که بایستی مراقب آنها باشید.

کاشت سبیل


مزایای کاشت سبیل

اینکه عمل کاشت ریش را انجام بدهید یا نه، یک انتخاب شخصی است. اگر به خوبی و با دقت به آن فکر کنید، خواهید دریافت که کاشت سبیل، مفید خواهد بود. در ایجا، برخی از مزایای کاشت سبیل را مطرح خواهیم کرد.

عملی کم تهاجمی می باشد. عمل کاشت سبیل یکی از عمل های کم تهاجمی است. هیچ گونه جراحت و یا بخیه ای در این عمل وجود ندارد.

بدون بخیه و جای زخم. از آنجایی که این عمل به کمک سوزن های ریزی انجام می شود، هیچ گونه بخیه و یا جای زخمی وجود ندارد. با وجود اینکه در اکثر جراحی ها، رهایی از زخم های جراحی، سخت می باشد، در این عمل، هیچ گونه زخم و جراحتی وجود ندارد. بنابراین، نگران زخم هایی که روی صورتتان ظاهر بدی را ایجاد خواهند کرد، نباشید.

دردهای خفیف بعد از عمل. معمولاً، همه بیماران میزانی از درد را پس از هر عمل جراحی تجربه می کنند. اما در مورد عمل کاشت سبیل، میزان درد حداقل می باشد. این عمل تحت بیهوشی موضعی انجام می شود. پس از اینکه اثر بیهوشی از بین رفت، بیمار ممکن است میزان کمی از درد را حس کند که به سرعت از بین خواهد رفت.

زمان ریکاوری کوتاه. این جراحی نهایتاً دو تا سه ساعت طول خواهد کشید و دوره ریکاوری آن بسیار کوتاه است.

سبیل ضخیم طبیعی. مهم ترین مزیت عمل کاشت سبیل، رهایی از سبیل کم پشت و پراکنده می باشد. در عرض چند ماه و با مراقبت های مناسب، سبیل پرپشت و ضخیم با ظاهری طبیعی خواهید داشت.


عوارض کاشت سبیل

کلیه عمل های جراحی عوارض جانبی دارند. عوارض جانبی کاشت سبیل از قرار زیر است:

  • خونریزی
  • عفونت
  • بی حسی یا سفتی ( موقتی)
  • درد
  •  ورم پیشانی و یا صورت
  • ایجاد جای زخم در ناحیه اهدا کننده یا دریافت کننده
  • رشد نامناسب موهای پیوندی
  • ظاهر غیرطبیعی موی پیوندی

اکثر این عوارض موقتی بوده و پس از دوره کوتاهی از بین می روند..

 

5 نظر

داود

سلام من لب شکری هستم لبم عمل کردم سبیل پرپشتی هم دارم اماجای عمل لبم خالیه که خیلی اذیتم میکنه میخوام بدونم چن روز طول میکیشه کاشت انجام بشه و چقدر هزینه داره

3 فروردین 1399

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. متاسفانه کاشت مو روی بخیه جواب نمیده

9 فروردین 1399
سعید بهمه ای

سلام،با توجه به توضیحات ینی هیچوقت نمیتونیم بذاریم سیبیلمون بلند باشه؟خب معمولا میکارن که بتونن سیبیل بلند بذارن‌...و اینکه با توجه به برداشت مو از پشت سر،پشت سر خاای نمیشه؟یا نیاز به تراشیدن مو نیست؟؟؟

2 خرداد 1399

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. افرادی که خودشون سیبیبل دارن نمیتونن کاشت انجام بدن، چون تار موهای کاشته شده با بقیه تارموها متفاوت خواهد بود. برای برداشت موها باید پشت سر تراشیده بشه و موهایی که برداشت میشه، دیگه در نمیاد.

10 خرداد 1399
جواد

سلام و عرض ادب و احترام، من میخوام همزمان کاشت مو و ریش و سیبل انجام بدم، امکانش وجود داره که بتونم همزمان این کار رو انجام بدم

10 مرداد 1400

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. با توجه به اینکه بانک موی هر فرد محدوده، امکان کاشت موی سر و ریش و سبیل وجود نداره

19 مرداد 1400
سلام

سلام از ناحیه ی پشت سر که از انجا مو برداشت میشه دیگه مو در نمیاد

22 مرداد 1400

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. خیر، جای موهای برداشته شده مویی در نمیاد و پشت سر کم پشت تر میشه..

26 مرداد 1400
مهدی سالاری

سبیلم کم پشت چه راحلی داری

27 مهر 1401

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. اگر زیر 30 سال هستید، باید صبر کنید تا ببینید وضعیت بالای 30 سال به چه صورتی خواهد بود...

23 آبان 1401