اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

با کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ آشنا شوید

با کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ آشنا شوید

با کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ آشنا شوید

میکرونیدلینگ یا همان درمان القایی کلاژن، شامل استفاده از سوزن های ظریف برای ایجاد صدها زخم کوچک و نامرئی در لایه بالایی پوست است. اگر چه ممکن است جذاب به نظر نرسد، اما این روش درمانی کم تهاجمی - چه در داخل مطب توسط یک متخصص زیبایی آموزش دیده، متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود و چه در خانه با استفاده از غلتک درما (یک غلتک دستی که با سوزن های ریزی پوشانده شده است) - می تواند بسیار موثر باشد. در ادامه، به کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ خواهیم پرداخت.

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ

چین و چروک های ریز و عمیق را کاهش می دهد.

یکی از مهمترین مزایای میکرونیدلینگ، توانایی آن در تحریک رشد کلاژن و الاستین است که کلید ایجاد پوستی جدید و جوان است. به دلیل توانایی آن در ایجاد سلول های پوستی جدید، متخصصان پوست دریافتند که چند جلسه به طور قابل توجهی باعث کاهش خطوط ریز، پنجه کلاغی و چین و چروک های عمیق پیشانی می شود. یکی از پزشکان متخصص در این زمینه، می گوید: "این یکی از دلایلی است که من میکرونیدلینگ را دوست دارم - زیرا قادر است از مکانیسم های طبیعی بهبودی خود بدن استفاده کند، بنابراین نتایج بسیار طبیعی است." برای درمان چین و چروک باید از سوزنی استفاده کرد که از 1.5 میلی متر بیشتر نباشد. 

میکرونیدلینگ چین و چروک های ریز و عمیق را کاهش می دهد


جای زخم ها را برطرف می کند.

در مطالعه ای در مورد اثرات میکرونیدلینگ گفته شده است، نزدیک به 100 درصد از شرکت کنندگان که مشکل جای جوش و آکنه داشتند، از بهبود قابل توجهی در دیده شدن جای زخم های خود خبر دادند. با استفاده از میکرونیدلینگ در خانه، غلتک دستی 1.5 میلی متری به اندازه کافی بلند است که می تواند ظاهر زخم های آکنه را بهبود بخشد. با این حال، برای زخم های شدید آکنه، ممکن است به سوزن های بلندتر برای نتیجه بهتر نیاز داشته باشید.

دستگاه های میکرونیدلینگ حرفه ای (که در مطب متخصص پوست یا صورت استفاده می شوند) می توانند تا 3 میلی متر باشند که جای زخم های عمیق آکنه را که در زیر سطح پوست ایجاد می شوند، درمان می کنند. ممکن است این سوال پیش بیاید که میکرونیدلینگ در مقایسه با لیزرهای فرکشنال برای کاهش جای زخم های آکنه چقدر موثر است؟ تحقیقات انجام شده در ژورنال Dermatologic Surgery در سال 2016 نشان داد که هر دو روش درمانی موثر هستند، اما میکرونیدلینگ قابل تحمل تر بوده و عوارض جانبی کمتر و زمان استراحت کوتاه تری دارد.

میکرونیدلینگ جای اسکارها را از بین می برد


آسیب های ناشی از خورشید و پیگمنتیشن را کاهش می دهد.

بدون شک کلاژن بهترین راه برای بهبود ظاهر پوست است و این فراتر از کاهش چین و چروک است. تحریک رشد کلاژن با استفاده از میکرونیدلینگ می تواند آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست، از جمله هایپرپیگمنتیشن که ناشی از ملاسما می باشد را از بین ببرد. مطالعه ای در Brazilian Annals of Dermatology نشان داد که میکرونیدلینگ نوعی درمان امیدوار کننده برای رنگدانه های لکه دار و قهوه ای صورت است. برای بهبود رنگدانه های اضافی پوست آسیب دیده از آفتاب، سوزن های درمارولر باید از 1.0 میلی متر تا 1.5 میلی متر طول داشته باشند.

میکرونیلینگ آسیب های ناشی از خورشید و پیگمنتیشن را از بین می برد


به علائم ناشی از پیری پوست کمک می کند.

میکرونیدلینگ علاوه بر توانایی صاف و اصلاح پوست آسیب دیده، می تواند باعث سفت شدن پوست شل در مردان و زنان مسن نیز شود. (به یاد داشته باشید: هرچه سن شما بالاتر باشد، به طور طبیعی کلاژن کمتری تولید می شود.) مطالعه ای در مجله بین المللی پوست نشان داد که میکرونیدلینگ راهی جدید برای دستیابی به "جوان سازی پوست، سفت شدن و بازسازی اسکار" است و به گفته محققان، "یک درمان ساده و موثر برای علائم پیری پوست" با حداقل عوارض جانبی و زمان خرابی پوست می باشد.

میکرونیدلینگ به علائم ناشی از پیری پوست کمک می کند


میکرونیدلینگ منافذ پوست را کوچک می کند.

ممکن است این تصور پیش بیاید که سوزن های میکرونیدلینگ، منجر به بزرگ شدن منافذ پوست می شوند، اما بالعکس، یکی از کاربردهای میرکونیدلینگ، کوچک کردن منافذ پوست می باشد. میکرونیدلینگ کلاژن موجود در منافذ و اطراف آن را تحریک می کند که موجب سفت شدن و کوچک شدن منافذ می شود. به یقین، همه تمایل دارند که منافذ پوستشان کوچک تر شود.

میکرونیدلینگ منافذ پوست را کوچک می کند.


میکرونیدلینگ منجر به عملکرد بهتر محصولات مراقبت از پوست می شود.

آیا می دانید فقط 4 تا 8 درصد از سرم های گران قیمتی که روی صورت خود استفاده می کنید، به پوست شما نفوذ می کند؟ یکی دیگر از مزایای میکرونیدلینگ این است که جذب محصول را بهبود می بخشد. یک مطالعه در مجله علوم دارویی اروپا نشان داد که این روش درمانی می تواند به داروهای موضعی کمک کند تا به طور موثرتری به پوست نفوذ کنند و به شما این امکان را می دهد که از هر محصولی سود بیشتری ببرید. این منطقی است با توجه به اینکه میکرونیدلینگ هزاران سوراخ نامرئی در پوست شما ایجاد می کند که آماده جذب محصولات به روشی است که منافذ بسته از پس آن بر نمی آید. به گفته یکی از متخصصان این زمینه: "سوراخ های کوچک در واقع مانند کانال های کوچکی عمل می کنند و به محصولات مراقبتی اجازه می دهند، نفوذ بهتری داشته و کارایی بیشتری داشته باشند."

میکرونیدلینگ منجر به عملکرد بهتر محصولات مراقبت از پوست می شود.


میکرونیدلینگ را می توان در سرتاسر بدن انجام داد.

یکی دیگر از مزایای میکرونیدلینگ این است که این روش درمانی فقط مختص صورت نیست. این روش در هر ناحیه ای از پوست که باید ترمیم شود، انجام می شود. از جمله مناطقی که علائم کشیدگی یا جوش های آکنه دارند، مانند پاها، سینه، پشت و ... . به گفته متخصصان این حوزه، چهار تا شش جلسه می تواند در این مناطق تغییری ایجاد کند.

میکرونیدلینگ در تمامی نقاط بدن قابل استفاده می باشد


جمع بندی

همانطور که ملاحظه نمودید، میکرونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست و رفع برخی مشکلات پوستی است که کمترین عارضه را به دنبال دارد. رفع چین و چروک ها و علائم پیری، مشکلات پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، کوچک کردن منافذ پوست، رفع جای جوش و زخم و پاره ای دیگر از موارد، از کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ می باشد که پوستی سالم و شاداب را برایتان به ارمغان می آورد.

0 نظر