اطلاعیه : کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی دی هیچ شعبه ای در هیچ شهر یا استانی در ایران ندارد و تنها شعبه این مرکز در شهر شیراز می باشد .
به کلینیک تخصصی کاشت مو و زیبایی دی خوش آمدید
blog detail header image

کاشت مو و آشنایی با انواع روش ترمیم و کاشت مو

کاشت مو و آشنایی با انواع روش ترمیم و کاشت مو

کاشت مو و آشنایی با انواع روش ترمیم و کاشت مو

پیوند و کاشت مو چیست؟

درحال حاضر تنها راه درمان و ترمیم موهای ازدست رفته استفاده از پیوند موی طبیعی است که این پیوند در نواحی مختلف ازجمله (سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه، نواحی اسکار) قابل انجام است. کاشت موی سر اولین بار درسال 1939 توسط پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda مطرح و سپس درسال 1959توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی گردید. درسالهایی که گذشت تجارب و روش های متعددی مورد آزمایش قرارگرفت و در نهایت امروزه با بهره گیری از تکنولوژی جدید از دسته های کوچکترمو موسوم به میکروگرافت ( micrograft)  استفاده می شود که سبب نتایج رضایت بخش وظاهری طبیعی شده است و امری که تا چندی پیش حتی تصورش هم دشوار بود امروزه تبدیل به یکی ازاعمال جراحی سرپایی و بسیار سبک شده است که برپایه برداشت سالم ریشه های موی شخص و کاشت موها در نقاط مورد نظر استوار می باشد.

اصطلاحات جراحی کاشت مو کاشت موی طبیعی، پيوند مو و پيوند موی طبيعی همگي يك معني مي دهند. اصطلاح ترميم مو نيز گاهي مترادف با اصطلاحات مذكور بكار مي رود ولي در كشور ما ترميم مو بيشتر به استفاده از موهای مصنوعي و كلاه گيس اطلاق مي شود.

در سال 1959 یک درماتولوژیست امریکایی اولین ترمیم مو به وسیله پانچ را در ریزش مردانه انجام داد و از این زمان به بعد جراحی های پیوند مو برای ترمیم طاسی مردانه مطرح شد و اورینتریچ بعنوان پدر پیوند مو ملقب شد.


شرایط کاندیدای کاشت مو

روش های کاشت مو,پیوند مو,پیوند و کاشت مو

کسانی که در پشت سر تراکم بالای مو دارند کاندید مناسب برای کاشت مو می باشند

  • سن مناسب کاشت موی سر

 اغلب آقایان 18 تا 25 ساله کاندید مناسبی برای کاشت مو نمی باشند بجز موارد خاص با نظر پزشک، زیرا با بررسی میزان ریزش موی فعلی آنها پیش بینی توسعه یافتن طاسی در آینده امکان پذیر نمی باشد. بهترین زمان کاشت مو موقعی است که ریزش موی فرد متوقف شده باشد.

  • وضعیت سلامت افراد برای جراحی کاشت مو

 برای کاشت مو به منظور بررسی وضعیت سلامت فرد گرفتن شرح حال کامل و انجام آزمایشات لازم ضروری می‌باشد.

  • بانک مو 

کسانی کاندید بهتری برای کاشت موی سر هستند که در ناحیه پشت سرشان تراکم بالایی از فولیکولهای مو داشته باشند. تراکم به معنی تعداد موها در واحد سطح می باشد. البته به کمک متدهای نوین، برای افرادی که تراکم موی کمتری دارند نیز کاشت مو قابل انجام است و نتایج رضایت بخشی خواهد داشت.

  • تاثیر میزان شلی پوست سر بر پیوند و کاشت مو

 میزان شلی پوست مشخص می کند تا چه میزان از پوست پشت سر می توان برداشت تا با حداقل کشش بتوان بخیه زد و احتمال جای بخیه کاهش یابد. البته این موضوع تنها در روش کاشت مو fut حائز اهمیت است و در مورد بیمارانی که پوست سرشان به اندازه کافی شل نیست میتوان مشکل را با استفاده از جراحی کاشت مو به روش fit حل نمود.


مراحل کاشت مو چگونه است؟

عوارض کاشت مو,کاشت موی طبیعی,مراحل کاشت مو

کاشت موی سر  یک عمل سرپایی است

 
کاشت مو به صورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی حسی موضعی بوده و شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچگونه دردی حاصل از موهای که روی سرش کاشته می شود را حس نمی کند. پس از اتمام یک جلسه کاشت مو ( که حدود 3-8 ساعت طول می کشد) به مدت یک روز پانسمان مناسبی روی سر گذاشته میشود و بیمار فردای آن روز جهت تعویض پانسمان و ویزیت جراح و شستشوی سر مراجعه می کند. در روز دوم بعد از عمل می تواند به حمام برود. اما دلمه هایی در محل کاشت مو ایجاد شده که نباید دستکاری شود و این دلمه ها تا روز پانزدهم از بین می روند. موهای کاشته شده به مدت 2 هفته رشد می کنند که این اتفاق نشان دهنده گرفتن پیوندهاست و موفقیت آمیز بودن جراحی کاشت مو میباشد.

 

اما درصد زیادی از موهای کاشته شده از هفته سوم شروع به ریزش کرده ولی ریشه موها زنده می ماند و موهای جدید از ماه دوم به بعد ظاهر می شوند که در ابتدا این موها نازک و کرکی شکل بوده و به مرور ضخیم می شوند. در اغلب افراد همراه با ریزش موهای کاشته شده تعدادی از موهای قبلی بیمار در اطراف محل کاشت مو نیز وارد فاز استراحت شده و ریزش پیدا می کنند و محل کاشت مو برای مدتی (شاید تا حدود 4 ماه) کم پشت تر از سابق دیده می شود، این حالت شوک نامیده شده و موقتی است و با بیرون آمدن موها از حالت استراحت و رشد موهای کاشته شده تراکم مورد انتظار ایجاد می شود. موهای کاشته شده در 6 ماه اول نازک، کرکی و کم تراکم ظاهر می شوند و از ماه ششم به بعد موها پر پشت تر شده و تا 12 ماه کامل می شوند.


روش های کاشت مو 


1- کاشت مو به روش FUT

پيوند موی طبيعی,ترمیم مو,عمل کاشت مو

کاشت مو  به روش fut نوع برداشت مو از پشت سر را بیان می کند

 

در طول روش کاشت مو fut، میزان کمی مو از ناحیه اهدا کننده ( معمولا در پشت سر ) جدا شده و تحت بزرگنمایی میکروسکوپ، گرافت هایی ایجاد می شود که این گروه بندی های طبیعی را بدون تغییر نگه می دارند. سپس گرافت ها در برش های ریز ناحیه ریزش مو در توزیعی که شبیه رشد موی طبیعی فرد است، قرار داده می شوند. این روش به چهار مرحله اصلی تقسیم می شود: برداشت مو از ناحیه اهدا کننده، آماده سازی گرافت، ایجاد ناحیه دریافت کننده و قرار دادن گرافت.

مراحل کاشت مو FUT

مرحله اول. برداشت مو از ناحیه اهدا کننده:

اولین مرحله روش کاشت مو fut برداشت نوار اهدا کننده از محل دریافت کننده به شکلی است که کمترین آسیب به موهای اهدا کننده وارد شود و کمترین جای زخم در ناحیه اهدا کننده پس از بخیه زدن بافت ایجاد شود. کاشت مو به روش fut به محدود شدن ایجاد جای زخم در ناحیه اهدا کننده کمک می کند، زیرا به مو این امکان را می دهد تا از جای زخم رشد کند و نمایان بودن را به حداقل برساند.
مرحله دوم. آماده سازی گرافتها:

برای تبدیل بافت اهدا کننده در زیر میکروسکوپ به بخش های ریزی که تنها یک تا دو مو پهنا دارند به مهارت و کارایی زیادی نیاز است. در هنگامی که این کار به درستی صورت بگیرد، هیچ آسیب یا برش عرضی ای اتفاق نمی افتد. سپس این بخش های کوچک به گرافت های واحد فولیکولی 1 تا 4 تار مویی برش داده می شوند. این برش باعث می شود که کمترین گرافت احتمالی ایجاد شود که این امکان را برای ما فراهم می کند تا از کوچکترین برش احتمالی استفاده کنیم. این کار به نوبه خود به معنای آسیب کمتر و بقای بهتر گرافت است.
مرحله سوم. ایجاد نواحی دریافت کننده: 

در حین آماده شدن گرافت ها، جراح نواحی دریافت کننده را ایجاد می کند. این مساله به این معناست که جراح باید بتواند هزاران برش کوچک را به شکلی ایجاد کند که بقای بیشینه گرافت ها و کمترین آسیب به موهای از پیش موجود را تضمین کند.
مرحله چهارم. قرار دادن گرافت ها:

در این مرحله از کاشت مو به مهارت فنی، تجربه، تبحر، آرام ترین تماس و تمرکز بر جهت نیاز دارد تا تضمین کند که هر گرافت با کمترین آسیب قرار داده می شود و رشد موی مطلوبی بدست می آید.


2- کاشت مو به روش FIT:

جراحی کاشت مو,روش های کاشت مو,پیوند مو

کاشت مو به روش fit خط بخیه در پشت سر وجود ندارد

 

در طول روش کاشت موی FIT یا FUE، واحدهای فولیکولی مجزا ( گروه های موی یک، دو، سه و چهار تار مویی که به صورت طبیعی در پوست سر رشد می کنند) با استفاده از یک پانچ بسیار ریز یکی یکی برداشت می شوند. اندازه این پانچ بین 0.7 تا 1 میلی متر است. عموما موی ناحیه اهدا کننده مو کوتاه می شود تا پزشک بتواند پوست سر بیمار را مشاهده کند. واحدهای فولیکولی (که گرافت نام دارند) از نواحی مقاوم در برابر طاسی در کناره ها و پشت سر (که به آنها نواحی اهدا کننده گفته می شود) با استفاده از یک فرآیند چند مرحله ای گرفته می شوند. در ابتدا یک پانچ کوچک و تیز پوست دور یک واحد فولیکولی خط می اندازد. سپس یک پانچ کوچک و کند که عموما بین 0.7 تا 1 میلی متر اندازه دارد، برای فرو رفتن در بافت نرم دور واحد فولیکولی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که جهت و زاویه واحد فولیکولی زیر پوست را نمی توان مشاهده کرد و اغلب با جهت مو در سطح تفاوت دارد، استفاده از پانچ تیز در زیر سطح پوست ممکن است باعث جدا شدن یا برش عرضی واحد فولیکوبی شود. در حالی که پانچ کند دور واحد فولیکولی را پوشش می دهد و در حین حال آن را از بافت های نرم مجاور جدا می کند. این فرآیند عموما “برش کند” نامیده می شود.


وقتی واحد فولیکولی از بافت های مجاور جدا شود، می توان آن را اغلب با انبرکی که موی بالای سطح پوست را می گیرد، استخراج کرد. هر گرافت واحد فولیکولی باید با دقت در نواحی دریافت کننده (نواحی مورد نظر برای کاشت موی طبیعی) کوچکی که پزشک در نواحی طاس یا کم پشت پوست سر ایجاد کرده، قرار داده شوند. بسته به ترجیح پزشک، واحدهای فولیکولی به دو صورت در ناحیه دریافت کننده قرار داده می شوند یا فورا پس از برداشت هر گرافت در نواحی دریافت کننده از پیش ایجاد شده قرار می گیرد یا پس از اتمام فرآیند استخراج واحدهای فولیکولی این کار صورت می گیرد. گرافت های برداشت شده که فورا کاشت نشوند، به دقت در یک محلول حاوی سالین نگهداری می شوند. از محلول های نگهداری بافت دیگر می توان به بافر، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها یا پلاسمای غنی از پلاکت حاوی فاکتورهای رشد و ویژگی های بهبود زخم اشاره کرد. محلول های نگهدارنده مانع از خشک و کم آب شدن واحدهای فولیکولیی می شود که فورا در نواحی دریافت کننده پوست سر کاشت نمی شوند.


مزایای کاشت مو به روش FIT:

پیوند و کاشت مو,عوارض کاشت مو,کاشت موی طبیعی,مراحل کاشت مو

بهترین روش برای موارد خاص و کوچک روش کاشت مو fit است

 

  • کم تهاجمی تر بودن کاشت مو به روش fit

برخلاف روش کاشت موی FUT، که در آن رشته از پوست سر حاوی واحدهای فولیکولی برداشت جدا می شود، برش ایجاد می شود و زخم با بخیه بسته  می شود، گرافت ها و بافت مجاور در کاشت مو به روش FIT به صورت مجزا با استفاده از پانچ هایی برداشت می شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد، روش کاشت مو FIT را به نسبت روش FUT کم تهاجمی تر می دانند.

  • کاهش ایجاد جای زخم و امکان کوتاه کردن مو

علاوه بر کم تهاجمی تر بودن، این روش کاشت مو همچنین مانند روش FUT جای زخم خطی ایجاد نمی کند. اگر چه بسیاری از جراحان با استعداد می تواننند جای زخم های خطی غیرقابل تشخیصی را با روش های برش زنی ایجاد کنند، در روش FUT همیشه یک جای زخم خطی باریک در بالا و پشت سر ایجاد می کند. علاوه براین، فیزیولوژی یا فعالیت های پس از عمل بعضی از بیماران باعث کشیدگی بیش از حد و درمان نامناسب ناحیه زخم در روش کاشت موی FUT می شود. این مساله اغلب منجر به ایجاد جای زخم بیشتر و برجسته تر در ناحیه اهدا کننده می شود.

  • زمان درمان کمتر و بهبودی سریع تر و نیاز های درمانی کم بعد از عمل 

کاشت مو به روش FUE با وجود زیر جلدی بودن، یک روش جراحی بدون ایجاد جای زخم نیست و مجموعه ای از جای زخم های کوچک و مدور را در ناحیه اهدا کننده ایجاد می کند. در صورتی که کاشت مو به درستی انجام شود، این نقاط بسیار ریز اغلب غیر قابل تشخیص هستند، البته به شرطی که بیمار موهای خود را طوری کوتاه کند که جای زخم ها ظاهر نشوند. 
 

بسیاری از جراحان کاشت مو بر این عقیده هستند که ماهیت غیرتهاجمی تر روش  FUE منجر به زمان درمان و بهبودی سریع تر نسبت به روش کاشت موی FUT می شود. به دلیل اینکه زخمی بسته نمی شود و از بخیه استفاده می شود و در طول دوره درمان در ناحیه اهدا کننده کشیدگی بوجود نمی آید، عموما در روش کاشت موی FUE بیمار درد و ناراحتی کمتری را در ناحیه اهدا کننده احساس می کند. بیمارانی که کاشت مو به روش FUE را انجام می دهند عموما سریع تر می توانند زندگی روزمره و فعالیت های خود را از سر بگیرند.


3- کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش (BHT (Body Hair Transplantation، به معنای برداشت مو از دیگر نواحی بدن مانند نواحی اطراف سینه، کتف، بازو و ران ها می باشد و مناسب افرادی است که دارای بانک موی ضعیفی در ناحیه پشت سر هستند، می باشد. در روش کاشت موی FUE امکان برداشت واحدهای فولیکولی از نواحی مختلفی از پوست سر و بدن وجود دارد. این نواحی شامل پوست سر، پشت گردن، سینه، ریش، بازو، پا و هر ناحیه دیگری از بدن است که موهای کافی برای استخراج داشته باشد. برداشت مو از قسمت های دیگر بدن به جز پوست سر از طریق روش FUE و سپس کاشت آنها در پوست سر را روش کاشت موی بدن یا BHT می گویند. با وجود اینکه گرافت های موی بدن سیکل متفاوتی نسبت به موهای پوست سر دارند و خصوصیتات ناحیه اهدا کننده را حفظ می کنند، روش کاشت موی بدن گاهی اوقات در روش های ترمیمی موثر است و تعداد واحدهای فولیکولی موجود برای کاشت مو را به شدت افزایش می دهد. در نتیجه، در روش FUE پزشکان می نوانند برای برداشت مو ناحیه اهدا کننده بیشتری را داشته باشند.


4- کاشت مو SUT

کاشت مو SUT جدیدترین روش کاشت مو می باشد. در تکنیک SUT، مانند دیگر روشهای کاشت مو از درد و به جاماندن اسکار خبری نیست. کاشت مو به روش SUT بسیار شبیه به کاشت مو FIT می باشد، با این تفاوت که برداشت فولیکول های مو توسط دستگاههای اتوماتیک بصورت سریع تر و دقیق تر انجام می شود. این تکنیک قابلیت برداشت و پیوندمو تا 14000 تار موی طبیعی را دارد که 3 برابر روشهای قدیمی می باشد و این عمل بر خلاف روشهای قدیمی کاشت مو در یک جلسه انجام می شود.


روش ترکیبی در کاشت مو:

مراحل کاشت مو,پيوند موی طبيعی,ترمیم مو

افراد تا 24 ساعت پس از جراحی کاشت مو نباید رانندگی کنند

 
در طاسی های وسیع 2500 تا 4000 گرافت (5000 تا 10000 تار مو) لازم است تا پرپشتی قابل قبولی ایجاد شود. کاشت این تعداد مو فقط با روش جراحی FUT مستلزم برداشتن نوار پهن و بلندی (به عرض 2 تا 2.5 سانتی متر و طول 30 تا 33سانتی متر ) از پشت سر بیمار است که نتیجه آن رد عمل زشتی است که تا آخر عمر باعث شرمندگی بیمار و عذاب وجدان پزشک می شود. از طرف دیگر اگر قرار باشد تنها با روش غیرجراحیFIT این تعداد گرافت از سر بیمار برداشت شود عارضه ای که نصیب بیمار می شود طاسی و کچلی پشت سر است. اما در روش FUT این مشکل بوجود نمی آید، زیرا واحدهای کاشت شده مشابه با زمانی که در ناحیه اهدا کننده بودند باقی می مانند.


کاشت مو به روش fit بهترین روش برای موارد خاص و کوچک ( بهترین روش کاشت ابرو) 

با توجه به اینکه روش کاشت موی FUE عموما نسبت به روش FUT کم تهاجمی تر است و در مدت زمان کمتری انجام می شود، برای موارد خاص و کوچک بهینه است. برای مثال، روش کاشت موی FUE برای بیماران جوان تری که تنها به تعداد گرافت کمی نیاز دارد و نمی خواهند جای زخم خطی در سر آنها ایجاد شود، این روش فوق العاده است. همچنین، روش FUE برای روش های کاشت موی مخصوص مثل بازسازی ابرو، که در آن به استخراج تعداد کمی گرافت مخصوص ( به عبارت دیگر واحدهای فولیکولی مجزای مو) با کمترین جای زخم نیاز است، بسیار مناسب است.


مدت زمان ریکاوری پس از جراحی کاشت مو

تا 24 ساعت پس از  عمل کاشت مو نباید رانندگی کنید. به عنوان یک قاعده کلی، فرد باید به مدت 5 روز از ورزش کردن یا انجام فعالیت های سنگین خودداری کند. بیمارانی که عمل کاشت موی FUE را انجام می دهد می توانند در عرض یک تا سه روز به سر کار برگردند، در حالی که بیمارانی که کاشت مو به روش FUT را انجام  می دهند برای رفتن به سر کار باید بین 2 تا 6 روز منتظر بمانند. شایان ذکر است که این دستورالعمل ها کلی هستند. هر فردی در سرعت متفاوتی بهبودی پیدا می کند و برخی از مشاغل نسبت به مشاغل دیگر به فعالیت فیزیکی بیشتری نیاز دارند. پس از گذشت یک یا دو روز پس از عمل کاشت مو ، اغلب بیماران در می یابند که دیگر به داروی مسکن نیازی ندارند.


عوارض کاشت موی طبیعی

روش کاشت مو,جراحی کاشت مو,روش های کاشت مو

احتمال تغییر رنگ پوست پس از جراحی کاشت موی طبیعی وجود دارد

 
 هر روش جراحی عوارض جانبی کمی دارد و روش جراحی کاشت مو نیز از این قائده مستثنی نیست. این مشکلات جزئی هستند و بدون اینکه اثری بر نتیجه نهایی داشته باشد، می توان آنها را برطرف کرد. با برخی از عوارض کاشت مو آشنا شوید:
رشد ضعیف یا کند مو بعد از کاشت مو: احتمالا ناشی از آسیب به فولیکول ها است.
عفونت: این مشکل به ندرت پیش می آید، زیرا قبل و پس از کاشت مو بیمار داروهای آنتی بیوتیک مصرف می کند.
جای زخم مشخص: جراح سعی می کند برش را در بخش مناسبی از ناحیه اهدا کننده قرار دهد تا به سختی بتوان به وجود آن پی برد.
• التیام نامناسب زخم: عوامل ژنتیکی در وجود این مشکل نقش ایفا می کنند و پس از جراحی کاشت مو  بعضی از افرادنسبت به افراد دیگر سریع تر بهبود پیدا می کنند.
• تغییر در رنگدانه پوست: احتمال تغییر رنگ پوست ( تیره شدن پوست) پس از جراحی کاشت موی طبیعی وجود دارد، البته این اتفاق به ندرت پیش می آید.


توصیه و مراقبت های پس از جراحی کاشت مو

عوارض کاشت مو,کاشت موی طبیعی,مراحل کاشت مو

چهار هفته پس از کاشت مو، در صورت تمایل، می توانید موهای خود را رنگ کنید

 
برای گرفتن نتیجه ایده آل از انجام عمل کاشت مو، بایستی مراقبت های پس از کاشت مو را جدی گرفت. شب پس از انجام عمل کاشت مو و چند شب پس از آن، بهتر است سر خود را بالاتر از بقیه اعضای بدن قرار دهید. در صورت نیاز برای خواب و درد داروهایی تجویز می شود. عموما به داروهای آنتی بیوتیک نیازی نیست. صبح پس از جراحی کاشت مو، هدبند را خارج می سازید و دوش می گیرید و  پوست سر خود را سه مرتبه می شوئید، فقط برای روز اول این کار را انجام دهید.

در روزهای باقی مانده هفته، باید روزی دو مرتبه دوش بگیرید. به شما آموزش داده می شود که در حین دوش گرفتن به آرامی ناحیه کاشته شده را با یک شامپوی مخصوص به آرامی تمیز کنید. گرافت های واحد فولیکولی به خوبی در نواحی دریافت کننده قرار گرفته اند و در حین دوش گرفتن از جای خود بیرون نمی آیند. در صورتی که از دستورالعمل هایی عرضه شده پیروی کنید، پس از اولین دوش، دیگر به بانداژ نیازی نخواهید داشت.

اگر چه باید برای هفته اول پس از جراحی کاشت مو باید با احتیاط با موی خود رفتار کنید، ده روز پس از آن می توانید شامپو زدن، شانه زدن و مراقبت های موی نرمال را از سر بگیرید. در این زمان، گرافت ها به خوبی سر جای خود محکم شده اند. همچنین در این زمان می توانید موهای خود را کوتاه کنید. چهار هفته پس از کاشت مو، در صورت تمایل، می توانید موهای خود را رنگ کنید. عموما بیماران می توانند کارهای روزمره خود را فورا پس از عمل کاشت مو از سر بگیرند. ورزش محدود در اولین هفته شروع می شود. برای چند هفته پس از جراحی کاشت مو بسته به نوع برش ناحیه اهدا کننده و شل بودن پوست سر،  باید از انجام حرکات ورزشی سنگین خودداری کنید.


نتایج جراحی کاشت مو از چه زمانی قابل مشاهده هستند؟

پيوند موی طبيعی,ترمیم مو,عمل کاشت مو

نتایج روش های کاشت مو دائمی هستند


بیماران می توانند فوراً پس از درمان کاشت مو طرح کلی خط موی خود را مشاهده کنید و مو فورا پس از درمان به صورت نرمال شروع به رشد می کند. ریزش موی کاشته شده در چند هفته پس از درمان نرمال است، اما پس از این ریزش اولیه، مو دوباره قوی و سالم رشد می کند و برای همیشه باقی می ماند. نتایج را در حدود چهار تا شش هفته پس از درمان می توانید مشاهده کنید و نتایج کامل را در حدود شش ماه پس از درمان کاشت مو می توان مشاهده کرد.


میزان ماندگاری نتایج کاشت موی طبیعی

نتایج روش های کاشت مو دائمی هستند.

 

درباره کاشت مو بیشتر بخوانید:

11 نظر

مهرداد

سلام ببخشید شما از روش subهم استفاده می کنید؟؟

16 بهمن 1395

پاسخ

مدیر سایت

منظور شما روش sut هست . sut همون FIT هست . تنها تفاوت این هست که مو هایی که کاشت میشه 2 ایل 3 میل سانتیمتر بلندتر کاشته میشه و تراکشم کمتر هست . به همین خاطر تراکم کمتری داره نسبت به روش FIT .

1 اسفند 1395
علی امیری

با سلام و خسته نباشید. آیا در کلینیک دی جدید ترین روش کاشت مو به روش sut انجام میشود. یا همان روش fit .fue. با تشکر

13 آذر 1396

پاسخ

مدیر سایت

سلام . روش که ما در کلینیک دی انجام می دهیم رش FIT هست .

16 آذر 1396
محمد عامری

با سلام. جدیدترین روش کاشت مو. چه روشی میباشد که که با دستگاه. تمام اتوماتیک انجام میشود؟ با تشکر

13 آذر 1396

پاسخ

مدیر سایت

سلام . جدیدترین روش کاشت مو ، روش SUT هست . ما در کلینیک دی از روش FIT استفاده میکنیم .

16 آذر 1396
hammerfall

با سلام آیا شما ترمیم خط مو هم انجام میدید؟ مثلا به شکلی‌ که خود فرد دوست داشته باشه یا باید طبق اصول خط مو طراحی بشه؟ البته برای موی معمولی‌ منظورم هست که فقط کمی‌ خط مو قوسی شکل هست و بخوایم به شکل صافتری درش بیاریم

23 دی 1396

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. طراحی خط رویش مو بر اساس یک سری استانداردها با توجه به اصول زیبایی و زیبایی شناختی انجام میشه که اگر این استاندرادها رعایت نشن، مشکل ساز خواهد شد.

26 دی 1396
فرزاد

سلام کاشت مو بدون تراشیدن مو انجام میشه؟ ایا در کلنیک دی این نو کاشت انجام میشه؟ و کیفیت کار چگونه است؟

2 اردیبهشت 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. با توجه به اینکه پیازهای مو دونه دونه برداشته میشوند، بایستی حتما موها را تراشید. ما تلاشمون رو میکنیم تا کاشت مو به بهترین شکل ممکن انجام بشه و نتیجه مورد نظر حاصل بشه.

2 اردیبهشت 1397
رزیتا محمدی

سلام وقت بخیر امکان دارد از موی سر شخصی که میخواهد عمل کند استفاده نشود بدلیل کم پشتی موها؟ بنده خانم هستم موهام کم پشته، میخواهم جلوی سرم پرپشت شوند.

16 خرداد 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. فقط از بانک موی خود فرد میشه استفاده کرد.

19 خرداد 1397
مرتضی سعیدی

باسلام ایا در کلینیک تخصصی دی کاشت مو به روش ترکیبی bhd_fue هم انجام میشه؟؟؟ باتشکر

20 شهریور 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. این روش انجام میشه، منتهی به دلیل اینکه موهایی که از بدن برداشته می شود، ممکن است در آینده دچار ریزش شوند، این روش را پیشنهاد نمی کنیم.

24 شهریور 1397
مهدی

سلام ایادرکلنیک شما برداشت ازنواحی بدن بغیرازپشت سرهم انجام میشه برای اشخاصی که بانک موضعیفی دارند وااینکه درصورت انجام هزینه بیشتری خواهدداشت

15 آذر 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. برداشت از ناحیه سینه انجام میشه، منتهی موهای سینه یک تا 5 سال آینده خواهند ریخت و ماندگاری ندارند. برداشت از ناحیه گردن هم انجام میشه، اما ممکنه آسیب جدی به پوست این ناحیه وارد بشه. بنابراین برداشت مو از بدن رو توصیه نمی کنیم.

17 آذر 1397
حمید

سلام جدیدترین روش کلینیک شما کدامست sfit یا sut

5 دی 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. روشی که در کلینیک دی انجام میشه، روش SUT هست.

5 دی 1397
مجتبی زمانی

سلام در حال حاضر پیشرفته ترین روشی که برای جلوی سر پیشنهاد میشه وشما اقدام میکنید کدام است? هزینه وروش نوبت دهی ووضعیت اسکان?

10 دی 1397

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. کاشت مو در کلینیک دی به روش sut انجام میشه. روند کاشت مو در کلینیک دی: در صورتی که متقاضی انجام کاشت مو در کلینیک دی می باشید، با روند کلی کاشت مو در این کلینیک آشنا شوید: 1.عکس از جلوی سر، بالای سر، پشت سر و دو طرف پشت سر به همراه اسم و فامیل و سن خود را از طریق شماره های زیر در تلگرام یا واتساپ برای ما ارسال نمایید: 09176090290 09378787431 09338490911 شماره های کلینیک دی جهت مشاوره تلفنی: خط 1: 07136342020 خط 2: 07136341414 خط 3: 07136341313 2.عکس ارسالی شما توسط پرسنل کلینیک دی، به پزشک متخصص نشان داده شده و پزشک موردنظر با مشاهده عکس های شما تعداد تار مو و همچنین مدت زمان کاشت مو را مشخص می نماید و این اطلاعات از طریق تماس تلفنی با شماره ای که عکس خود را ارسال نموده اید و یا به صورت مکتوب یا صوتی از طریق واتساپ یا تلگرام در اختیار شما قرار خواهد گرفت. طول مدت کاشت مو، بسته به تعداد تار مو و وضعیت بدنی فرد از یک روز تا سه روز خواهد بود. 3.هزینه اسکان شما در طول مدت عمل بر عهده کلینیک دی می باشد. شما می توانید از ظهر روز عمل تا زمان اتمام عمل کاشت مو در هتل طرف قرارداد کلینیک دی اقامت داشته باشید. هزینه همراه به عهده خود بیمار می باشد. هر چند که در عمل کاشت مو نیازی به حضور همراه نیست. هزینه کاشت هر تار مو: در صورتی که تعداد تار موهای مورد نیاز کمتر از 7000تا باشد، هزینه کاشت هر تار مو، 300 تومان محاسبه می شود و در صورتی که بیشتر از 7000 تار مو برای کاشت مورد نیاز باشد، هزینه کاشت هر تار مو، 250 تومان می باشد. 4.خدماتی که کلینیک دی بعد از کاشت مو به متقاضیان کاشت مو ارائه می دهد، عبارتند از: 30 جلسه لیزر رایگان یک جلسه PRP با هزینه نصف قیمت پاسخگویی به سوالات پیرامون کاشت مو به مدت 6 ماه بعد از انجام کاشت مو در صورتی که تمایل به مشاوره حضوری دارید، پرسنل کلینیک دی از شنبه تا پنج شنبه از 9 صبح تا 9 شب، آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

10 دی 1397
میلاد

سلام میشه در مورد روش prp توضیح بدید؟ و اینکه آیا شما هم انجام میدید؟ ممنونم

20 اردیبهشت 1399

پاسخ

مدیر سایت

با سلام. روش prp روش تقویتی برای موهای کاشته شده و موهای در حال ریزش هست و همچنین، برای جوانسازی پوست صورت کاربردیه. روش prp رو با تأیید پزشک متخصص انجام میدیم و هر پزشک متخصص پوست و مویی میتونه در صورت تشخیص، این تأییدیه رو بهتون بده،

25 اردیبهشت 1399