اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم روشی است که با استفاده از فناوری پیشرفته لیزر، لایه های خارجی پوست را از بین می برد و سلول های پوستی تازه را که در لایه زیرین پوست قرار دارند، آشکار می سازد. این روش می تواند برای کمک به صافی بافت پوست و ایجاد رنگ پوست یکنواخت موثر باشد. لیزر اربیوم علاوه بر از بین بردن لایه های خارجی پوست، تولید کلاژن و الاستین را نیز تحریک می کند که منجر به جوانسازی پوست می شود. این روش مانند لایه برداری شیمیایی یا درم ابریژن است که برای کاهش ظهور خطوط ریز، چین و چروک، هایپو یا hyperpigmentation و زخم استفاده می شود. ترکیبی یا توالی از لیزر درمانی ممکن است برای ارائه نتایج مطلوب در طول چندین بار مراجعه انجام شود.

در حالی که لیزرهای زیادی برای بهبود ظاهر پوست در دسترس است، لیزرهای اربیوم اغلب برای دقت آنها مورد اعتماد قرار می گیرند. به دلیل وجود کنترل بیشتر عمق در اکثر سیستم های درمانی لیزر اربیوم، مناطق کوچکتری را می توان هدف قرار داد و این لیزرها را می توان با خیال راحت در مناطق حساس مانند صورت، گردن، دست ها یا سینه استفاده کرد. به دلیل دقت درمان، متخصص پوست قادر است مشکلات پس از درمان و زمان بهبودی را در مقایسه با درمان های لیزر CO2 و سایر گزینه های جوانسازی پوست با لیزر به حداقل برساند.

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم


چه کسی کاندیدای مناسب برای جوانسازی پوست با لیزر اربیوم است؟

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم اغلب برای چین و چروک های سطحی پوست با عمق متوسط در اطراف دهان و چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد. فناوری دقیق این لیزر امکان استفاده از آن را برای صورت، دست ها، گردن و سینه میسر ساخته است. اگر چه این روش اغلب برای رفع خطوط و چین و چروک های ریز توصیه می شود، اما ممکن است برای رفع مشکلات مربوط به بافت و رنگ پوست و همچنین مواردی مانند جای جوش، زخم های ناشی از جراحی، لکه های تیره و سایر نواقص مورد استفاده قرار گیرد. در اغلب موارد، بیماران این روش را به علت سطح بالای دقت آن انتخاب می کنند، بنابراین به دنبال درمان یک منطقه کوچک هستند.

همانند دیگر روش های لیزر، فناوری لیزر اربیوم روی پوست های روشن تر عملکرد بهتری نشان می دهد. البته دقت پیشرفته لیزر اربیوم به این معنی است که افراد با پوست های تیره هم می توانند کاندیدای استفاده از لیزر اربیوم باشند. با این حال، قبل از انجام این روش باید وقت بگذارند و با متخصص پوست در مورد عوارض جانبی احتمالی آن صحبت کنند تا اطمینان حاصل کنند روش مناسبی برای آنها است.

برخی از عواملی که نشان می دهند لیزر اربیوم روش مناسبی برای بیمار نیست:

  • داشتن سابقه تبخال یا تاول
  • مصرف داروی ایزوترتینوئین برای آکنه
  • التیام یا زخم در گذشته
  • مصرف آسپیرین یا داروهای رقیق کننده خون قبل از درمان
  • نگرانی های مزمن سلامتی مانند دیابت، لوپوس و سایر شرایطی که بر سیستم ایمنی بدن و توانایی بهبودی آن تأثیر می گذارند
  • سیگار کشیدن یا استعمال دخانیات

شرایط کاندیدای لیزر اربیوم


عملکرد جوانسازی پوست با لیزر اربیوم به چه صورت است؟

از آنجایی که لیزرهای اربیوم به لایه های عمیق تری از پوست نفوذ می کنند، ممکن است تا حدی دردناک باشند. به همین دلیل، متخصص پوست شما قبل از درمان از بی حس کننده موضعی استفاده می نماید تا ناحیه مورد نظر را بی حس کند. سپس لیزر اربیوم را در عمق خاصی از پوست برای رفع مشکلات شما اعمال می نماید. لیزرهای اربیوم با آب موجود در بدن فعل و انفعال انجام می دهند تا به سلول های پوست آسیب برسانند.

این جامپ استارت باعث شروع روند بهبودی شده و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد و تولید سلول های پوستی جدید را تحریک می نماید. پس از درمان، ممکن است از بانداژ یا پانسمان جهت اطمینان از بهبودی و کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شود. برای دستیابی به بهترین نتیجه، تمامی دستورالعمل های مرتبط با مراقبت های پس از لیزر را دنبال کنید.

چگونگی انجام لیزر اربیوم

 


عوارض جانبی لیزر اربیوم چیست؟

متداول ترین عوارض جانبی لیزر اربیوم، تورم خفیف و برخی ناراحتی ها در روزهای اول پس از انجام لیزر است. برخی بیماران قرمزی را تجربه می کنند که می تواند در تمام مراحل بهبودی ادامه یابد. بسته به فرد، ممکن است فرآیند بهبودی یک تا دو هفته طول بکشد. با شروع بهبود پوست، ممکن است علائمی مانند پوسته پوسته شدن پوست، مانند آنچه پس از آفتاب سوختگی شدید تجربه می کنید را ببینید. مراقب باشید از دست زدن یا خراشیدن این ناحیه خودداری کنید، زیرا ممکن است ناخواسته به پوست آسیب برسانید و منجر به ایجاد زخم و عفونت شوید. اجازه دهید پوست به طور طبیعی ریخته شود و به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید تا به روند بهبودی کمک نمایید.

مطمئن شوید تمامی دستورالعمل های متخصص پوست را که شامل پاک کننده های ویژه صورت، استفاده از مواد آرایشی، رفتن به استخر یا بدنسازی را برای اطمنیان از بهبود سریع و راحت دنبال کنید. از همه مهم تر، پوست به نور خورشید حساس است، بنابراین اگر لازم است خارج از خانه باشید، باید زمان کمتری را در فضای باز بگذرانید و مرتب ضدآفتاب بزنید.

برخی از بیماران پس از قرار گرفتن مجدد در معرض لیزر اربیوم دچار عفونت می شوند، بنابراین برای کسانی که مستعد عفونت های پوستی هستند، ممکن است جهت کاهش این خطر، قرص ها یا کرم های آنتی بیوتیک تجویز شود. در موارد نادر، بیماران ممکن است دچار سوختگی، زخم، هایپر یا هایپرپیگمنتیشن شوند. این شرایط می تواند جدی باشد و در صورت لزوم باید با متخصص پوست مشورت کنید تا مراقبت های لازم را دریافت نمایید.


جوانسازی پوست با لیزر اربیوم چقدر زمان می برد؟

پس از درمان، دو تا سه هفته طول می کشد تا بیماران کاملاً بهبود یابند و نتایج آشکار رویه بهبودی را مشاهده نمایند. بسته به عمق درمان، ممکن است قرمزی پوست به مدت دو تا سه ماه ادامه داشته باشد. اغلب افراد برای دستیابی به نتیجه مطلوب، نیاز به بیش از یک بار درمان لیزر اربیوم دارند و این موضوع بستگی به نظر متخصص پوست دارد. هنگامی که بیمار به نتیجه دلخواه رسید، ممکن است برای حفظ این نتایج درمان های جانبی لازم باشد.

به هر حال، برای افرادی که برای مقابله با علائم پیری یا به طور کلی بهبود ظاهری پوست خود، لیزر مجدد اربیوم را انتخاب می کنند، برای حفظ نتایج، جلسات منطم درمان ضروری است. لیزرها بر خلاف دیگر روش های جوانسازی، عمیق تر به پوست نفوذ کرده و نتایج، طولانی مدت تر هستند. به احتمال زیاد متخصص پوست شما قبل از توصیه به تکرار انجام لیزر، پاسخ بدن شما را کنترل می نماید، اما بسته به فرد، درمان مجدد معمولاً یک یا دو بار در سال برنامه ریزی می شود.


تصاویر قبل و بعد جوانسازی پوست با لیزر اربیوم

قبل و بعد لیزر اربیوم 1

 

قبل و بعد لیزر اربیوم 2

 

قبل و بعد لیزر اربیوم


جمع بندی

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم، یک روش درمانی دقیق و موثر است که می تواند خطوط ریز و چین و چروک ها را از بین برده و پوستی جوان و شاداب را برایتان به ارمغان بیاورد. این روش با تحریک ساخت کلاژن و الاستین منجر به رفع مشکلات پوستی می شود و معمولاً نتیج طولانی مدتی را به دنبال دارد.

0 نظر